Israel Hayom

לקראת הידוק הסגר: החינוך על הכוונת

רה"מ תומך בהחמרת ההגבלות; גנץ מתנגד: "להימנע מפגיעה בחינוך" ● אדלשטיין: "אנחנו מנצחים במרוץ החיסונים, אבל מפסידים בקרב מול המוטציה" ●

- אריאל כהנא

רה"מ נתניהו צפוי לכנס היום בשעה 12:00 את הממשלה, על מנת שתקבל החלטה על הטלת סגר מלא. ואולם, בסביבת נתניהו אומרים כי התנגדות של שרי כחול לבן מעכבת את כינוס הישיבה.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול, שעסקה במענקים הכלכליים לנפגעים, נתניהו שב ואמר כי השילוב בין סגר לבין החיסונים, הוא המפתח לסיום המגיפה.

"מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב־84 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר, במאמץ אחרון למיגור המגיפה. בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה". אף שהוא תומך בסגר, נתניהו מעוניין לשמוע מה יהיו ההמלצות הסופיות של המל"ל ומשרד הבריאות. בסביבתו אומרים כי הוא נוטה לתמוך בסגר מלא, הדוק וקצר שיימשך כעשרה ימים. נתניהו גם שוקל לאמץ את עמדת משרד הבריאות, שלפיה הלימודים הפרונטליים ייפסקו בכיתות ה' עד י', ואילו שאר שכבות הגיל ימשיכו ללמוד בבתי הספר ובגנים. עם זאת, עמדה זו עשויה להשתנות

בהתאם לנתוני התחלואה במועד ישיבת הממשלה.

"ניצחון המוטציה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שקורא כבר כמה ימים לסגר מלא, ניסה לשכנע את השרים המתנגדים. "אנחנו מנצחים במרוץ החיסונים, אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה. העלייה בתחלואה צריכה להדאיג כל נבחר ציבור שצריך לזכור שהמחויבות הראשונה שלו היא בריאות הציבור".

גם שר האנרגיה יובל שטייניץ דחק בשרים לקבל החלטה. "צריך סגר מלא ומהר. לפני שהמוטציה הבריטית והגל השלישי יעשו בנו שמות. בכל יום שעובר - הסוסים הבריטים עוזבים את האורווה ודוהרים ברחבי הארץ. אם לא נמהר לסגור את הדלתות ולהרים את המחסומים - נשלם ביוקר, דווקא עכשיו לקראת השלמת החיסונים וסיום משבר הקורונה". השרות אורלי לוי ועומר ינקלביץ' הזדהו עם דבריו.

מנגד, בכחול לבן עדיין מסתייגים מהחמרת הצעדים. שר המדע יזהר שי, שמרכז מטעם גוש כחול לבן את ההתמודדות עם הקורונה, אומר שיש להמתין עם כינוס הממשלה עד ליום חמישי. לדברי שי, יש להמתין ולראות את ההשפעות של הסגר החלקי שעליו החליטה הממשלה לפני שבועיים. שי מציין כי על פי הנתונים יש התמתנות בקצב העלייה של מספר החולים במצב קשה, ומשמעות הדבר שפוחתת הסכנה לעומס בבתי החולים.

גם שר הביטחון בני גנץ רמז כי אינו תומך בסגר מלא. לדברי גנץ, "(יש) להימנע ככל שניתן מפגיעה במערכת החינוך. אם ניאלץ לפגוע בה, כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, ביחד עם המורים, על מנת למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בימי לימודים נוספים בהמשך לתלמידים, שכל כך נפגעו במהלך השנה הזו".

"צריך סגר מלא ומהר, לפני שהמוטציה והגל השלישי יעשו בנו שמות. בכל יום שעובר - הסוסים הבריטיים עוזבים את האורווה ודוהרים ברחבי הארץ"

תינתן שבוע לאחר קבלת המנה השנייה תקפה לחצי שנה

פטור מבידוד במגע עם חולה מאומת

אישור יציאה לחו"ל ללא חובת בידוד בחזרה

זכאים מי שהתחסנו, שהחלימו או שעברו בדיקה ונמצאו שליליים

ההטבות: כניסה לפעילויות ולאירועי תרבות, ספורט, כנסים ומוזיאונים

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בחזרה לבתים? חוששים מהמוטציה הבריטית
צילום: אורן בן חקון בחזרה לבתים? חוששים מהמוטציה הבריטית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel