Israel Hayom

צביעות דמוקרטית

טוויטר סגרה לנשיא טראמפ את החשבון, ננסי פלוסי יזמה מהלך בזק להדחתו והתקשורת בארה"ב חוגגת את צליבתו הפומבית של שנוא נפשה ● אבל השתקתו מערערת את חופש הביטוי, ואוהדיו הרבים מודים: "הטראמפיזם לא הולך לשום מקום"

- בועז ביסמוט ארה"ב

1

צביעות הדמוקרטים. לננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקני, יש רק דבר אחד היום בראש: הדחת הנשיא טראמפ. אם לא יפרוש מיוזמתו, היא מתכוונת, בעי דוד חבריה בקונגרס, לפתוח בתהליך הדחה מהיר, אחרי שהבינה שסגן הנ שיא מייק פנס לא ייתן יד לתיקון ה 25 בחוקה שמאפשר את העברת הסמכויות של טראמפ.

מאחר שהצמרת הרפובליקני­ת לא מתכוונת להצטרף למהלך )כך לפחות סיכמו ביניהם מאחורי הק לעים(, הרי למהלך אין סיכוי בדיוק כמו הניסיון לפסול חלק מקולות האלקטורים לפני שבוע בקונגרס. כך יוצא שפלוסי עושה בדיוק את מה שהיא מאשימה בו את טראמפ - מפלגת את אמריקה בזמן שאמריקה צריכה היום רק דבר אחד: להתאחד. על אחת כמה וכמה כשרק 11 ימים נותרו לסיום הכהונה.

בתוכנית 60" דקות" לא חסכה פלוסי מילים קשות מהנשיא: ‪Deranged, unhinged ,dangerous‬ – מטורלל, בלתי יציב, מסוכן.

אסור לשכוח שפלוסי בעצמה הצ ליחה לפגוע במוסד הקונגרס, גם אם לא באופן פיזי, כאשר מול עשרות מיליוני אמריקנים קרעה לגזרים את נאומו של דונלד טראמפ. היא עשתה זאת בשידור חי, אחרי שנשא את נאום מצב האומה בבית המחוקקים.

השאלה הגדולה היא היכן היתה פלוסי במהלך המהומות ומעשי הבי זה שאירעו בארה"ב בקיץ. צביעות הדמוקרטים בהקשר זה מרקיעה שח קים. נאומו של טראמפ לאוהדיו לפני הסתערות המפגינים היה טעות קשה, אבל הדמוקרטים מוסיפים כעת טעות על טעות.

2

"ככל שיחסמו, כך נת מוך בו". טוויטר הח ליטה שלשום לסגור באופן סופי את חשבון המשתמש של טראמפ, אחרי שתחילה השעתה אותו זמנית ל 12 שעות ביום שבו פרצו עשרות מתומכיו לתוך הקונגרס במהלך דיון ספירת האלקטורים.

המהלך עורר רעש עצום בארה"ב ובעולם, מאחר שחשבון הטוויטר של טראמפ הוא אולי כלי העבודה הת קשורתי המרכזי של הנשיא האמ ריקני: יש לו 88 מיליון עוקבים. המניה של טוויטר צנחה ותומכיו הרבים של טראמפ - זה המקום לה זכיר ש 74 מיליון אמריקנים הצביעו לו בבחירות האחרונות - זעמו על הרשת החברתית בטענה שהיא הפכה לצנזור שבוחר צד פוליטי. תזכורת: בזמן שחשבונו של הנשיא חסום, יכול המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמי נאי, מכחיש שואה, להמשיך לצייץ לעולם את שיח השנאה שלו.

בקרב השמרנים באמריקה סבורים כי הדרך הטובה ביותר כיום להילחם נגד הרשתות החברתיות היא לה קים רשתות מתחרות ולא להשאיר את המונופול בידיים של טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם - שחסמו שלו שתן את חשבונותיו של נשיא ארה"ב.

חסימת חשבונו של טראמפ שלשום באה אחרי שני ציוצים נוספים שלו: באחד כינה את תומכיו "פטריוטים", ובשני הודיע שלא יגיע לטקס ההש בעה של הנשיא הנבחר ביידן.

החברה מקליפורניה הציגה את החסימה כניסיון למנוע מהנשיא להסית לאלימות, כדי שאירועי יום רביעי בגבעת הקפיטול לא יחזרו על עצמם. כל אלפי הציוצים של טרא מפ מארבע השנים האחרונות פשוט נעלמו מהרשת. טראמפ עצמו ניסה לצייץ מחשבונות אחרים, כולל זה של נשיא ארה"ב, שממנו הזהיר מה ניסיון להשתיק 75 מיליון אנשים. "אנחנו לא נושתק", כתב באותיות גדולות, "נבדוק אופציה להקמת פל טפורמה משלנו".

כאמור, בימין זועמים על טוויטר שבחרה במהלך אורווליאני להפ ליא. נזכיר כי כבר במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות תקף טראמפ את ה"ביג טק" - ענקיות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון - שבחרו צד, לשי טתו. טראמפ עצמו גילה את הכוח העצום של התקשורת באמצעות טוויטר כבר ב .2011 אין ספק שח סימת ערוץ התקשורת הישיר והעי קרי עם תומכיו היא מכה עבורו, אך בקרב כמה מאוהדיו שפגשתי ביום שישי בוושינגטון, המהלך רק יג ביר את התמיכה בו. "הטראמפיזם לא הולך לשום מקום. ככל שיתקפו אותו יותר, כך נתמוך בו יותר", אומר לי פול, שהגיע מאיידהו לעצרת עם שניים מחבריו.

הזעם נגד טוויטר גדול בקרב הש מרנים, אך לא חד משמעי. לא כולם במחנה השמרני אוהבים את הציוצים של הנשיא, וגם לא את העובדה שט וויטר הפך לכלי העבודה המרכזי שלו. אין ספק שרפובליקני­ם רבים לא אהבו גם את הציוץ שלו נגד

פנס בשבוע שעבר, כשסגן הנשיא עשה את עבודתו בקונגרס במהלך ספירת האלקטורים. אבל השתקתו היא מהלך מרחיק לכת. באמריקה, צריך להזכיר, חופש הביטוי הוא ערך עליון. זו הסיבה שרבים מדברים כבר על חלופות כמו הרשת החברתית "פרלר", .Parler

3

התקשורת מבקשת את ראשו. הרפובליקני­ם לא יסתכנו בהדחת הנ שיא 11 יום לפני הע ברת השלטון בוושינגטון. ל"ישראל היום" נודע כי הסנאטורים הרפובלי קנים ינסו לנווט בין רצון התקשורת האמריקנית, יחד עם הדמוקרטים שרוצים את ראשו של הנשיא, לבין כיבוד 74 מיליון בוחרים אמריקנים

פלוסי מבצעת מהלך מתוך טינה אישית לטראמפ, ובעיקר כדי למנוע ממנו כל סיכוי לשוב ב ,2024 אולם צעד כזה רק יחזק את הקשר בין טראמפ לתומכיו

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? פועלים מציבים גדר מחוץ לבניין הקונגרס, יממה לאחר המהומות
פועלים מציבים גדר מחוץ לבניין הקונגרס, יממה לאחר המהומות
 ??  ??
 ??  ?? ננסי פלוסי. הצביעות חוגגת
ננסי פלוסי. הצביעות חוגגת
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel