Israel Hayom

חילופי האשמות: מחריף הקרע בין בנט לסמוטריץ'

בסביבת בנט זועמים: "הצענו לסמוטריץ' שלושה מקומות בעשירייה הראשונה של ימינה, אך הוא מתבצר בעמדותיו" ● סמוטריץ': "לא היו דברים מעולם"; מקורביו: "בנט מחכה תמיד ליום האחרון, לא ניתן לזה לקרות הפעם"

- יהודה שלזינגר

המשא ומתן בין יו"ר הימין החדש, ח"כ נפתלי בנט, לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי על ריצה משו תפת תחת "ימינה" - לקראת פיצוץ.

בין הצדדים שוררת מחלוקת אידיאולוגי­ת שמתבטאת בוויכוח על מיקומי העשירייה הראשונה. ל"ישראל היום" נודע כי ביום שישי העביר בנט הצעה לסמוטריץ', של פיה הוא יקבל שלושה מקומות לא נשיו בעשירייה הראשונה של הר שימה. אלא שהאחרון דורש ארבעה מקומות.

לדברי אנשיו של בנט, הם לא קיבלו מענה מסמוטריץ' להצעה זו, ותחת זאת קיבלו ראיון בוטה וח ריף של סמוטריץ' נגד בנט אמש ב"פגוש את העיתונות" בערוץ .12

לא מן הנמנע שמדובר בטקטי קות מקובלות של משא ומתן, אלא שמאחורי הקלעים נאמרות אמירות קשות במיוחד של זה על זה ונעשים צעדים שעלולים להידרדר בסופו של דבר עד לריצה נפרדת.

בראיון לדפנה ליאל האשים את מול סמוטריץ' את בנט בכך ש"הביא את הציונות הדתית למקום הכי נמוך שהיתה בו מאז ומעולם".

לדבריו, "השיקול היחיד הוא מה יהיה ההרכב הקואליציונ­י שנוכל דרכו לקדם ולקיים כמה ערכים שחשובים לציונות הדתית... אני המפלגה הדתית הלאומית היחידה. בנט יצא לדרכו בימין החדש עם 16 מנדטים, אנחנו זוכרים איך זה נגמר. בסבב השני איילת )שקד( הועמדה בראש, היו סקרים של 13 מנדטים ונגמר בשבעה. בסבב ג' נפתלי בנט הביא את הציונות למקום הכי נמוך שהיתה בו מאז ומעולם עם שישה מנדטים".

בסביבתו של סמוטריץ' מאשימים כי "בנט מחכה תמיד ליום האחרון לסגירת הרשימות ואז מעמיד לקיר. לא ניתן לזה לקרות הפעם. אנח נו הולכים עם רשימה של הציונות הדתית. מתחילים להתכונן, אבל לא סוגרים את הדלת".

אצל בנט מתעקשים ש"סמוטריץ' החליט לרוץ לבדו וזה נראה רע מאוד. הוא החליט ללכת עד הסוף. היתה פגישה בין שניהם שבה הוא אמר שיש לו סקר שלפיו הוא מגיע לשישה מנדטים. בנט אמר לו שאם זה ככה, בוא נרוץ בנפרד. כמה שעות לאחר מכן פורסם סקר שהוא לא עובר את אחוז החסימה. הוא מתבצר בעמדותיו".

לטענתם, במהלך הפגישה סוכם לשמור על שקט תקשורתי, אך כפי שניתן היה לראות אמש - סמוטריץ' חרג מכך בטלוויזיה.

בסביבת סמוטריץ' מאשימים: "בנט מחכה תמיד ליום האחרון לסגירת הרשימות ואז מעמיד לקיר. אבל אנחנו לא סוגרים את הדלת"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? סמוטריץ' ובנט, בימים אחרים
צילום: אורן בן חקון סמוטריץ' ובנט, בימים אחרים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel