Israel Hayom

איראן מתרברבת: חשפה בסיס טילים תת־קרקעי

משמרות המהפכה הציגו אתר סודי מתחת לאדמה, כחלק ממערך "ערי הטילים" שלהם: "טווח לא מוגבל" ● בטהרן מאיימים: נמנע מפקחי הגרעין להגיע לשטחנו

- נטע בר וארז לין

דאגה לישראל ולארה"ב: הרפובליקה האסלאמית חשפה אתמול בסיס טילים של משמרות המהפכה באתר תת־קרקעי סודי בסמוך למפרץ הפרסי, כך הודיעו כלי התקשורת הממלכתיים במדינה.

בטקס מיוחד שהתקיים בבסיס השתתף מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי. במהלך הטקס דרכו הבכירים על דגלי ארה"ב וישראל שצוירו על הרצפה בשעה שנכנסו למתקן רחב הידיים. תיעוד שפורסם חושף מעברים תת־קרקעיים גדולים, לצד טילים מסוגים שונים שהוצגו לראווה.

סלאמי התייחס ליכולות של הבסיס החדש ואמר: "הטילים שנמצאים פה מסוגלים לפגוע במטרות בים וביבשה במרחק של מאות קילומטרים, במי המפרץ הפרסי ואף הרבה מעבר להם". "הלוחמים הצעירים של יחידות הטילים שלנו ילמדו את האויב היהיר לקח שאין כמותו אם יעז לפגוע באינטרסים החיוניים של איראן", הוסיף מפקד משמרות המהפכה.

הבסיס החדש הוא חלק מתוכנית "ערי הטילים" התת־קרקעיות שאיראן בונה, כדי לשגר מאות טילים לעבר מטרות אמריקניות או ישראליות במקרה של מלחמה כוללת. המחשבה היא כי מיקומם של הבסיסים יהפוך אותם לקשים לפגיעה, וכי בנייתם תרתיע את אויבותיה של איראן מלנסות לפגוע במתקני הגרעין הגלויים על ידי איראן.

מיקומו של הבסיס החדש שנחשף, בסמוך למפרץ הפרסי, והדגשת יכולותיו הימיות על ידי מפקד משמרות המהפכה הם הפגנת כוח מול שכנותיה של איראן במפרץ הפרסי, ובהן איחוד האמירויות וערב הסעודית.

הקו התקיף נמשך

בהמשך לצעדים המתריסים של איראן להפרת הסכם הגרעין ולהגברתה של רמת העשרת האורניום, היא גם מאיימת למנוע מפקחים להגיע לשטחה.

מחוקק בכיר בפרלמנט האיראני מסר בסוף השבוע כי אם הסנקציות לא יוסרו עד 21 בפברואר, חודש ויום אחרי השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ון ביידן, היא תאסור פעילות של פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שאמונים על ביקורים באתרים חשודים ועל נטילת דגימות.

המחוקק אמיראבאדי פרחאני אמר כי מדובר ביישום חוק שאושר לפני כחודש. מדובר ככל הנראה במסר שנועד לבחון את נכונותו של ביידן להסיר את הסקנציות הקשות שהטיל ממשל טראמפ כשעזב את הסכם הגרעין, ולחזור להסכם הגרעין. בתוך כך, איראן ערכה תרגיל ימי במפרץ הפרסי אתמול, ימים ספורים אחרי שהשלימה תרגיל אווירי רחב היקף.

מיקומו של הבסיס שנחשף, בסמוך למפרץ הפרסי, והדגשת יכולותיו הימיות על ידי מפקד משמרות המהפכה הם הפגנת כוח מול שכנותיה של איראן במפרץ

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? חוסיין סלאמי בבסיס הטילים החדש
צילום: אי.אף.פי חוסיין סלאמי בבסיס הטילים החדש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel