Israel Hayom

מפקד הצבא הרומי

בזמן שבאיטליה עוסקים בעיקר במילאן, באינטר וביובנטוס, רומא התבססה במקום השלישי וחולמת על עונה היסטורית ● מי שהיא בונה עליו שיוביל אותה לשם הוא הנריק מחיטריאן

- דניאל לוי

"עלינו לרפא את הפצעים הרוחניים שלנו ולנצח את החושך. בתמיכת כולם, כולל רומא שלי, שהיתה איתי מהימים הראשונים למלחמה, אני משוכנע שנתאושש. נמשיך לבנות כנ סיות, להלחין אופרות, לצייר יצי רות מופת, לפתח חיסונים, להב קיע שערים, ליצור, לחדש, להופיע ולשתף את העולם".

במילים מרגשות אלה בירך ביום רביעי הנריק מחיטריאן את תוש בי ארמניה, שציינו באיחור משאר העולם את חג המולד, כשהם עדיין סובלים מצלקות פיזיות ונפשיות קשות לאחר מלחמת נגורנו קרבאך מול אזרבייג'ן שגבתה יותר מ 3,300 הרוגים במדינה הקטנה.

השפעתו של מחיטריאן על עמו והחשיבות של דבריו לא מגיעות רק מעצם היותו הכדורגלן הארמני הגדול בכל הזמנים, אלא כי הוא בעצמו יודע מה זה להתגבר על מכשולים. נוסף על כך, הוא באמת מבין את הכוח שיש לו בידיים ומנצל אותו.

כאחד שאיבד את אביו מס רטן בגיל 7 וכמי שמשמש שג ריר יוניס"ף, הוא פועל כדי לנ סות להפוך את העולם לטוב יותר. כש"מיקי" מדבר על בניית כנסיות, הוא אכן תורם כדי שהן ייבנו. כשהוא מדבר על פיתוח חיסונים, הרי הוא מהאנשים היותר פעילים במאבק של מדינתו בנגיף הקורונה. ובכל הקשור ליצירות המופת, ייתכן מאוד שהוא מתכוון למה שהוא עושה על הדשא.

מחיטריאן נחשב ללא ספק לאחד השחקנים המוכשרים ביבשת. לאחר תקופה קשה באנגליה, שם לא מצא את עצמו במדי מנצ'סטר יונייטד וארסנל, הוא הגיע אשתקד לרו מא בהשאלה והתאקלם מייד. לאחר שכבש תשעה שערים והוסיף שישה בישולים בכל המסגרות, סוכנו מינו ראיולה הצליח לשחרר אותו בקיץ בחינם מהתותחנים והקשר המשיך בדיוק מהמקום שבו סיים את העו נה החולפת.

העונה הוא רשם עד כה תשעה שערים ושמונה בישולים ב 21 משח קים בכל המסגרות, והוא מדורג שלי שי באירופה במספר השערים שבהם הוא מעורב עבור קבוצתו, רק אחרי הארי קיין מטוטנהאם וברונו פרננדס ממנצ'סטר יונייטד. "הוא אחד השח קנים האינטליגנט­יים שאימנתי אי פעם", אמר מאמן רומא פאולו פונ סקה לאחר הניצחון על קרוטונה ביום רביעי, שבו מחיטריאן כבש ובישל, "יש מעט מאוד שחקנים שיודעים למצוא מרחבים פנויים כמוהו".

בזמן שבאיטליה מדברים בעי קר על יובנטוס, מילאן ואינטר, בשקט בשקט ומתחת לרדאר התבססה רומא במקום השלישי. הני צחון בקרוטונה היה החמישי של הג'יאלורוסי בששת משחקי הליגה האחרונים, וני צחון נוסף היום מול אינטר ישווה את מספר הנקודות שלהם לזה של קבוצתו של אנטוניו קונטה.

כלי הנשק המרכזי שעליו יס מוך פונסקה היום כדי לערער את ההגנה של האורחת יהיה כמובן מחיטריאן. הקשר, שיחגוג בסוף החודש את יום הולדתו ה ,32 ינסה לנצל את הדהירות של אשרף חכי מי ולעקוץ, או שעצם הנוכחות שלו באגף השמאלי תגרום למרו קני לתקוף הרבה פחות, כך שבכל מקרה המאצ' אפ הזה אמור להיות נקודת מפתח בהתמודדות הזו.

ניצחון של רומא היום יפסיק את ההתעלמות ממנה. כמו כן, אם מחיטריאן ייצר עוד יצירת אמנות, הרצון שלו לחידוש יכול להוביל לעונה היסטורית בסריה אה.

 ?? צילום: רויטרס ?? מחיטריאן. שם מאחור את התקופה הקשה באנגליה
צילום: רויטרס מחיטריאן. שם מאחור את התקופה הקשה באנגליה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel