Israel Hayom

"הליך הדחת טראמפ נוגד את החוקה"

עו"ד דרשוביץ: "החוקה אינה מאפשרת קיום משפט הדחה אחרי הכהונה" ● הדמוקרטים צפויים לסיים עד יום רביעי את ההצבעה על סעיפי האישום ● פנס יגיע להשבעה

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

בעוד הנשיא טראמפ ממשיך להוריד פרופיל מאז ההתפ רעויות האלימות בגבעת הקפיטול, נראה כי הדמוקרטים נחושים ליצור מומנטום ולהשלים כבר השבוע את החלק הראשון בהליך ההדחה שהם יוזמים, אף שלא ברור אם יש לכך היתכנות חוקתית.

ציר בית הנבחרים ג'יימס קלייבורן, אחד הבכירים בסיעה הדמוקרטית, אמר אתמול לרשת CNN כי בכוונת המפלגה להביא להצבעה במליאה כבר ביום שלישי או רביעי את נוסח כתב ההדחה בגין "הסתה להמרדה".

עם זאת, הוא העריך כי האישו מים יוגשו לסנאט רק כמה חודשים אחרי שטראמפ יעזוב את תפקידו ב 20 בינואר.

"בואו ניתן לנשיא הנכנס ג'ו ביידן 100 ימים שהוא צריך כדי לקדם את האג'נדה שלו, ואז נשלח את כתב ההדחה זמן קצר לאחר מכן", אמר.

על פי החוקה האמריקנית, אחרי הגשת כתב הדחה, נערך משפט מיוחד במליאת הסנאט בראשות נשיא בית המשפט העליון. הרשעה ברוב של שני שלישים תוביל להדחה מיידית. אך אם המשפט יתנהל רק אחרי סיום כהונתו ב 20 בינואר, הרשעה אמורה למנוע ממנו לחזור לכהן בתפקיד.

בסיס משפטי לא יציב

סיכויי ההרשעה קלושים לפי שעה בשל היעדר תמיכה מצד הרפובליק נים בסנאט. רק שני סנאטורים קראו לטראמפ להתפטר עד כה, ואף אחד מהם לא קורא להדחתו. כמו כן, יית כן שהבסיס המשפטי שהדמוקרטים מתבססים עליו אינו יציב.

המשפטן אלן דרשוביץ הדגיש אתמול בראיון ל i24NEWS כי אין עילה להפעיל את מנגנון ההד חה נגד טראמפ כי בתי המשפט כבר קבעו כי יש לנשיא ולאחרים חופש ביטוי כל עוד לא קוראים לאלימות מפורשת. כמו כן, דרשוביץ הזהיר כי הליך הדחה שמתבסס על דברים שאמר טראמפ בעצרת פוליטית יהיה תקדים מסוכן שיהווה "נשק טעון שי עשו בו שימוש בעתיד, וזו לא היתה הכוונה של החוקה".

יתרה מזאת, הוא אמר כי החוקה אינה מאפשרת לערוך משפט לנ שיא אחרי כהונתו. "החוקה מתייחסת באופן מפורש לתרחיש שהנשיא יודח מתפקידו, היא אינה מתייחסת לנשיא לשעבר," הוא אמר.

רשת נוספת מוחרמת

בתוך כך, אחרי שטוויטר הודיעה על סגירת חשבונו של הנשיא טרא מפ באופן קבוע בגלל דבריו בימים האחרונים, הודיעו אתמול אפל ואמ זון כי הרשת "פארלר", שפופולרית בקרב רבים מתומכי טראמפ, תוסר עד אתמול בחצות )שעון מקומי( מה

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel