Israel Hayom

היערכות לסגירת תלמודי תורה ובתי כנסת

ההתפרצות במגזר החרדי: כרבע מהנבדקים בביתר עילית - חיוביים ● הרב קנייבסקי: נסגור ישיבות בהתאם למערכת החינוך ● מנייני תפילה יופסקו בשל הסגר

- חנן גרינווד

התפרצות הקורונה במגזר החרדי ממשיכה להשתולל ולקצור שיאים מפוקפקים, כשערים חרדיות מתברגות בצמרת טבלת ההידבקות של ישראל.

בראש הרשימה הארצית - ביתר עילית עם 956 חולים פעילים, כששיעור הבדיקות המאומתות בה עומד על לא פחות מ־%62 מכלל הבדיקות. מייד אחריה מודיעין עילית עם 1,579 חולים פעילים ו־%81 בדיקות חיוביות. גם ערד, שבה יש מספר גבוה של חסידי גור, מוצבת בראש הטבלה עם 405 חולים פעילים.

בערים וביישובים אלעד, בית שמש, קריית יערים, כוכב יעקב, בני ברק, חצור הגלילית וירושלים המצב לא שונה בהרבה. הבירה, שבה שכונות חרדיות רבות, סובלת מתחלואה גבוהה גם כן.

המקור: מערכת החינוך

המספרים המטרידים שמגיעים מהערים החרדיות, ושבמקרים רבים מאוד מקורם במערכת החינוך של המגזר, מובילים לדרישה חד־משמעית מהציבור לסגור את בתי הספר ותלמודי תורה.

לבקשת ראש עיריית ירושלים משה ליאון, אישר גדול הדור החרדיליטאי, הרב חיים קנייבסקי, לסגור את תלמודי תורה בעיר כשיאושר

סגר כללי במדינה. ניתן להעריך, בהתבסס על הסגרים הקודמים, כי אם מערכת החינוך הכללית תיסגר, גם תלמודי תורה ייסגרו.

בדסק החרדי של משרד הבריאות מדווחים על 700 בחורי ישיבות שחולים כרגע בקורונה, לעומת 600 ביום שני בערב. עם זאת, ההתפרצות מתמקדת בישיבות ספציפיות, ועל כן במשרד הבריאות לא מודאגים מהמספרים הללו. על פי פרסומים שונים, מתכוונים במשרד לאפשר את השארת הישיבות עם הפנימיות פתוחות בעת הסגר המחמיר, מתוך הבנה ששליחת הבחורים לבתיהם בריכוזים צפופים ובמשפחות גדולות עלולה לגרום לקפיצה בתחלואה ולא להפך.

במקביל, מתכוננים במגזר החרדי לסגירה מחודשת של בתי הכנסת. על פי ההגבלות המתוכננות, ייאסר על יותר מחמישה בני אדם להתקהל במבנה סגור, דבר שגורם בפועל לסגירת בתי התפילה שבהם כיום מותר לעשרה מתפללים להתכנס.

בינתיים ממשיכים במגזר החרדי גם במאמצים להוביל את הציבור להתחסן. היומון החרדי "יתד נאמן" פרסם אתמול מאמר מערכת חריף נגד מפיצי פייק ניוז בכל הנוגע לחיסון הקורונה והאשים אותם במילים קשות. "גורמים שונים שסובלים מעודף זמן כרוני מתייצבים מול המצלמות כ'מצילי עולם', משדרים, כותבים עצמם לדעת ונושאים נאומים דמיוניים לאומה", נכתב.

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? בני ברק, לקראת הסגר, אתמול
צילום: יוסי זליגר בני ברק, לקראת הסגר, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel