Israel Hayom

"הפערים בין מזרח העיר למערבה גדולים"

- יורי ילון

חמ"ל הקורונה של עיריית ירושלים, הנ מצא בכיכר ספרא, מזכיר בונקר צבאי מאובזר ומאויש. הנתונים על תחלואת הקו רונה בשכונות השונות בבירה, לצד גרפים וטבלאות על שיעורי הנבדקים והמתחסנים, זורמים אל החמ"ל.

את החמ"ל מנהל סא"ל )מיל'( שלום אייז נר, פרויקטור הקורונה בעיריית ירושלים. "אני מחויב למיליון תושבי ירושלים", מספר אייזנר, "יש בעיה במזרח העיר, שם 15-10 אחוזים מהאוכלוסיי­ה מעל גיל 60 התחסנו, בעוד במערב העיר התחסנו 55 אחוזים מכלל בני 60 ומעלה". הטלפון שלו לא מפסיק לצ לצל. אחת השיחות היא מנאמן קורונה בש כונה, שמספר שהורה הביא את בנו לתלמוד תורה, אף שהילד מאומת לקורונה. אייזנר נכנס לפעולה מייד. "יש לנו בכל מוסד כזה נאמן קורונה, שמוציא את הילד, ואם הוא לא מצליח אני מדבר עם רב השכונה או עם מנהל המוסד החינוכי כדי לטפל בעניין", הוא מסביר.

מאמץ נוסף, לדבריו, "הוא מאבק בתחלואה המתפשטת, אבל יש היענות נמוכה במזרח העיר. לעומת זאת, יש עלייה משמעותית בשכונות החרדיות והכלליות".

ראש העיר משה ליאון מפרגן לאייזנר. "משכנו את אייזנר מהמל"ל והוא מפקד מבצע הקורונה", מציין ראש העיר, "חשוב להדגיש שאין מספיק חיסונים בירושלים".

בחמ"ל הקורונה יש פעילות ענפה של מיזם "אנשי חיל", שמעניק סיוע הכרחי למשפ חות שבהן יש חולי קורונה. דוד רייזמן, הרכז הנמרץ של הפרויקט, מספר: "במשפחה אחת נמצא חולה מאומת, וכל המשפחה נאלצה להיכנס לבידוד לפני שבת. למחרת בבוקר נשלחו למשפחה סל מזון וגם אוכל חם, ומובן שעובדת סוציאלית יצרה קשר".

יוסי פרוינד, רכז קורונה במרכז ירושלים, מקבל פניות ללא הרף. "חוץ מסלי המזון, מש פחות עם ילדים מקבלות קוד, המאפשר להן לרכוש משחקים", הוא מספר, "אחרי השימוש במשחקים, המאומת מעביר את המשחקים למאומתים אחרים בשכונה. היו לנו מקרים של אנשים חולי קורונה, שהתקלקלה להם מכונת כביסה או היה להם פיצוץ של צנרת, ובאמצע הלילה מצאנו אינסטלטור מתאים שכבר חלה בקורונה, שטיפל בבעיה".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel