Israel Hayom

"פועלים לחזק את תחושת הקהילתיות"

- ירון דורון

במרכז

שליטה של הקורונה במועצה המקומית פרדס חנה כרכור פועלים שני מוקדים: האחד למעקב אחר החולים והמבודדים, והאחר מוקדש כל כולו לסיוע.

בכל בוקר מגיעים עובדים כדי לאייש את העמדות. הפעם הגיעו ספרניות, שאחת מהן היא נעמה רוטמן. "קיבלנו רשימות ותדרוך איך מתקשרים לאנשים ושואלים על שלום החולים והמבודדים ואם הם זקוקים לעזרה", מספרת רוטמן, ומוסיפה: "יש לנו רשימה של חנויות ומכולות למי שלא מסתדר עם הזמנות אונליין. בסך הכל התגובה של כולם אוהדת מאוד והם מודים לנו".

עד לפני כמה ימים יצאו מהמוקד בכל יום שיחות ל 150 חולים ומבודדים. עם זאת, עקב העלייה בתחלואה מספר השי חות הרקיע לכ .500 "לפני שבועיים שקלנו להפעיל את המוקד פעמיים בשבוע אבל בשל העלייה הוא פועל בכל יום", אומרת תמי בר ששת, מנהלת אגף רווחה וקהילה במועצה, "בכל יום אנחנו מקבלים עד כון ומתקשרים לכל אחד מהמבודדים כדי לוודא שהם בבידוד, ואם הם צריכים סיוע במשהו. לגבי המאומתים, בודקים גם אם הם דיווחו למשרד הבריאות, וכל מה שצריך כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

אהוד עמרם ממוקד הסיוע מסביר: "אנו עוזרים לאנשים שהם לבד בבית, עריריים, שיש להם קושי פיזי או שהם בקבוצת סי כון. במקרים האלה אנחנו דואגים שיגיע מתנדב, ייקח מהם אמצעי תשלום וירכוש עבורם תרופות או יערוך קניות".

מי שמלווה את המוקדנים היא נוי לוי, עובדת סוציאלית קהילתית. "חיזקנו את תחושת הקהילתיות מתוך הבנה שהקורו נה עדיין כאן והיא נשארת, ואנחנו צריכים כקהילה לעזור אחד לשני", מסבירה לוי.

במהלך המשמרת נעשית פנייה של קשי שה בודדה. במסגרת הטיפול נשלחות ערכת משחקים והנחיות לפעילויות ספורט, אך בעיקר ישודכו לה מתנדבים אשר יהיו עימה בקשר ויפיגו את בדידותה. שני המוקדים ימשיכו לפעול גם בימי הסגר המהודק.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel