Israel Hayom

מכבי ת"א מתחילה למצוא את עצמה

- אורי אוזן

אחד המשחקים שסימנו יותר מכל את הכיוון שאליו הליגה הלכה בסיבוב הראשון נערך ב־03 באוגוסט, מחזור פתיחת העונה בבלומפילד, כשהעולה החדשה מכבי פ"ת של גיא לוזון וליאל עבדה הגיעה לבית של האלופה ששלטה בליגה ללא מיצרים בשנתיים האחרונות - וחזרה משם עם ניצחון מרשים. סיבוב שלם עבר, והקבוצות הגיעו אל השני עם 23 נקודות - 11 מאחורי מכבי חיפה, כשלאחת היה סיבוב סופר מוצלח מבחינתה והשנייה מגיעה עם מאמן אחר ובתקווה לחזור למאבק האליפות. ואן לוון מאמין במערך של ,1:3:2:4 כששחקני הכנף משחקים עם רגל דומיננטית על הקווים, כך שיונתן כהן השמאלי פתח על קו שמאל וטל בן חיים הימני פתח על קו ימין.

החיסרון של שרן ייני שמתאבל על מות אביו (תנחומיי הכנים לו ולמשפחתו) שלח לעמדת המגן הימני את שחר פיבן, בלם במקור, כדי לחזק את הרביעייה האחורית. עוזרו של גיא לוזון (ובן דודו) נאור, מכיר היטב את המערך והשיטה של ואן לוון שכוללות רוטציות מאוד פשוטות בקישור וריווח מקסימלי בשליש המרכזי, ולכן פ"ת עלו במערך של 3 בלמים ושני חלוצים, עבדה ובריבו, שמשחקים בין הבלם למגן במטרה לנצל את הריווח ההתקפי, לחטוף כדורים ולצאת למתפרצות. המחצית הראשונה הייתה טובה, למרות שהסתיימה ללא שערים. במחצית נכנס עדן קארצב, שנתון ,2000 אחד הכישרונות הגדולים שצמחו במחלקת הנוער של מכבי ת"א בשנים האחרונות. הוא החליף את דן גלזר, כדי לתת אופציה לאיום מהקו השני. החילוף הוכיח את עצמו מהר מהצפוי כשתוך חמש דקות קארצב איים פעמיים מחוץ לרחבה ובאיום השני כבש וניצח את המשחק. פיטורי המאמן, מהלך שקרה רק פעמיים בשמונה השנים האחרונות, היו כנראה כורח המציאות. דוניס איבד את הקבוצה מבחינה טקטית ובהיבט הזה ואן ליוון מסדר אותה עם כדורגל פשוט, אבל יציב הגנ

תית ובמובן מסוים מחזיר אותה לכדורגל של איביץ'. בנוסף, הוא דוחף את קארצב ואת אילון אלמוג, שחקנים שהוא מכיר מצוין מהנוער ויודע שהם לא פחות טובים מאף שחקן אחר בסגל, משהו שוודאי משמח גם את הבוס בקנדה. למכבי מצפה עוד מסע ארוך עד שתדביק את הפער ממכבי חיפה והיא גם תצטרך להראות בהמשך גמישות טקטית ויצירתיות התקפית, אבל לפחות לפי שלושת המשחקים הראשונים מאז עזיבת דוניס, היא מתחילה למצוא את עצמה. שמישהו יבדוק את הדופק באזור הר הכרמל.

 ??  ?? גיא לוזון ופטריק ואן לוון
גיא לוזון ופטריק ואן לוון
 ??  ?? חדידה מנסה לעצור את פשיץ'
חדידה מנסה לעצור את פשיץ'
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel