Israel Hayom

בן הזוג התקשר למשטרה והודיע: רצחתי את אשתי

מכתב חריף בפרשת אהוביה סנדק: "ראש מח"ש מנעה מעצר שוטרים" המפכ"ל המיועד: "נמשיך להתעצם" ירוחם: לטרישה לני־פוינטר נמצאה בביתה כשהיא ללא רוח חיים ● קרובת משפחה: "מצבו של החשוד הידרדר לאחרונה" ● מעצרו הוארך בשבעה ימים

- איציק סבן ויאיר אלטמן עדי חשמונאי גדי גולן

במכתב שכתב סגן ראש מח"ש משה סעדה למשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, שאותו חשף העיתונאי אראל סג"ל, מונה סעדה שורת כשלים לכאורה בחקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל.

סעדה מאשים את ראש מח"ש קרן בר מנחם שהורתה לטענתו לשחרר שוטרים שהיו מעורבים במות סנדק ובאלימות כנגד עוד קטינים. סעדה טוען שהדבר עומד בניגוד למסד העובדתי, שלפיו חבריו של סנדק התלוננו כשנעצרו כי "השוטרים רצחו את חברם ואחד מהם הלין על מכות רצח מצד השוטרים". הפרקליטות: "ההחלטות מתקבלות משיקולים מקצועיים בלבד, שאין בכוונתנו לפרטם תוך כדי ניהול החקירה".

פעילות סמויה של ימ"ר (היחידה המרכזית) צפון שבמסגרתה הופעל סוכן סמוי במשך כשנה, הביאה למעצר 35 חשודים שלהם מיוחסות עבירות בתחום האמל"ח והסמים. בטקס הוקרה שנערך אתמול נכחו השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ומ"מ המפכ"ל ניצב קובי שבתאי, שבטקס משטרה ראשון מאז מינויו, אמר: "ידנו הארוכה תגיע לכל מי שיבקש לערער על שלטון החוק". שופטת בית משפט השלום בב"ש, שרה חביב, האריכה בשבעה ימים את מעצרו של סקוט נוימן, החשוד כי רצח אתמול את זוגתו לטרישה לני־פוינטר .)53( כמו כן, הורתה כי הפסיכיאטר המחוזי יבצע בדיקה פסיכיאטרית לחשוד, והמנוחה תובא לקבורה לאחר שהמכון לרפואה משפטית באבו כביר יבצע נתיחה שלאחר המוות.

לני־פוינטר, או בשמה העברי שולמית בת ישראל, היא האישה הראשונה שנרצחה, על פי החשד, בידי בן זוגה בשנת ,2021 כאשר בשנת 2020 נרצחו 21 נשים על ידי בן זוגן או קרוב משפחתן. שני בני הזוג הם חברי קהילת העבריים. אתמול, בשעות הבוקר, התקשר בן זוגה למשטרה ודיווח כי חנק אותה למוות, ובמילות החשוד: "ביצעתי רצח". השוטרים הזעיקו לדירה צוות מד"א וזה קבע את מותה. הבעל נעצר והועבר לחקירה. האישה נמצאה בביתה בירוחם ללא רוח חיים ועם סימני אלימות על גופה.

בדיון בהארכת מעצרו טענה המשטרה כי בן זוגה רצח אותה כשיצאה מביתה לכיוון עבודתה. "המשיב מודה במיוחס לו", אישר נציג המשטרה.

"לאחר הרצח התקשר למשטרה והודיע שרצח אותה. הוא גם שחזר בתחנת המשטרה את המעשה. למשיב אין עבר פלילי, אך יש לו כמה תיקים במשטרה. המניע הוא קנאה וסכסוכים קטנים עם המנוחה". החשוד נעצר כשעל פניו חבורות ופצעים. בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה וגם לא לשירותי הרווחה ביישוב, ובעבר לא היו תלונות במשטרה על אלימות במשפחה. פרמדיק מד"א, יגאל אסייג, סיפר: "ראינו אישה כבת 53 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק. התחלנו בפעולות החייאה, ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותה".

לדברי שכנים, בני הזוג היו שקטים. אחד מחברי הקהילה סיפר כי החשוד ברצח עבר בחודשים האחרונים תקופה קשה, והיה במצב נפשי קשה, לאחר שאמו נפטרה. נדיב בן־עמיקם בן־ישראל, בעלה לשעבר, סיפר: "הוא רצח את אשתי, וזה לא יעבור בשקט", אמר.

"לי וללטרישה ארבעה ילדים. אני מכיר אותו טוב מאוד, ואף פעם לא חשבתי שהוא יעשה דבר כזה". קרובת משפחתה של לטרישה, יהושבע פוינטר, סיפרה כי "מאז שאמו של החשוד נפטרה, מצבו הנפשי הידרדר, אבל אף פעם לא היה סימן שירצח אותה". עו"ד אלכס גאוסקין שמייצג את ניומן מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "החשוד נעדר עבר פלילי. הוא משתף פעולה עם החוקרים".

טל אוחנה, ראשת המועצה המקומית ירוחם: "אנחנו המומים וכואבים את המוות הנורא והמיותר". יו"ר נעמת, חגית פאר, הוסיפה: "אני קוראת לכל אישה במצוקה וגם לכל מכר שחושד שאישה בקרבתו נתונה לטרור - לפנות לגורמים המקצועיים".

יו"ר ויצו, אניטה פרידמן: "את תקציבי העתק שמשקיעה הממשלה בבחירות חוזרות ונשנות, ראוי להשקיע ביישום מיידי של התוכנית הלאומית לטיפול באלימות כלפי נשים, שאושרה כבר 2017־ב ולא מיושמת מאז ובהקמת רשות לאומית לטיפול בנגע האלימות".

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? זירת האירוע בירוחם
צילום: דודו גרינשפן זירת האירוע בירוחם
 ??  ?? לטרישה לני־פוינטר
לטרישה לני־פוינטר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel