Israel Hayom

תמה ספירתהעומר

חצי שנה אחרי ששום קבוצה בארץ לא רצתה קשר איתו מחשש שיורשע בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", עומר אצילי יחתום במכבי חיפה ● "הוא רוצה לקחת אליפות, וכיום זה יכול לקרות רק שם", הסבירו בסביבתו של הקשר את הבחירה במוליכת הטבלה על פני בית"ר ירושלים, שנאבקה לצרפו

- ליאב נחמני

עומר אצילי יחתום במכבי חיפה על חוזה לשלוש שנים וחצי תמורת כ 250 אלף יורו לעונה. זו השורה התחתונה והמשמעותית לקראת חלון ההעברות של ינואר. מוליכת הטבלה תתחזק בקשר בן ה ,27 שלמרות חיזורים מבית"ר ירו שלים צפוי ללבוש את המדים הירו קים עוד השבוע ולהצטרף לאימונים.

מלבד השורה התחתונה, השבוע האחרון היה מעניין בגזרת אצילי. אלה כל הפרטים סביב ההחתמה הכי מעניינת של ינואר, אחרי הרבה שנים שבהן החלון באמצע העונה היה רגוע יחסית.

לפני שבוע בדיוק, ביום ראשון, הת כנסה הנהלת חיפה כדי לדון בהחתמ תו של אצילי. בשיחת זום עם השחקן המסר היה ברור - רוצים אותך בכרמל. התנאים בחוזה היו ברורים, גם רצונו של אצילי לשחק בחיפה, והמכשול העיקרי היה אז השחרור מאפואל ני קוסיה. ברקע, משה חוגג, אלי אוחנה ובית"ר ירושלים עשו כל שאפשר מב חינתם כדי להנחית את אצילי בבירה.

אוחנה שלח לקשר הודעות תכופות ובהן הסבר כי עליו תיבנה בית"ר של השנים הקרובות, אך כדי שכל ההב טחות ייצאו לפועל, אצילי וסוכניו, האחים רונן וגלעד קצב, עשו כל שני תן כדי לקבל את השחרור מניקוסיה. ברקע היה חוב בסך 120 אלף יורו, שעליו אצילי לא רצה לוותר. בחיפה ידעו על פגישה שתוכננה בין אצילי לנשיא המועדון הקפריסאי והבהירו: "תביא את השחרור, השאר יהיה בסדר". אלא שבניקוסיה לא מיהרו לשלם את החוב.

אחרי מאמץ הוסכם כי הקפריסאים ישלמו מחצית מהסכום בתמורה לשח רור. כשהטלפון לחיפה הגיע ובו הוס בר כי השחרור יתקבל, הירוקים אמרו: "תחתמו, על שאר הסכום נסתדר".

יענקל'ה שחר ,1 משה חוגג 0

ואז הגיע סוף השבוע האחרון ואיים לטרוף את הקלפים. מבחינת אצילי,

חיפה היתה הכיוון מהרגע הראשון, אבל חוגג ובית"ר סירבו לוותר. בלי לה שבין רביעי לחמישי נחת השחקן בישראל, וחוגג לא בזבז זמן מיותר. השניים גרים בסמיכות, והבעלים של בית"ר רצה להיפגש.

אצילי התייעץ עם קצב, שועל ותיק בתחום, שידע מה עליו לע שות ועדכן את יעקב שחר על הנע שה מתוך כבוד, אף שאין חוזה חתום בין הצדדים.

אצילי, מצידו, הבהיר לחוגג שעל

מספרים הוא יצטרך לשבת עם קצב, אך שמע ממנו כי בית"ר תיתן לו חוזה לשלוש שנים וחצי תמורת 250 אלף יורו לעונה וכאמור, תבנה סבי בו את הקבוצה.

הסכומים בין בית"ר לחיפה היו דומים, ההבדל היחיד היה המטבע. חיפה הציעה תשלום בדולרים, בית"ר ביורו. לנוכח העובדה ששער הדולר נמצא בשפל, הירוקים נאלצו לשנות את ההצעה, אך הבהירו כי "על דבר כזה לא תיפול העסקה". לאורך כל הדרך חיפה ואצילי עשו הכל כדי שהשחקן יחתום בכרמל. "היה כבוד הדדי, הדברים התנהלו בצורה מכו בדת והיתה הבנה שכולם רוצים שזה יקרה", סיפר מקורב לעסקה.

גם ההצעה, שהיתה בתחילה לש נתיים וחצי עם אופציה לעונה נוס פת, שונתה בסופו של דבר, והחוזה יהיה כאמור לשלוש שנים וחצי.

השחקן עצמו מתרגש לקראת החזרה לליגת העל. הוא עבר את השנה הקשה בחייו עם פרשת "הכ דורגלנים והקטינות", יצא לקפרי סין אחרי ששוחרר ממכבי ת"א וגם בחיים האישיים היה לו קשה.

חצי שנה אחרי ששום קבוצה בלי גת העל לא רצתה לגעת בו מחשש שיורשע, הקשר יחזור לשחק בארץ אחרי פגרת הקורונה הכפויה. זה יקרה ככל הנראה בסמי עופר נגד בני סכנין ומול יציעים ריקים, וב סביבתו של השחקן סיפרו: "עומר רוצה לקחת אליפות בארץ, וכיום זה יכול לקרות רק במכבי חיפה".

 ??  ?? חוגג. התעקש להיפגש עם אצילי בסוף השבוע
חוגג. התעקש להיפגש עם אצילי בסוף השבוע
 ??  ?? שחר. שדרג את ההצעה מדולרים ליורו
שחר. שדרג את ההצעה מדולרים ליורו
 ??  ??
 ?? צילום: עמי שומן ?? אצילי. משחק החזרה שלו לליגת העל צפוי להיות מול בני סכנין בסמי עופר!
צילום: עמי שומן אצילי. משחק החזרה שלו לליגת העל צפוי להיות מול בני סכנין בסמי עופר!

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel