Israel Hayom

שיה לה באף בתצוגת משחק איומה

"קרעים של אישה" )ארה"ב/קנדה/הונגריה ,(2020 נטפליקס

- ציון: 4

"קרעים של אישה", שעלה בנטפליקס, נפתח בסצנה ארוכה, מלחיצה ולא פשוטה לצפייה, המתעדת לידה ביתית שמסתיימת באסון. המצלמה מלווה את האישה היול דת, מרתה, במשך כמעט 30 דקות - מה רגע שמתחילים הצירים ועד לרגע שבו בן זוגה, שון, יוצא מהבית כדי לקדם את פני הפרמדיקים וכדי להתחנן בפניהם שיזדרזו.

בסך הכל מדובר בסצנה מרשימה )גם אם גימיקית ומלאת דאווין(, שמבוצעת במיומנות ובתנופה בידי ונסה קירבי )הנ סיכה מרגרט בשתי העונות הראשונות של "הכתר"(, שיה לה באף )"רובוטריקים"( ומולי פארקר )שמגלמת את המיילדת(. אך שום דבר שמגיע אחריה אינו מתקרב אליה - לא ברמת העניין ולא ברמת האינטנסי ביות. ככל שנוקפות הדקות, כך מתברר כי סרטו דובר האנגלית הראשון של הבמאי ההונגרי המוערך קורנל מונדורוצ'ו )"האל הלבן"( הוא בעצם לא הרבה יותר מאוסף סצנות דרמטיות צפויות וחצי אפויות, שמ תחקות אחר האופנים שבהם הטרגדיה הנ"ל משפיעה על חייהם של מרתה ושון.

אבל זה לא משכנע לרגע, והסיבה העי

קרית לכך נעוצה בתסריט נטול הניואנסים וחסר התחכום, שעליו חתומה שותפתו הק בועה של מונדורוצ'ו, קאטה וובר. כל סצנה מכריזה על כוונותיה כבר בשניות הראשו נות, הסימבוליזם מוגש לפה בכפית )בד מות גשר שהולך ונבנה, תמונה שנשברת, כיור מלא בכלים וכו'(, הדמויות שטוחות וחד ממדיות לחלוטין, והדינמיקה ביניהן מזכירה לא פעם סדנת אלתור חובבנית.

ונסה קירבי, שמתכנסת אל תוך עצמה לאחר סצנת הפתיחה המאתגרת והמתישה, עוד יוצאת מזה בשלום איכשהו )עד כדי כך שבפסטיבל ונציה היו מי שחשבו שראוי להעניק לה את פרס השחקנית על תפ

קיד זה(. אבל שיה לה באף, שעובד שעות נוספות במאמץ להראות לנו שהוא יכול להיות איש צווארון כחול "אותנטי", פשוט נוראי. רגע אחד הוא צורח על חמותו ניצו לת השואה )שאותה מגלמת אלן בורסטין(, רגע אחד הוא מייבב כמו תינוק, רגע אחד הוא פוצח במונולוג תמוה שעוסק בלהקת ה"ווייט סטרייפס". מה המשותף לכל הר געים האלה? אף אחד מהם אינו אפקטיבי מבחינה רגשית או דרמטית, וכולם גרמו לי לגלגל עיניים ולרצות להעביר ערוץ.

בסופו של דבר, אני מוכרח להודות שלא ממש ברור לי מה וובר ומונדורוצ'ו ניסו לעשות כאן בדיוק. יש משהו ילדותי ולא רציני באופן שבו הם עוסקים בטר גדיה שפוקדת את דמויותיהם ובמשברים שבאים בעקבותיה. מלבד סצנת הפתיחה )שתיוותר הסצנה הזכורה היחידה מהסרט(, התוצאה נעה בין מגוחכת לבלתי נסבלת לסתם משעממת. יש סרטים ששווה לסבול למענם, אבל "קרעים של אישה" הוא לא אחד מהם. ההמלצה שלי? תראו משהו אחר.

 ??  ?? קירבי ולה באף ב"קרעים של אישה"
קירבי ולה באף ב"קרעים של אישה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel