Israel Hayom

"סמוטריץ' דורש לסגור את הבית היהודי"

המגעים בין הצדדים מגיעים לטונים צורמים ● גורמים בימינה: "המו"מ תקוע ללא סיבה" ● סמוטריץ': "זה לא נכון" ● ימינה ותקווה חדשה חתמו על הסכם עודפים

- יהודה שלזינגר כתבנו הפוליטי

הנחת העבודה היא שנפתלי בנט (הימין החדש) ובצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) ירוצו לכנסת הקרובה ביחד ברשימה אחת (ימינה). אולם, עד שיגיעו לסיכום הצפוי - מתנהל משא ומתן רעיל שמגיע לטונים צורמים.

גורמים ב"ימינה" אומרים לישראל היום כי "המו"מ עם סמוטריץ' תקוע ללא סיבה אמיתית. הוא דורש לסגור את תנועת הבית היהודי, ועוד דרישות הזויות. זה לא יעבוד".

גורמים המעורבים במו"מ אומרים כי אחד התנאים שמציב סמוטריץ' לבנט הוא התחייבות כעת כי השניים ירוצו יחד ללא מפלגת הבית היהודי, כך שזו תפרוש מהמרוץ ובהמשך אף תיסגר. לדבריהם, מאחורי הדרישה עומד רצונו של סמוטריץ' לעמוד בראשות הציונות הדתית ולהיות הדמות היחידה שתנהיג את הציונות הדתית. סמוטריץ' מסר בתגובה כי "זה לא נכון" וכי הוא אינו עוסק בזה.

כפי שפורסם לאחרונה ב"ישראל היום", ישנן מחלוקות לא פשוטות בין השניים. בסביבתו של סמוטריץ' טוענים כי הם דורשים התחייבות מבנט שלא להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת.

בסביבתו של בנט מכחישים ואומרים כי הדיונים בין השניים הם על מיקומים בעשירייה הראשונה, כאשר סמוטריץ' דורש ארבעה מקומות בעוד בנט מוכן לתת רק שניים - טענה שאותה מכחיש סמוטריץ'.

אתמול פורסם כי התחדשו המגעים בין אנשי בנט לבין הבית היהודי בדבר ריצה משותפת בבחירות, ככל הנראה גם כאמצעי לחץ במסגרת המשא ומתן. בבית היהודי אמרו: "אנו מנהלים משא ומתן עם ימינה לריצה משותפת והשבת האחדות לציונות הדתית. השיחות עם בנט מתנהלות ברוח טובה, ואנו מקווים לסגור איתו בקרוב".

בתוך כך, הודיעו אתמול ימינה ותקווה חדשה של גדעון סער כי שתי המפלגות חתמו על הסכם עודפים ביניהן בבחירות הקרובות.

גורמים המעורבים במו"מ אומרים כי אחד התנאים שמציב סמוטריץ' לבנט הוא התחייבות כעת כי השניים ירוצו ללא הבית היהודי

 ??  ??
 ?? צילום: דודי ועקנין ?? בנט וסמוטריץ'
צילום: דודי ועקנין בנט וסמוטריץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel