Israel Hayom

משחק על עונה

פנאתינייקו­ס: יורגוס וובוראס פוטר עם חמישה זרים בכושר שיא, חולון תארח את א.א.ק אתונה למפגש קריטי לעתידה בליגת האלופות ● אלא שהדחה תאלץ אותם להתמודד גם עם ההצלחה היתרה בגזרת הרכש

- יעקב מאיר ואבי סגל אבי סגל ויעקב מאיר הפועל חולון א.א.ק אתונה

מאמן פנאתינייקו­ס יורגוס וובוראס פוטר מתפקידו אחרי הפסד הליגה הראשון מול לאבו ריו. תחתיו רשמו הירוקים מאזן שלילי של 11:5 ביורוליג.

לפי הדיווחים בתקשורת היוונית מאמן אוניקס קאזאן דיו מיטריס פריפטיס הוא המועמד המוביל לתפקיד. הפועל חולון נאבקת העונה בחמש חזיתות. בגביע ווינר היא נעצרה רק בגמר, בליגת העל היא סופרת חמישה ניצחונות רצופים, בגביע המדינה היא העפילה לחצי הגמר ובליגה הבלקנית היא בעמדה טובה לעבור שלב. להשלמת הפאזל המצוין חסר רק חלק אחד - לעבור לראשונה את שלב הבתים הראשון בליגת האלופות. הערב מצפה לה משחק מפתח מול אחת הקבוצות הבכירות במפעל - א.א.ק אתונה.

מה שיצר את אחת הקבוצות הטובות והמסקרנות בארץ - הוא בחירת הזו רים. והכל התחיל כבר בעונה שעברה. המאמן סטפאנוס דדאס לא חזר לקבוו צה ב"ליגת הקורונה" והתמקד מביתו בבניית הסגל לעונה הנוכחית. והתוו צאה? סקאוטינג מושלם ובול פגיעה בכל אחד מהזרים. זאת לעומת קבוצות אחרות בליגה שכבר הספיקו להחליף את כל הזרים.

זה התחיל ברביעייה שהוחתמה בקיץ: כריס ג'ונסון, איזייה מיילס, סי ג'י האריס וטיירוס מגי. אבל כשבחוו לון הבינו שאי אפשר לשחק כדורסל בלי גבוהים (בטח כשריצ'ארד האוול נפצע), הגיע השיא עם הזר החמישי אותה. מקסים דה זאו, שייצב את הקבוצה

וממש סידר

הערב, אם כולם יהיו כשירים (האריס בספק), חולון תופיע בהרכב מלא עם כל חמשת הזרים. הבעיה היא בליגה, שם היא יכולה לרשום רק ארבעה, כדי להימנע מקנס בסך מאות אלפי שקו לים עבור שיתוף זר חמישי. סימן ברור שהיא לא הולכת לכיוון של חמישה זרים בליגה היא ההחתמה של הגארד ניב משגב מנהריה. עד כה חולון לא התמודדה עם הדילמה את מי לא לרו שום בליגה בגלל פציעות שמותירות כל פעם זר אחר בחוץ. ליגת האלופות

ספורט 5 פלוס

והמפגש הערב מול א.א.ק הוא לא רק משחק מפתח לגבי המשך העוו נה האירופית, אלא גם למתווה הזרים העתידי. הדחה מהמפעל עלולה לקרב מאוד את ההחלטה הקשה לשחרר שחקן ואולי להחתים במקומו זר חמישי שמעו מדו כגיבוי יהיה ברור. כשכולם טובים ואיכותיים, זו החלטה קשה מאוד. לרוב קבוצות משחררות זר כי הוא חלש או לא תורם, אלא שהפעם זה עשוי להיות שחקן שהיה טוב מאוד.

הבעיה כבר כמעט נפתרה בשחרור של טיירוס מגי. הטענה נגדו היא לא היכולת, אלא הנטייה שלו למהלכי אחד על אחד, מה ששובר לעיתים את המשחק הקבוצתי. העניין הוא שהסו גנון הזה הביא גם הרבה תועלת לסו גולים העונה. התוכנית היתה שהו רכז היווני אנטוניס קוניאריס מאולימפיאק­וס יגיע כזר חמישי ובמקביל לשחרר את מגי. אלא שהדבר לא יצא לפועל בשל הקושי להנחית זרים בארץ בעקבות מגבלות הקורונה. מגי ידע שהחרב מעל ראשו כשבמספר משחקי ליגה נותר מחוץ לסגל. בהתחלה שלח מסרים מאוכזבים ברשתות החברתיות, אחר כך במשחק במינסק הוא נראה לא מחובר ומאז הוא חזר לעצמו וממשיך לתת תפוקה: משחק מצוין בגמר גביע ווינר מול מכבי ת"א, והופעה טובה מול מכבי חיפה ברבע גמר הגביע שרק הגדילה את כאב הראש לגביו. לשחרר זר בסדר הגודל הזה זו בהו חלט החלטה לא פשוט. מלבד היכולת על המגרש מגי גם הוכיח שהוא שייך לקבוצות שמביאות תארים: זכה באו ליפות איטליה עם ונציה וביורופקאפ עם ססארי. אל תתפלאו אם הוא יהיה זה שיעלה את חולון לשלב הבא במו פעל האירופי.

 ?? צילום: עודד קרני ?? מגי מרחף. כבר היה בדרך החוצה ולא בגלל יכולת חלשה
צילום: עודד קרני מגי מרחף. כבר היה בדרך החוצה ולא בגלל יכולת חלשה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel