Israel Hayom

פסטיבל מספרי סיפורים: כתבנו קיבל משימה - להתחסן. האם הצליח?

הספורט הלאומי בימי קורונה: התחסנות בכל מחיר ● אלפי צעירים מנסים את מזלם ומעבירים שעות ארוכות מחוץ למתחמי החיסונים ● כתבנו בן ה־14 קיבל משימה להשיג חיסון ● האם הוא הצליח?

- עדי רובינשטיין ניסה להשיג חיסון בת"א

השיחות בכיכר רבין בתור הבלתי נגמר של חיסונים ובדיקות הקורונה מייצרות מציאות משעשעת.

הרי להתכנס כבר אי אפשר זה תקופה ארוכה, אז התור שנראה כמו נחש ארוך ומתפתל הופך לפתע להיות המקום שבו צעירים מעבימ רים בו את הערבים. כן, המילה היא צעירים. אם לשפוט על פי מראה עימ ניים, רוב האנשים שמגיעים להתחסן במתחם הענקי בכיכר רבין בת"א לא מתקרבים אפילו לגיל .60

אז איך הם עושים את זה? המדגם הבלתי מייצג בכיכר מביא עמו שלל הסברים. חלקם של הממתינים בתור לחיסון הגואל באמת סובלים ממחלות רקע כמו אסטמה, בעיות לב וצרות נוספות ואילו האחרים מאמצים את "שיטת מצליח" הישראלית הידועה לשמצה.

"אני עובדת בזה כבר מאז שהתמ חילו, במדינה הזאת בסוף מי שממ תעקש מצליח" סיפרה תמר, אישה בשנות הארבעים לחייה שהתחסנה לקורונה והגיעה למתחם עם בעלה. "הלכתי שלושה ימים לאיכילוב ובמ סוף הצלחתי. קיבלתי חיסון בלילה אחרי שכבר לא היה צריך ואם לא היינו מגיעים, ככל הנראה היו זומ רקים את זה לפח. קופות החולים עושות מקבלות על זה כסף, אז מה אכפת להן בכלל מי מגיע לקבל חימ סון". כעבור חצי שעה נתקלתי בה שוב. בעלה בניגוד אליה, יצא בימ דיים ריקות ולא חוסן, הדרכון הירוק יחכה בשלב זה.

"אם תיסע לכפרים הערביים בשבת אתה מקבל חיסון ברגע" אמר אסף, בעל בית קפה תל אביבי מוכר. ניסיתי לברר מאיפה הביטמ

חון שככה בכפרים הערביים מחסמ נים בלי בעיה: "פשוט לא מעניין את הציבור הזה להתחסן, ובמקביל היהודים לא אוהבים לבוא בשבת. קח לדוגמה את השבת האחרונה, בכל הערים הערביות אפשר היה לבוא להתחסן בקלות בלי תור, לא היה שם אף אחד - רק יהודים". נדמה שחלקים גדולים מתומ שבי תל אביב ומשאר חלקי הארץ שפגשנו בתור, מתמ עקשים שצריך לחסן קודם את האוכלוסייה המבוגרת.

מצד שני, קיימת תחושה לפיה רוב הקשישים כבר התחסנו, אז למה בעצם לא לתת לכולם את המנות שלהם? "אם בצבא כל סגני האלופים הצעירים מתחסמ נים, למה לא נותנים למומ רים? מה יותר חשוב עכשיו, איזה קצין או שהילדים יוכמ לו ללכת למסגרות?" סיננה אחת הממתינות בתור.

קבוצות הווטסאפ של ההורים במסגרות השונות תוססות בימים האחרונים, נוכח העובדה שנשות הצוות בגנים השונים בתל אביב מגיעות לרוב מבני ברק ורמת גן, שתי ערים שהקורונה מכה בהן בעוצמה. נדמה שההורים הצעירים היו שמחים לוותר על החיסון שלהם רק כדי שהמורים והגננות של ילמ דיהם ילמדו גם בימי שישי, דבר שראש העיר רון חולמ דאי מתנגד לו בכל תוקף.

נושא השיחה הרווח בתור לחיסוני הקורונה בתל אביב התרכז בעיקר בשאלה ובתמ עלומה מה באמת יוצא מבטן האדמה בצומת הרחובות פנקס ומרים החשמונאית הסמוכים מרחק 100 בתים מאיזור החיסונים. גז? נפט? מינרלים? כשהריח מהאזור ממשיך להתפשט מדי לילה ברחבי הצפון הישן של תל אביב, הקורונה מדאיגה לפתע אפילו פחות. "בסוף כולם יתחמ סנו הרי, השאלה המפחידה באמת היא מה יקרה אם פתאום יהיה פיצוץ שימ רים חצי עיר, הרי לא באמת מספרים לנו את כל האמת על מה שיוצא שם מהאדמה", סיפרו הממתינים בתור.

ובאשר אלי, גם הפעם כל הנימ סיונות שלי כשלו. "אדוני, למה כתבת באתר של העירייה שאתה בן ,"60 שאלה אותי הגברת הנחממ דה בכניסה לאוהל החיסונים הגדול,

ואני מבין שגם הלילה אשאר חשוף למעללי הנגיף האכזר.

בשבועות הקרובים אני מתכוון להגיע הנה פעם בכמה ימים, במארס יתפרק האוהל והרכבת הקלה תעלה על המסילה, עד אז אני מאמין שמימ שהו כבר יסכים לחסן גם אותי.

 ?? צילום: לירון מולדובן צילום: לירון מולדובן צילום: קוקו ?? חיסוני קורונה באשדוד מאבק על כל מזרק מתחם החיסונים בכיכר רבין בתל אביב
צילום: לירון מולדובן צילום: לירון מולדובן צילום: קוקו חיסוני קורונה באשדוד מאבק על כל מזרק מתחם החיסונים בכיכר רבין בתל אביב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel