Israel Hayom

חובת ההוכחה עליו

סבסטיאן האלר הפך בשבוע שעבר לרכש היקר בתולדות הליגה ההולנדית ועורר דיון סוער ● "זו ההוכחה שאייאקס כבר לא מסוגלת לגדל חלוצים", הכריז וים קיפט ● הערב, בקרב הגדול מול פ.ס.וו, הוא ינסה לרשום בכורה מושלמת ולענות למבקרים

- דור הופמן

הרעיון היה של אדווין ואן דר סאר. שוער העבר וכיום מנכ"ל אייאקס הציע לקחת את כל המפגשים בין הקבוצות הגדולות ולדחוק אותם לחצי השני של העונה ולפתיחת .2021 מה שעמד מאחורי הרעיון הזה היה שאחרי פגרת חג המולד הקצרה ואחרי שנגיף הקורונה יירגע מעט, הגדולות של הולנד יגיעו רעננות לחודש ינואר ויקיימו את מפגשי הענק האלה מול יציעים גדושים באוהדים.

רעיון פגז על הנייר, אבל לא בר ביצוע במציאות הנוכחית. קהל אין ולא יהיה בקרוב, אבל לו"ז יש. כך קרה שבשלושת השבו עות הקרובים אייאקס, פ.ס.וו, פיינורד ואלקמאר יפגשו זו את זו לשבעה מש חקים, שבסופם תתקבל תמונה הרבה יותר ברורה בנוגע למרוץ האליפות.

וכיאה לחודש המכונה "ינואר הג דול", המשחק שפותח את החגיגה הוא הגדול ביותר שיכול להיות. אייאקס מול פ.ס.וו, האלופה האחרונה נגד סג ניתה, קרב ישיר בין שתי הקבוצות המצליחות ביותר בהולנד, בין אמסט רדם לאיינדהובן, בין שתי גישות שו נות. אייאקס מגיעה מהמקום הראשון בטבלה, פ.ס.וו שנייה עם נקודה אחת פחות ממנה, והחשיבות ברורה לכולם.

"אני מצפה למשהו מיוחד מהשח קנים שלי", אמר מאמנה של פ.ס.וו רוג'ר שמידט, ומאמנה של אייאקס אריק טן האח הוסיף: "העניינים ית בהרו בחודש הזה, וחשוב לנו להתחיל טוב ולהראות שאנחנו יודעים לשחק כדורגל מסודר ואיכותי".

למרות ההיסטוריה והיריבות ארו כת השנים בין שני המועדונים האלה, יריבות שהולידה למשחק את הכינוי "דה טופר", הסיפור הגדול של המפ גש הזה התרחש לפני יומיים בלבד. אייאקס השלימה את רכישתו של סב סטיאן האלר מווסטהאם תמורת 22.5 מיליון יורו, והפכה את החלוץ בן ה 26 מחוף השנהב לשחקן היקר בתולדות הליגה ההולנדית.

"זה פשוט לזרוק כסף"

האלר, שכיכב בעבר באוטרכט אצל טן האח, יכול וצפוי לשחק הערב, והנוכ חות שלו מערערת את הדעות הקדו מות לגבי ההבדל בין שני המועדונים. "האלר הוא ההוכחה שאייאקס כבר לא מסוג לת לגדל חלוצים", קבע וים קיפט, ששיחק בשני המועדונים, ובטור שכתב ל"טלחרף" ניסה להסביר מדוע לדעתו יש היום לא מעט דמיון בין אייאקס ו פ.ס.וו. אירועי העבר הצ מידו לקבוצה מאיינדהובן תדמית של רוכשת שחקנים ולאייאקס תדמית של מגדלת, אך לאחרונה יש יותר ויותר דמיון בין השתיים.

"הרכישה של האלר מאכזבת", קבע שחקן העבר יורי מאלדר; "זה פשוט לזרוק כסף לקבוצות אנגליות וזה משדר לחץ". השניים מסכימים שהאלר מצוין לליגה ההולנדית, אבל שרכישה כזאת לא תואמת את מדי ניות טיפוח השחקנים של האלופה.

"נראה שהם עושים משהו לא נכון, כי אלה דברים שקורים בקבוצות אחרות", הוסיף מאלדר, "זה מזכיר את ההחתמה של לוקאס פראטו בן ה 32 בפיינורד ושל ערן זהבי ב פ.ס.וו. אלה רכישות שנובעות מפאניקה".

נקודת המפנה של זהבי?

במידה מסוימת, ובממדים שמייצגים את הפער בין הקבוצות, ה האלר של פ.ס.וו הוא אכן ערן זהבי. הישראלי אמנם הגיע בהעברה חו

פשית, אבל הוא מרוויח שכר עתק ומייצג את החלוץ הזר שהגיע מבחוץ כדי להביא את מה שהצעירים עדיין לא מסוגלים. עד כה החוויה של הישראלי בהולנד היתה לא מוצלחת במיוחד, על המגרש ומסביב לו, ולכן המשחק הערב יכול לשמש נקודת מפנה עבורו.

"הוא סבל מחוסר מזל בתקופה האח רונה", אמר השבוע מאמנו רוג'ר שמידט ואישר שהישראלי כשיר ומוכן לקחת חלק במשחק הגדול הזה. כשמצבו הב ריאותי של מריו גצה לא ידוע והגרמני בספק, לזהבי סיכוי טוב לפתוח בהרכב למרות ובצל כל הביקורות. אף שכמו תמיד, הרבה שחקנים צעירים ומקומיים ייקחו חלק במשחק הזה, נדמה שהפעם - לפחות לפני שריקת הפתיחה - הסי פור יגיע משני שחקני הרכש היקרים.

"אני מקווה לשחק כבר ביום ראשון מול פ.ס.וו", אמר האלר, "ואני מקווה מאוד לכבוש, כי זאת תהיה התחלה מושלמת". גם זהבי יקווה לכבוש, כי גם עבורו זאת תהיה התחלה מושלמת - לחצי השני של העונה.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? האלר מתעופף בפרמייר ליג
צילום: אי.פי.אי האלר מתעופף בפרמייר ליג
 ?? צילום: אי.פי ?? זהבי. "הוא סבל מחוסר מזל לאחרונה", אמר מאמנו רוג'ר שמידט
צילום: אי.פי זהבי. "הוא סבל מחוסר מזל לאחרונה", אמר מאמנו רוג'ר שמידט
 ?? צילום: מתוך טוויטר ?? האלר מוצג באמסטרדם
צילום: מתוך טוויטר האלר מוצג באמסטרדם
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel