Israel Hayom

בעלי העסקים זועמים: "אנחנו נחנקים, מכרו אותנו בזול"

לאחר ההחלטה על סגר: בתי הספר והגנים יסגרו שוב את שעריהם ● ההורים המפרנסים ייאלצו להתכונן מחדש לסדר יום מלא ● טל, אם לשלוש בנות: "להתרגל לסדר יום עמוס עוד יותר יהיה טירוף"

- נועם (דבול) דביר

בתי הספר ייסגרו בפעם שלישית: בסוף השבוע מערכת החינוך תיסגר, וכ־2 מיליון תלמידים יישארו בבתים.

הפעם הסגר יכלול גם את ילדי הגנים וכיתות ,'ד-'א שבתחילה עוד קיבלו הנחה מסוימת לעומת אחיהם בכיתות הגבוהות. הסגירה הראשוב נה של מערכת החינוך היתה בשנת הלימודים הקודמת, ואילו הסגר השני החל ימים ספורים לאחר פתיחת שנת הלימודים הנוכחית. כעת, עד שכבר חזרו לבתי הספר וניהלו שגרת ליב מודים, שוב ישלמו תלמידי מערכת החינוך הרכים את המחיר.

אתמול עמד מספר התלמידים חולי קורונה במערכת החינוך על 14,293 תלמידים חולים ועוד 2,465 עובב די הוראה חולים. כמו כן, יש כב17 אלף תלמידים הנמצאים בבידוד ועוד 5,800 עובדי הוראה בבידוד.

הסגר צפוי לפגוע גם בתלמידי הכיתות הגבוהות ,)ב"י-א"י( בעיב קר אלו שייגשו לבגרויות החורף בב1 בפברואר. זאת לצד הפגיעה המתב משכת בקרב כל שכבות הגיל של פערי למידה גדולים ופגיעה חברתית בבני הנוער, בייחוד אלו בחטיבות הביניים ששילמו את המחיר הכבד ביותר והוחזרו לבתי הספר אחרונים וליומיים למידה בלבד.

"כששמענו את ההחלטה אני והורים נוספים חשנו דיכאון וכעס. יש הרגשה שזו פשוט החלטה שקל לקבל אותה", אומרת טל ליטניבזייד­ה, אם לשלוש בנות מרעננה, רוני בכיתה ג', שיר בגן חובה ואביב בת שנתיים וחצי הלומדת בגן פרטי. לסגירת מעב רכת החינוך יש השפעות הרסניות בכל רמה.

לדבריה, ניתן להשאיר את מערב כת החינוך בכיתות הנמוכות פעיב לה: "התחלואה וההדבקה שם נמוב כות, לפי נתוני משרד החינוך. אפשר לקבל החלטות ברמת ערים. הילדים לא מצליחים לפתח שגרה, זה משבש אותם לימודית וחברתית". לדבריה, היא ובעלה עובדים, והישארותן של שלוש הבנות בבית תהיה משיב מה כמעט בלתי אפשרית: "בסגרים הקודמים עבדנו וזה היה טירוף, היה צריך לעשות ג'אגלינג. הבנות עדיין קטנות אז צריך להכין אוכל, לשבת איתן על שיעורים ולטפל בילדה הקטנה, כך שתמיד יש משהו שנוב פל בין הכיסאות. אתה נותן בקושי 50 אחוז מהיכולות שלך בכל תחום - בבית, בעבודה, במשפחה. זה פוגע בכל החזיתות".

"חוששים לבגרות"

גם התלמידים הבוגרים נפגעים. בעוד פחות מחודש )1.2( תתקיים הבב גרות במתמטיקה ולאחר מכן ביתר המקצועות, והלחץ של התלמידים מרקיע שחקים. עם זאת, הם אינם יכולים ללמוד בכיתות עם המורים. הדר תשתית ,)17.5( תלמידת כיתה י"ב, ממבשרת ציון: "שני דברים מאוד מטרידים כל שמיניסט, הראשון זה הבגרויות שמגיעות בקרוב, והשני זה שהשנה האחרונה שלנו במערכת החינוך פשוט מתבזבזת".

בעוד כמה שבועות היא תיגש לבב גרות באנגלית: "התלמידים מאוד מיואשים. הרבה מהם כבר לא מגישים עבודות או לא נכנסים לשיעורים - יודעים שזה משפיע על הציון אבל כבר עייפים מכל המצב".

יזהר אפגן, מנהל בבי"ס אמי"ת רמלה: "אני מודאג ממצב התלמיב דים. אפשר ללמוד דרך הזום אבל אי אפשר לחנך דרכו. קשר אישי ומבט בעיניים אפשריים רק בבית הספר. הבריאות מעל לכל, ובטח שבערים אדומות צריך לסגור את מערכת החינוך, אבל במקומות שהם ירוקים עדיין צריך לאפשר לתלמיב דים מפגשים".

"לחסן עובדי הוראה"

שר החינוך יואב גלנט, שאמר מעל כל במה כי מערכת החינוך תישאר פתוחה גם בסגר, נשמע אתמול אחרת ואמר: "למרות הצורך החיוני של התב למידים להגיע למוסדות החינוך - אני נאלץ לרתום את כל מערכת החינוך לצורך הלאומי של בלימת התפשטות המגיפה באמצעות סגר קצר ואינטנסיבי, בכל המשק ובכלל זה במערכת החינוך".

אתמול התגברו הקריאות לחסן את עובדי ההוראה. השר גלנט אמר: "המורים והגננות מופקדים על היקר לנו מכל - ילדינו. אני תובע לחסן אותם באופן מיידי".

גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד שלחה לראש הממשלה מכתב, שבו קראה לו לסגור את מערכת החיב נוך לחלוטין ולהודיע על מבצע חיב סונים מיידי לכל עובדי ההוראה שחב פצים בכך. גם הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים שכוללים את נעמת, ויצו ואמונה, אמרו: "לא ניתן יהיה להמשיך לשמור על המב סגרות פתוחות לאורך זמן ללא חיסון כל הצוותים החינוכיים שלנו".

עם זאת, צריך לזכור שמשרד החינוך לא אוסף נתונים על עובדי הוראה, סייעות ומנהלים שהתחסב נו. מכאן שאין דרך לדעת איזו עיר נחשבת בטוחה יותר לחזרה לשגרה, וממילא ספק אם תתקבל החלטה על חזרה דיפרנציאלי­ת לשגרה על פי ערים, בטענה כי עובדי מערכת החיב נוך העירוניים מחוסנים.

 ??  ??
 ??  ?? טל ליטני זיידה ושלוש בנותיה
טל ליטני זיידה ושלוש בנותיה
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? הדר תשתית
צילום: אורן בן חקון הדר תשתית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel