Israel Hayom

עקפה את פייסבוק: טסלה - החמישית בגודלה בעולם

שווי החברה של אילון מאסק הגיע ל־538 מיליארד דולר ● ת"א, כמו וול־סטריט, ממשיכה להיות ירוקה ● הביטקוין פורץ גם את מחסום ה־04 אלף דולר ליחידה, ובארה"ב - דו"ח תעסוקה מאכזב

- גלעד צוויק וערן בר־טל

שבוע המסחר בוול־סטריט ננעל שלשום בעליות בכלל המדדים המובילים בשיעור של יותר מ־%1 (נאסד"ק). מניית טסלה הגיעה לשיא של כל הזמנים כשזינקה ביותר .7.3%־מ

נכון לעכשיו, מחיר מניה של טסלה עומד על 880 דולר, המב טא שווי חברה של 835 מיליארד דולר - ובכך היא עקפה לראשונה את פייסבוק. טסלה מדורגת כעת כחברה בעלת השווי החמישי בגודלו בעולם. מניות טוויטר ופייסבוק ירדו ב 1.6% וב 0.4% בהתאמה, לאחר שעמדו במרכז השיח הציבורי בסוף השבוע האחרון, בשל הצנזורה הכ בדה שהטילו על הנשיא טראמפ ועל בעלי חשבונות עם נטייה שמרנית. בטוויטר מחקו לצמיתות את חשבונו של הנשיא טראמפ, בעוד פייסבוק העלימה עמוד פופולרי של כחצי מיליון איש המעידים כיצד עברו מתמיכה במפלגה הדמוקרטית למ פלגה הרפובליקני­ת.

פלייטיקה - משחק יקר

בקרב החברות הישראליות בוול סטריט, מדיגוס זינקה בכ 20% על רקע כניסתה לשוק כלי הרכב האוטונומיי­ם ומניית הפינטק והבי טוח למנוייד טיפסה ב .5.6% חברת הגיימינג פלייטיקה תגיע בקרוב לנאסד"ק עם שווי חברה מבוקש של כ 9.5 מיליארד דולר והנפקת מניות בשווי 1.6 מיליארד - כך עולה מת שקיף מעודכן שפרסמה החברה לק ראת ההנפקה בניו יורק.

פלייטיקה, שנוסדה בהרצליה לפני עשור, נרכשה ב 2016 על ידי תא גיד ענק סיני בשם "אלפא פרונ טיר" תמורת כ 4.5 מיליארד דולר. היקף הגיוס הנוכחי עומד על כחצי מיליארד דולר, ובעל השליטה הסי ני יירד מכ 97% ל 80% שליטה. על ההנפקה חתומים שמות מובי לים, לרבות מורגן סטנלי, קרדיט סוויס, גולדמן זאקס, UBS ובנק אוף אמריקה.

הביטקוין שועט

במהלך סוף השבוע חצה הבי טקוין לראשונה את רף ה 40 אלף דולר למטבע, ונכון לאתמול בערב נסחר ב 40.5 אלף דולר. שווי המ טבע זינק בכ 30% בשבוע האחרון והוא חולש על כ 70% מכלל שוק המטבעות הדיגיטליים. האיתריום זינק ב 60% בשבוע האחרון ומטבע XLM רשם את העלייה השבועית גדולה ביותר - .131% היקף ההון הכללי בכלל המטבעות הדיגיטליים מתקרב ל 1.1 טריליון דולר.

יותר אבטלה בארה"ב

בתוך כך, דו"ח התעסוקה של חודש דצמבר מצביע על איבוד של 140 אלף משרות במשק האמריקני. מדובר בדו"ח שלילי לראשונה מאז שיא המשבר באפריל האחרון. בתחום האירוח והפנאי, איבוד המשרות עמד על כחצי מיליון - כשהנתונים הת מתנו בזכות סקטורים אחרים שגייסו מאות אלפי עובדים. שיעור האבט לה נותר יציב, על 6.7% - ירידה של יותר מ 50% לעומת שיא המש בר באפריל. המשמעות היא שישנם עובדים רבים שאינם מועסקים וחדלו לחפש עבודה. נכון לעכשיו, הכל כלה האמריקנית נותרת בחסר של כ 11 מיליון עובדים לעומת התקופה שקדמה למשבר הקורונה. בחלוקה לקבוצות אתניות, השחורים מובי

בבורסה לני"ע אומרים כי "המסחר בשבוע שעבר הושפע מהתפשטות 'המוטציה הבריטית' של הקורונה, ובעקבותיה הידוק המגבלות ברחבי העולם"

לים את רשימת המובטלים עם ,9.9% ההיספנים עם ,9.3% בקרב הלבנים מדובר על 6% ואצל האסיאתים .5.9%

פתיחה ירוקה בת"א

גם אצלנו בבורסה בת"א השבוע הראשון של השנה נפתח בעליות שערים במרבית מדדי המניות המו בילים. מגמה מעורבת אפיינה את מדדי איגרות החוב הממשלתיות והקונצרניו­ת.

בבורסה לני"ע אומרים כי "המ סחר בשבוע שעבר הושפע מהת פשטות 'המוטציה הבריטית' של הקורונה ברחבי העולם, ובעקבותיה הידוק המגבלות ברחבי העולם והח רפת מגבלות הסגר השלישי בארץ. במקביל, ישראל ממשיכה להוביל בעולם בשיעור האזרחים שהתחסנו לנגיף הקורונה, כשמבצע החיסונים המהיר נמשך".

השבוע גויסו עד כ 79 מיליון שק לים בשלוש הנפקות של מניות לצי בור, וכ 71 מיליון שקלים נוספים גויסו בהנפקת זכויות על ידי להב. בין המנפיקות השבוע שתי חברות חדשות ראשונות השנה - פלנטארק, שגייסה כ 23 מיליון שקלים, ורותם שני, שתגייס היום עד כ 46 מיליון שקלים. חברת מניות חדשה שלישית השנה - אייס קפיטל קמעונאות, פר סמה תשקיף להשלמה, שבמסגרתו תגייס בשבועות הקרובים עד כ 150 מיליון שקלים בהנפקה ראשונה, מזה כ 100 מיליון שקלים בהצעת מכר.

מדד ת"א 35 עלה בשבוע שעבר וגם מתחילת השנה ב .2.8% מדד ת"א 90 ירד בשבוע שעבר ב .0.8%

מדד ת"א 125 עלה בשבוע שעבר ב .1.9% מדד ת"א נפט וגז עלה ב .3.7%

 ?? צילום: אי.פי ?? הבורסה בוול־סטריט. מגמה ירוקה
צילום: אי.פי הבורסה בוול־סטריט. מגמה ירוקה
 ?? צילום: רויטרס ?? אילון מאסק, ממייסדי טסלה
צילום: רויטרס אילון מאסק, ממייסדי טסלה
 ??  ?? מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel