Israel Hayom

"החיסון - האור האמיתי בקצה המנהרה"

- בירושלים: הדסה עין כרם מתקרב לשיא יורי ילון

תפוסה גבוהה ועומס במחלקות הקורונה בבתי החולים בירו שלים: בבית החולים הדסה עין כרם יש 140 חולי קורונה המאושפזים במ חלקות הקורונה, הכוללות 5 מחל קות רגילות ו 2 מחלקות טיפול נמרץ עבור החולים הקשים.

מספר חולי הקורונה בהדסה עולה בהתמדה בתקופה האחרונה ומתקרב למספר השיא. פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בהדסה, ציין כי "יש אצלנו תפוסה גבוהה ועומס גדול, אבל אנחנו לא מעבירים חולים ומקבלים אלינו את חולי הקורונה. בשיא המחלה היינו עם 165 חולי קורונה. יש אצלנו עומס לא קטן. המאושפזים שלנו הם מכל המגזרים. אנחנו עובדים קשה, אבל לא במצב של קריסה. רואים את האופק עם החיסון. אני מאמין שיהיה שיפור ומקווה לירידה במספר החולים בזכות החיסון".

במחלקות הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק מתקרבים לתפוסת שיא עם 116 מאושפזים חולי קורונה, יותר ממחציתם במצב קשה. ד"ר אריאל רוקח, רופא בכיר במערך הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק, תיאר כי "היום הזה הוא הכי קשה. מאז תחילת המגיפה זה היום העמוס ביותר. האפקט של החיסונים יבוא לידי ביטוי רק עוד שבוע או שבועיים. בינתיים רואים את התחלואה הולכת ועולה. עדיין לא רואים את האפקט של הסגר, ולכן חשוב מאוד להמשיך להקפיד על כל הכללים ומומלץ לכל מי שיכול, להתחסן ובהקדם".

"העומס קשה מאוד"

במחלקות הקורונה במרכז הרפואי הרצוג בירושלים סיפרו כי עוברים עליהם ימים קשים כאשר בהרצוג מאושפזים 102 חולי קורונה.

ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג, סיפר ל"ישראל היום" כי "סוף השבוע האחרון היה דרמטי כאשר קלטנו 27 חולי קורונה חדשים בעקבות התפרצויות בבתי אבות. העומס הוא קשה מאוד, אבל אנחנו לא על סף קריסה. אנחנו עוזרים ומטפלים וכל הזמן עם היד על הדופק. יש אצלנו תחלואה גם בקרב הצוותים".

החיסון, לדבריו, "הוא האור האמיתי בקצה המנהרה. השבועיים הקרובים יהיו קשים, אבל אחרי זה נהיה במקום טוב בזכות החיסון השני למבוגרים".

 ??  ?? מחלקת הקורונה בשערי צדק
מחלקת הקורונה בשערי צדק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel