Israel Hayom

אי השקט שאחרי הסערה

ארה"ב עוד מזועזעת מההסתערות על הקפיטול - אך נערכת להשבעת ביידן ● טראמפ הודיע: "לא אשתתף" ● טוויטר חסמה את חשבונותיו: "עלול להסית לאלימות"

- בועז ביסמוט ארה"ב

ההסתערות על גבעת הקפי טול ביום רביעי עדיין מזעז עת את הבירה האמריקנית, ואף שהנשיא טראמפ נאם נאום מפייס לאומה בסוף השבוע, נראה כי הרו חות מתלהטות מרגע לרגע.

בנאומו של טראמפ לאומה, שפורסם בסרטון בטוויטר בטרם נחסם חשבונו )על כך בהמשך(, הדגיש כי ברצונו להתמקד ב"מעבר חלק" של השלטון ואמר "היתה לי זכות גדולה להיות הנשיא שלכם". הוא גם גינה את המתפרעים ואמר שהוא "רותח" על התקיפה ה"נוראית". כמו כן, טראמפ צייץ: "בתשובה לכל מי ששאל אותי, אני לא מתכוון להגיע להשבעה ב 20 בינואר )של הנשיא הנבחר ביידן(".

דבריו של טראמפ לא שינו הרבה מהזעם כלפיו מצד הדמוקרטים, ונראה כי יריביו נחושים למצות את האפשרות להדחתו, קלושה ככל שהיה, בזמן שנותר לכהונתו. אף שמדובר בצעד שיהיה קשה מאוד לבצע בלוח הזמנים הקצר, ואף שכרגע המהלך אינו זוכה לתמיכה מספיק גדולה בקרב מפלגתו של טראמפ או בקרב בכירי ממשלו, הדמוקרטים מתכוונים לנצל את המומנטום שנוצר בתקשורת כדי לקדם מהלך הדחה שני נגד הנשיא המכהן, כבר מחר.

בתוך כך, הבולשת הפדרלית פרסמה בקשה לציבור לעזור לה באיתור אלו שפרצו לקונגרס. ביום רביעי דווח כי אותר טנדר ליד מתחם הקונגרס עם 11 מטעני חבלה, כלי ירי ועוד פריטים אסורים. החשוד לא הסביר מה התכוון לעשות עם הפצצות, אך הסמיכות לקפיטול לצד ההפגנות לא מתירה הרבה אפשרויות. בסך הכל 13 בני אדם עד כה מואשמים בסעיפים שונים. כזכור, ההתפרעות בגבעת הקפיטול גבתה את חייהם של ארבעה )כולל שוטר(. כמו כן, על פי עוד עדויות שהגיעו, נראה כי חלק מהמפגינים באו כדי לתלות את סגן הנשיא פנס, ובכך למנוע את נשיאותו של ביידן.

בתוך כך, ביום שישי הודיעה הרשת החברתית טוויטר כי היא משעה את חשבונו האישי של טראמפ לצמיתות. "אחרי ביקורת מקרוב של הציוצים האחרונים בחשבונו של דונלד טראמפ וההקשר סביבם, השעינו לצמיתות את החשבון בעקבות סיכון להמשך ההסתה לאלימות". יצוין כי מאז הבחירות בארה"ב טוויטר סימנה ציוצים של טראמפ, שבהם טען כי התוצאות זויפו והוא ניצח, כתוכן מטעה.

"טוויטר הרחיקה לכת במניעת חופש הביטוי", צייץ טראמפ, "והלילה עובדי טוויטר פעלו בתיאום עם הדמוקרטים והשמאל הרדיקלי כדי להסיר את החשבון שלי מהפלטפורמה, כדי להשתיק אותי ואתכם, 75 מיליון פטריוטים שהצביעו לי". עוד הוסיף: "אנחנו ניהלנו מגעים עם מגוון אתרים אחרים, ותהיה לנו הצהרה גדולה בקרוב, כשאנחנו בוחנים אפשרויות של בניית פלטפורמה חדשה בעתיד הקרוב. לא ישתיקו אותנו! טוויטר אינה קשורה לחופש הביטוי". זמן קצר לאחר מכן הציוצים נמחקו. טוויטר חסמה גם את חשבון הקמפיין לנשיאות של טראמפ, שמופעל על ידי אנשיו.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? לאחר המהומות, מתכוננים להשבעה
צילום: אי.פי לאחר המהומות, מתכוננים להשבעה
 ?? צילום: אי.פי ?? מחפשים מידע
צילום: אי.פי מחפשים מידע
 ?? צילום: אי.פי ?? החשבון החסום
צילום: אי.פי החשבון החסום
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel