Israel Hayom

"הסגר היה צריך להתחיל עוד קודם"

- בצפון: נשברו שיאי המאושפזים בבתיה"ח עדי חשמונאי

במרבית בתי החולים בגליל וב גולן כבר נשבר השיא בכמות המאושפזים במחלקות הקורונה וב חומרת מצבם מאז שפרצה המגיפה.

בבתי החולים זיו שבצפת והעמק שבעפולה נערכים לראשונה מאז מארס לפתיחת מחלקת קורונה שלי שית, הראשונה בגלל תפוסות שיא והשנייה כהיערכות לקראת שבירת שיא המאושפזים.

בביה"ח פוריה, שגם בו נשבר שיא בכמות החולים ובחומרת מצבם, כבר קיימות שלוש מחלקות שהוקמו על חשבון מחלקות פנימית וילדים וכעת נערכים להרחבתן.

"הגענו לשיא של 51 מאושפזים ויש לנו 60 עובדים מאומתים או בבידוד, וזה בהחלט מעמיס על צוותי המחלקות האחרות שעובדיהם מגויסים למחלקות הקורונה", מסביר ד"ר ארז און, מנהל ביה"ח פוריה. "כדי להקל את העומס, אנחנו מעבירים עכשיו את הצוותים הסיעודיים למש מרות של 12 שעות כדי להוסיף לכל אחד מהם עוד משמרת בשבוע כדי להקל את העומס. אנחנו מצמצמים בניתוחים, צמצמנו מחלקות לטובת מחלקות הקורונה וזה מגביר גם את הצפיפות בבית החולים בכלל".

בביה"ח זיו שקלו לפני חודש לסגור אחת משתי מחלקות הקורונה, אבל כעת נשבר שיא המאושפזים ובחומ רת מצבם ונערכים לפתוח לראשונה מחלקת קורונה שלישית במקום.

"לפני חודש החלטנו להשאיר את שתי המחלקות בגלל התחלואה הג בוהה בכפרי הדרוזים ברמת הגולן, אבל בשבוע האחרון אנו תחת מתקפה של חולים ואין ברירה אלא להיערך לפתיחה מחלקת קורונה נוספת", מספר ד"ר כאמל אבו ג'בל, מנהל מחלקות הקורונה בביה"ח זיו בצפת. "חדרי הניתוח נסגרו כמעט לחלוטין והם פתוחים כרגע לניתוחים דחו פים בלבד".

ד"ר אבו ג'בל מוסיף ומצר על עיתוי החלת הסגר השלישי. "אנ חנו מקווים שהסגר יפחית את הת חלואה, אבל הוא היה צריך להתחיל עוד לפני שהתחילו לחסן את הצי בור", הוא מסביר.

"הגל הקשה מכולם"

מנהל ביה"ח העמק, ד"ר זיו רוזנ בוים, קורא לציבור: "הגל הנוכחי הוא הקשה מכולם. צריך לזכור שהמגיפה עדיין כאן".

 ??  ?? ד"ר כאמל אבו ג'בל
ד"ר כאמל אבו ג'בל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel