Israel Hayom

מנצחים את הקורונה החיסונים עולים כיתה

משרד הבריאות שואף לחסן את כלל המורים עד ליום שישי ● נתניהו ואדלשטיין קיבלו את מנת החיסון השנייה: "קרובים אל האור, אך צריכים להיזהר" ● לפחות 51 מתו מהנגיף בסוף השבוע ● משרד הבריאות: 4 ישראלים נדבקו במוטציה הדרום אפריקנית

- מיטל יסעור בית אור ונועם )דבול( דביר

מבצע "לתת כתף": רה"מ בני מין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו אמש את מנת החי סון השנייה נגד נגיף הקורונה. בסיום הוענק להם "דרכון צהוב" המאשר את קבלת שתי המנות.

"אמנם אני מיומן אבל מתרגש, ואני בטוח שכל אזרחי ישראל שעומדים לקבל את המנה השנייה של החיסונים מתרגשים כמוני", אמר נתניהו. "באמ צעות מבצע 'חוזרים לחיים' נוכל לפ תוח את הכלכלה שלנו במהרה; הפא בים, המסעדות, מכוני הכושר, בתי הספר, בתי הכנסת, התיאטרון. נעשה זאת באמצעות דרכון ירוק".

לדבריו, "כדי שזה יקרה, אני צריך מכם, אזרחי ישראל, שני דברים: שתי תנו כתף לחיסון וכתף לסגר נגד המו טציות. אנחנו עושים את זה יחד. נכנ סנו יחד לקורונה ונצא ממנה ראשונים בעולם וחזקים מאי פעם".

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "אנ חנו קרובים אל האור, בואו ניזהר כולנו כדי שנגיע להיות המדינה הראשונה בעולם שרוב אזרחיה מחוסנים".

למרות האופטימיות, יש גם סיבה לדאגה. בסוף השבוע זוהו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ארבעה מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית מתוך 15 דגימות שעברו ריצוף מהיר, והחשש הוא שבימים הק רובים יתגלו נדבקים נוספים.

כרגע נמצאות בבדיקה 100 דגי מות של מגעים של אותם חולים. אחת הדגימות היא של אדם שחזר מדרום אפריקה ודגימה אחרת היא של שלו שה בני משפחה שנדבקו מאדם שחזר מדרום אפריקה. איתור הנשאים נעשה בעקבות מבצע יזום שהוביל משרד הבריאות עם פיקוד העורף, כדי לאתר את המוטציה בשלב מוקדם - ולמנוע התפשטות שלה בקהילה.

המוטציות הדרום אפריקנית והב ריטית גורמות להדבקה מהירה יותר )במוטציה הבריטית 70-55 אחוזים יותר(, אך לא למחלה קשה יותר. כמו כן, מנתונים שפרסמה חברת פייזר עולה כי החיסון יעיל נגד המוטציה הבריטית ויעיל במידה מועטה יותר נגד המוטציה הדרום אפריקנית.

גורם במשרד הבריאות העריך שב חודש דצמבר נכנסו לישראל כ 605 נוסעים חוזרים מדרום אפריקה. "כרגע נראה שהאירוע של המוטציה הדרום אפריקנית די מוכל", אמר הגורם, "אני חושב שתפסנו את הנדבקים בזמן ואני לא מתרשם שזה יעשה שינוי משמעו תי במחלה, מובן שזה מותנה בשמירה של החוזרים משם על הבידוד ובהנחה שהחיסון יעיל עבור שתיהן. ממחקרים של פייזר וממחקרים עצמאיים שראיתי החיסון יוצר נוגדנים מנטרלים גם נגד המוטציה הדרום אפריקנית".

5 מיליון עד סוף מארס

היום צפוי לנחות בישראל משלוח של כ 100 אלף מנות חיסון של פייזר, ועד לסוף השבוע צפויים להגיע מש לוחים נוספים, כנראה עד למספר של חצי מיליון. בסך הכל יגיעו כ 5 מיליון חיסונים עד סוף חודש מארס. מבצע ההתחסנות לקורונה "נותנים כתף" יעלה מדרגה כאשר השבוע יחל החיסון במנה השנייה לצוותי רפואה ולאזר חים, וכן למורים.

המבצע לחיסון עובדי ההוראה ייק רא "כתף לחינוך" ובמשרד הבריאות ביקשו מקופת החולים להיערך אליו. ההערכה היא שהחיסונים של פייזר יגיעו לקופות החולים ביום שלישי,

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? השר אדלשטיין מקבל את מנת החיסון השנייה
השר אדלשטיין מקבל את מנת החיסון השנייה
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? סיבה לאופטימיות בבתיה"ס: החיסונים
צילום: לירון מולדובן סיבה לאופטימיות בבתיה"ס: החיסונים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel