Israel Hayom

חסימה בררנית: גם ברשת, תמיד משתיקים צד אחד

- גלעד צוויק

איחוד האמירויות הגיע להסכם עם הישרא לים ועם סוכנים ציונים מטונפים של ארה"ב – דוגמת החבר היהודי בממשל טראמפ" )ג'ארד קושנר, ג"צ(. ציוץ זה פורסם ב 1 בספטמבר מח שבון הטוויטר הרשמי של שליט איראן, האייתו ללה חמינאי. יותר מארבעה חודשים חלפו מאז, אך נכון לכתיבת שורות אלו, הציוץ האנטישמי עומד על תילו, ממש כמו חשבון הטוויטר של חמינאי - פריבילגיה שנשללה שלשום מהנשיא טראמפ, עם מחיקתו לצמיתות של חשבון הטוויטר שלו. מבחי נת מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, הדיקטטור האיראני - השואף להשמיד את דורסי יחד עם כלל האמריקנים - "בטוח" יותר לשימוש בפלטפורמה שלו ממנהיג העולם החופשי.

חסימת החשבון של טראמפ מופרכת כמעט כמו ה"נימוקים" של טוויטר לפעולה קיצונית זו. בט וויטר טענו, למשל, שההצהרה של טראמפ כי לא יופיע לטקס ההשבעה של ביידן ב 20 בינואר "הת קבלה בקרב חלק מתומכיו כאישור לכך שהבחירות היו לא לגיטימיות". לפי היגיון זה, הילארי קלינטון מזמן היתה חייבת להיות מורחקת מטוויטר, לאחר שטענה כי הבחירות ב 2016 "נגנבו" ממנה. גם השימוש של טראמפ במונח "פטריוטים אמריקנים" המופנה לחלק מתומכיו התפרש על ידי טוויטר כ"תמיכה באלו שנקטו פעולות אלימות בגבעת הקפיטול". מדובר כמובן בשקר בוטה, שכן טראמפ התייחס לכלל תומכיו, שברובם המוחלט לא ביצעו פעולות אלימות, והגם שהשתמש ברטוריקה מת סיסה - הדגיש כל העת כי הוא מתנגד לאלימות.

מחיקת החשבון של טראמפ היתה אקורד הסיום ל"ליל הטיהורים" ברשתות החברתיות כלפי כל מה שמריח משמרנות או לאומיות: פייסבוק הסירו את עמוד "walkaway"ה שבו היו חברים כחצי מיליון איש ששיתפו את חוויית המעבר שלהם מהמפלגה הדמוקרטית לרפובליקני­ת - פשע חמור בעידן פוסט טראמפ; אינסטגרם )בבעלות פייסבוק( הסירה למנהיג "צעירים למען טראמפ" תמונה מההפגנה בשבוע שעבר על רקע גבעת הקפיטול ודגלי יש ראל וארה"ב, אף שהביע התנגדות נחרצת לאלי מות; ובאפל מאיימים להסיר מחנות האפליקציות את "פארלר" – המקבילה השמרנית של טוויטר – אלא אם תכפיף עצמה לכללי הצנזורה של חברות ההיי טק הגדולות.

בד בבד, בטוויטר מאפשרים לחשבונות המזוהים עם ארגון השמאל הקיצוני האלים "אנטיפה" לעו דד, לקדם ואף לארגן התפרעויות אלימות.

ההשתקה הסובייטית גולשת גם לפגיעה ממשית בפרנסה: בעיתון בשיקגו דיווחו כי תומכי טרא מפ שהשתתפו בהפגנה בקפיטול )לא אלו שפרצו למבנה( מפוטרים מעבודותיהם, מכונים "נאצים", ועסקים בבעלותם נפלו קורבן להשחתה. הסנאטור הרפובליקני ג'וש הואלי התבשר כי הוצאת הספרים סיימון אנד שוסטר ביטלה את החוזה עימו להוצאת ספרו, מאחר שהעז להשתמש בזכותו החוקתית כס נאטור לערער על תוצאות הבחירות. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן יצר בסוף השבוע זיקה בין הואלי וטד קרוז גבלס. סנאטור רפובליקני נוסף שערער על התוצאות - לבין שר התעמולה הנאצי יוזף

ביידן שרטט בדבריו את הרציונל להשתקה: אם היריב נאצי - חובה להשתיקו, ולעזאזל חופש הבי טוי. לקראת הבחירות במארס גם בישראל עלינו להיות מוכנים לניסיונות "טיהור" דומים נגד אנשי ימין - דוגמת קריאתו של רביב דרוקר לאחרונה לחקור את "ישראל היום" ולצנזר את ראש הממשלה נתניהו. הדמוקרטיה אכן בסכנה, ואנחנו בהחלט מתכוונים להילחם עליה. לא יסתמו לנו את הפה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel