Israel Hayom

ההורים דורשים: "תנו לרשויות את הגמישות הניהולית"

- פרופ' אש: "סגירת בתי הספר תקטע את שרשראות ההדבקה" נועם (דבול) דביר

כהממשלה שברקע ההתכנסות של

להחליט על סגר הדוק, נראה כי לכולם כבר ברור כי מערכת החינוך צפויה להיסגר וכי מה שלא יקרה עד סוף השבוע - יקרה בשבוע הבא.

אתמול אמר פרופ' נחמן אש: "צריך לסגור את מערכת החינוך. סגירת בתיה"ס תקטע את שרשראות ההדבקה. מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה וכך המגיפה מתפשטת".

מנגד, הנהגת ההורים קוראת להשאיר את בתי הספר פתוחים היכן שניתן: לדברי צופית גולן, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "הגיע הזמן שמשרד הבריאות יפסיק להסתכל על הנתונים בשחור ולבן. יש לבחון היכן יש מוקדי התפרצות תחלואה ולטפל בהם. יש לתת לרשויות את האוטונומיה והגמישות הניהולית המדוברת, ולתת להם לנהל את ההחלטה מתי ואיפה סוגרים בהתאם לתחלואה. אנחנו רואים חשיבות רבה במתן חיסונים למורים במיידי".

מספר התלמידים חולי הקורונה במערכת החינוך עומד על 12,500־כ ונוסף על כך יש 2,125 עובדי הוראה חולים. כבר כ־5 אחוזים מגני הילדים סגורים בשל תחלואה - 1,036 גני ילדים מתוך .21,000 יותר מ־07 אלף תלמידים ומורים נמצאים בבידוד.

הלימודים הבוקר מתקיימים על פי תוכנית הרמזור - בגני הילדים, בכיתות ,'ד-'א בצהרונים ובחינוך המיוחד לומדים באופן רגיל בכל היישובים - גם אם מדובר במוקדים אדומים או כתומים. אך יש מי שנשארים בבית - הלימודים בכיתות ה'-י"ב מתקיימים רק ביישובים ירוקים וצהובים ואילו בערים אדומות וכתומות ישנה למידה מרחוק.

ויש גם רשויות שבוחרות להקדים תרופה למכה, ואף שצבען על פי הרמזור החינוכי הוא צהוב - כלומר ניתן לקיים שם לימודים, הן בוחרות להחמיר לאור נתוני תחלואה גבוהים

ולהשאיר חלק מהתלמידים בבית. כך, למשל, בת ים היא עיר שצבעה צהוב - כלומר תלמידי ה'-י' יכולים להגיע למינימום ימי למידה פרונטליים בכיתות. אלא שבעירייה החליטו לעבור אך ורק ללמידה מרחוק. גם ברמת גן הוחלט כי כיתות ה' עד ז' וכיתות ט' עד י' יעברו ללמידה מרחוק וכך גם במועצה האזורית מרחבים.

כזכור, בהסתדרות המורים הכריזו על סכסוך עבודה שבמסגרתו הם דורשים לחסן מיידית את כלל עובדי ההוראה. המשמעות היא שאם לא יהיה פתרון עד 12 בינואר - הסתדרות המורים תוכל להשבית את הלימודים, לרבות את מערך הלמידה מרחוק.

 ??  ?? נתונים "לא שחור ולבן"
נתונים "לא שחור ולבן"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel