Israel Hayom

71 צפוף בשמאל: מפלגות כמו חול

מגבלות הקורונה צפויות לתפוס מעמד מרכזי בקמפיינים של מפלגות השמאל - אלא שסמוך לאחוז החסימה נרשמת התקהלות המונית ● בליכוד ימשיכו להסתער על הקול הערבי ● בנט ינהל קמפיין במקביל למו"מ עם סמוטריץ' ● סער שואף לגבש תשתית שטח רחבה ● ולפיד מכוון להנהגת הגוש ויוביל

-

בליכוד החליטו בימים אלו שלא לדבר על פוליטיקה. המיקוד: אך ורק החיסונים. במפלגה יבליטו התבטאויות של יריבים פוליטיים שלא עמדו במבחן המציאות בסוגיית המלחמה בקורונה, כמו יאיר לפיד, יפעת שאשא ביטון וכבר אתמול נגד המצטרף הטרי למפלגתו של יעלון - פרופ' חגי לוין, שטען לפני חו דשיים שישראל לא קרובה לחיסון. נתניהו יתבטא בעניינים פוליטיים רק במסגרת שאלות עיתונאים שי בוא להצהרות שלו בנושאי הקורונה.

במטה המפלגה טרם חילקו תפקי דים באופן רשמי. את הקמפיין ינהל גם הפעם צוות התקשורת המצומצם של הליכוד הכולל את יונתן אוריך, טופז לוק, נאור יחיא, עופר גולן ואהרון קליין.

בימים הקרובים צפויים חברי המ פלגה להתבטא רבות בנוגע ליציאה מהמשבר הכלכלי ולקמפיין הידוק הקשר עם המגזר הערבי. אחרי הבי קורים של נתניהו בטירה ובאום אל פחם, ימשיך רה"מ לערים ערביות נוספות. הנחת העבודה בליכוד היא שניתן לגייס כשני מנדטים מתוך הציבור הערבי.

במקביל, מחפשים בסביבתו של ראש הממשלה לשריין דמויות חד שות ואטרקטיביו­ת, כשלרשותו עו מדים שישה שריונים בסך הכל.

במפלגתו של גדעון סער מתמק דים בבניית השטח ובתוכן הקמפיין. אתמול פרסמו את סיסמת הבחירות: "אחדות. יציבות. ממלכתיות". אמש התקיים כנס בהשתתפות יותר מ 50 ראשי סניפים, כולם ראשי מועצות, סגנים וחברי מועצות. במפלגה מרו צים וטוענים כי מדובר בשיא בה קמת תשתית ארגונית של מפלגה חדשה. על פי אנשי המפלגה, היעד הוא להקים 100 סניפים ברחבי הארץ, ממטולה עד אילת, לפני סוף השבוע הבא. לדבריהם, יש כיום 6,000 מת נדבים פעילים, והכוונה היא להגיע ליעד של 50 אלף עד סוף פברואר.

מחר בערב יתחיל מבצע הקונספט של הקמפיין "ממטולה עד אילת", שילווה באירועי זום המוניים כתח ליף לכנסי שטח שנהוגים בקמפיינים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתכנן להוביל בכוחות עצמו את קמפיין יש עתיד - ללא יועצי אסטרטגיה מבחוץ. המסר העיקרי: הגיע הזמן לממשלה "שפויה". את המילה הזו אנו צפויים לשמוע ממנו הן בהקשרים הפוליטיים והן בכל הקשור ליציאה ממשבר הקו רונה. כמו כן, מבהיר לפיד כי הוא בעד איחודים, וכי "יש לבנות כוח גדול של אנשים שמאמינים בערכים ליברליים". בשיחה עם כתבים אתמול הוסיף: "אני רוצה להיות קונטרה לערכים של סמו טריץ'". נקודת החוזקה של יש עתיד היא ההיקף הנרחב יחסית של פעילי השטח, עניין שינסו הפעם לנצל בחוכ מה לנוכח מגבלות הקורונה. לפי שעה, מתכנן לפיד כנסים מקומיים בזום.

מפלגתו של נפתלי בנט מתנהלת כעת בשתי חזיתות: הראשונה - המשך הקמפיין שיתמקד בנושאי קורונה, כלכלה ותעסוקה, והשנייה - שאלת הריצה המשותפת עם בצלאל סמוט ריץ'. בשלב זה המשא ומתן בין הצ דדים תקוע לאחר שסמוטריץ' הציג בשבוע שעבר לוגו חדש של רשימה עצמאית והתבטא נגד בנט בראיונות לתקשורת. המחלוקת בין הצדדים היא על מספר המקומות בעשירייה הפות חת, כאשר בסוף השבוע האחרון הציע בנט לסמוטריץ' שלושה מקומות, אך ההצעה נדחתה על ידי האחרון.

במקביל, במפלגה ימשיכו לחזק את המסר שלפיו שאר המפלגות עוסקות ב"רק ביבי או רק לא ביבי" בעוד בנט עסוק בגיבוש תוכניות לאומיות לת עסוקה, שילוב חרדים בצה"ל, עס קים קטנים, טיפול במסתננים הלא חוקיים ועוד.

במפלגה רואים יציבות בסקרים של השבועות האחרונים, לצד ירידה הדרגתית בכוחו של סער, ונערכים לחבירות והצטרפות של דמויות נו ספות כדי להזניק את הקמפיין קדימה ולהתמודד ראש בראש מול נתניהו.

למרות חוסר הבהירות ברשימה המ שותפת והמתיחות השוררת בין ראשי שלוש הרשימות לבין הצלע הרביעית, יו"ר רע"מ מנסור עבאס - ההערכה בקרב בכירים במפלגה היא כי גם בבחירות לכנסת ה 24 יאחדו המפ לגות הערביות כוחות, בשל החשש כי פיצול ידרדר חלק מהמפלגות אל מתחת לאחוז החסימה.

ל"ישראל היום" נודע כי שורה של אנשי דת בכירים מהפלג הדרומי של התנועה האסלאמית פועלת להביא ליישור קו בין עבאס לבין עמיתיו. מקורבים לעבאס אישרו כי הוא נתון למסע לחצים כבד מצד בכירים בר שימה המשותפת ובמגזר הערבי לנתק את קשריו עם נתניהו ואנשיו, אך הד גישו כי עבאס אינו מתכוון להתפ שר, וכי בכוונתו להוציא לפועל את התוכנית הממשלתית למגזר הערבי שעלותה כחצי מיליארד שקלים לשנה למשך חמש שנים. במטה ש"ס כבר התבצעו חלוקת תפקידים וגיבוש מסרים. בקרוב יעלה

קמפיין ראשון של המפלגה שיפנה גם לציבור הכללי, בטענה כי לנו כח פרישת עמיר פרץ ומשה כחלון, ש"ס היא המפלגה החברתית היחידה. במפלגה ידגישו את סוגיות הפערים החברתיים והכבוד למסורת. גם הפעם הרב עובדיה ז"ל ומנהיגה הנוכחי של ש"ס, הרב שלום כהן, יובלטו בקמפיין. וכמו בפעמים הקודמות, היו"ר דרעי צפוי להביע תמיכה בלתי מתפשרת בבנימין נתניהו.

ביהדות התורה באופן מסורתי מת חילים לעבוד על קמפיין הבחירות רק סמוך מאוד למועד הבחירות עצמו, כך שכעת, מבחינתם של אנשי המפלגה עוד מוקדם מדי. קמפיין הגעוואלד בבחירות הקרובות עשוי להיות קל במיוחד: במפלגה ידברו על הגבלות הקורונה שפגעו בציבור החרדי ועל היחס שזכו לו מאת הציבור הכללי. על רקע זאת, קיימת מתיחות בין שתי המפלגות המרכיבות את הרשימה, דגל התורה בראשות גפני ואגודת ישראל בראשות ליצמן, בשאלה למי תהיה זכות ראשונים בבחירת התפקיד הקואליציונ­י.

במפלגתו של אביגדור ליברמן ממשיכים לחתור להחלפת נתניהו ולהקמת ממשלה ללא חרדים. לאחר שחתמו בשבוע שעבר על הסכם עו

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel