Israel Hayom

אין חדש תחת הסגר

למנחה "הישרדות" ו"האח הגדול", גיא זו ארץ, יש אהבה נוספת: מוזיקה בשבוע שעבר שחרר שיר חדש מתוך אלבום שבדרך ● "במשך שנים יצרתי ולא הוצאתי, עכשיו אני רוצה לתת אור ליצירה שלי", אומר זו ארץ הסגר השלישי במשדרי האקטואליה, כל הערוצים

- מאיה כהן ניר וולף עובר מסך

בעודו משלים השתלטות מוחלטת על המסך הקטן עם ההנחיה של "הישרדות" ושל "האח הגדול" במקביל, גיא זו ארץ לא זונח את האהבה הנוספת שלו: המוזיקה. כבר שנתיים שהוא עובד על אלבום סולו שלו, ובשבוע שעבר הוא שחרר שיר ראשון מתוכו: "היי".

את השיר כתב והלחין זו ארץ יחד עם אבי אוחיון ומתן דרור, ולמעשה כל השי רים באלבום הסולו יהיו כאלה שהוא כתב או השתתף בכתיבתם.

אין זו הפעם הראשונה שזו ארץ שולח ידו במוזיקה. הוא כבר הוציא ב 2012 אל בום יחד עם אחיו, רועי זו ארץ, שכלל שירים בלאדינו. הוא גם הוציא בעבר שירים שלו לבד. "מוזיקה זה משהו שאני תמיד עושה במקביל לכל הדב רים האחרים, מהיום שהשתחררתי מה צבא", הוא אומר. "זה תמיד שם. אני לא רוצה ולא מסוגל לוותר על זה. העבודה על הפרויקט הזה התחילה לפני שנתיים, כשחזרתי לכתוב. לק חתי את הגיטרה וני סיתי למצוא קו שלי, לבד, אחרי פרויקט הלאדינו המשותף עם אחי, שמאוד הצליח. התגעגעתי למקום הזה, ליצירה האישית שלי. אספתי כמה שירים, והשיר הזה זו הסנונית הראשונה". מתי ייצא האלבום? "האמת היא שאלבום זה משהו שקצת עבר מהעולם. אין בעיניי חשיבות לזה שיהיה אלבום עם התמונה שלי, אני בעי קר רוצה לשחרר את הדברים שאני יוצר ועושה, להוציא אותם. במשך שנים יצר תי והקלטתי. כל כך הרבה שירים נשארו במגירה עם לבטים והתחבטויות. עכשיו הגעתי לשלב שאני רוצה להוציא את הד ברים שאני יוצר". על מה אתה כותב? "שירים תמיד מתחילים מאיזו נקודה אישית שלך. זה לא אוטוביוגרפ­י, אבל הכל נובע מהנשמה שלך וממה שקורה. השיר הזה נולד מהתקופה שלנו, שבה קצת מתבלבלים בין עיקר לטפל. התרגלנו לשים פו קוס על הדברים הלא נכונים, ולפעמים יש לבחון מה חשוב ומה לא. השנה האחרונה אמנם היתה קשה אבל חידדה לי את ההבדל בין עיקר לטפל, ואת הפוקוס שצריך לתת לבית ולמשפחה". איך יעל ואתה עוברים את תקו פת הקורונה? "יש לי מזל ואני אומר בכל בוקר 'תודה' שיש לי עבודה. זה לא מובן מאליו. יש סביבי המון חברים טובים שתקועים כבר שנה, גם מבחינת הפרנסה וגם מבחינת הנפש והיצירה. אנשים שהיו רגילים לעלות בכל ערב על במה, ופתאום זה נתקע. זו היתה שנה מאוד קשוחה. יעל ואני רואים את זה מקרוב, חיים את זה. אני רואה הרבה חברים שלי שמנסים לעשות מהלימון לימונדה וליצור וליזום דברים. מצד שני, יש לי גם חבר שהתחיל להיות שליח בוולט".

איך אתה מרגיש עם העונה הנוכחית של "האח הגדול"?

"טלוויזיה תמיד היתה מבחינתי סוג של אסקפיזם. אנשים מסיימים את היום שלהם, את הריצות והדאגות, ויושבים מול המסך. בעשייה הטלוויזיונ­ית שלי אני תמיד מנסה להביא סיפור טוב, לגרום לאנשים להז דהות עם מה שקורה, אם זה ב'הישרדות' או ב'האח הגדול'. לייצר דרמה והומור. מאוד חשוב בעונה הזאת להביא הומור כי הרבה אנשים מחפשים את ההקלה ואת הצחוק".

בעונה הזאת היו הרבה רגעים לא מצ חיקים. אפילו הוצא דייר מהבית כי הוא נאשם באלימות בחיים האמיתיים.

"יש הכל מהכל. יש דרמה, ויכוחים וצ עקות ויש גם הרבה הומור, כמו בחיים. יש הרבה רגעים יפים בבית, וצריך רק להקפיד על מינון נכון".

מה יעלה בגורל העונה הבאה של "הישרדות"?

"עברנו כמה משברים. סופת טייפון שה גיעה לפיליפינים הרסה לגמרי את הכפרים באזור שבו אנחנו מצלמים. עכשיו התחיל שם תהליך שיקום, ואנחנו אמורים באמ צע מארס לטוס לצלם את העונה הבאה".

בסגר הראשון סיפר השחקן גיא לואל כי החל לעבוד בירקנייה כדי להשלים הכנסה, בסגר השלישי הוא כבר הצמיח זקן מפואר ושיער מנופח ופרצופו צץ כל הזמן על המסך בפרסומת למכירת מכוניות; אז אי אפשר לומר שלא התקדמנו לאנשהו בעשרת החודשים האחרונים. ועדיין, אנחנו תקועים. הטלוויזיה ממשיכה להציף את לוח השידורים בדיונים אינסופיים על הקורונה, השפעותיה, שלוחותיה וחיסוניה, ותמיד האווירה הכללית מול המצלמות מבולבלת, מטרידה, קטנו נית ומטמטמת. ומכיוון שמשדרי האקטואליה טוחנים קורונה מסביב לשעון, הכל מרגיש כמו סוג של שידור חוזר מתמשך.

אתמול נפתח השבוע הראשון של הסגר השלישי, ושוב פעם השי דורים בשלושת הערוצים הוצפו בוויכוחים על איזה מגזר מפר יותר את ההנחיות, מי פתח תלמודי תורה ומי ארגן מסיבות. שוב נעלו את הים. ושוב אי אפשר לעבוד מהבית כי הילד אוכל את הראש, ועוד פעם בעלי עסקים מתלוננים, ולרגל המצב אספנו את התירוצים הכי פופולריים שמפירי סגר אמרו לשוטרים. אבל רגע, בואו קודם נשווה את עצמנו למדינות אחרות. אז למה השוטרים לא אוכפים מספיק? ולמה השוטרים אוכפים יותר מדי? הזמנו לאולפן פרזנטור במדים כדי לדקלם הסברים. אחריו נראיין ראש עיר שרוצה לקבל סמכויות לטיפול במצב, ונשאל שאלות בעל מסעדה שלא פעיל עשרה חוד שים ודורש תשובות. ברבש, בוא תלחיץ אותנו עם גרפים ושקפים. בהמשך נסמן את הערים עם התחלואה הכי גבוהה, נספור חולים קשה ונתלונן על שיעורי הזום של הילדים, יש למה לחכות, בעיקר אם מעניין אתכם לשמוע מה חדש במרפסת של יואב אבן או אצל כתב אקראי שמדווח מכביש ראשי ליד מחסום משטרתי.

שוב סגר ושוב כולם משתגעים בבית והשעות מתערבבות. לכן סיון רהב מאיר תחלק עצות להורים שמנסים להתמודד עם ילדיהם הרועשים, מכיוון שאתם כבר בפיג'מה אז ב"תוכנית חיסכון" הכי נו מבחן הסרת כתמים כדי לקבוע איזה מותג נוזל כביסה ישתמש בתוצאות המבחן שלהם לצורך קמפיין הפרסומת הבא שלו. אין טעם שתעבירו ערוץ כי כולם יעברו עוד רגע אל הכתב ששלחו לטיילת של תל אביב כדי שילשין מהשטח מי עושה ספורט יחידני ומי סתם משתזף בחורף.

שלושה סגרים ושום דבר לא השתנה, פרט לחגיגת חיסונים שכאילו מתרחשת במקביל. מקבלי ההחלטות עושים את אותן הטעויות, האז רחים ממשיכים להתנהל אותו הדבר, המגישים חוזרים על עצמם, וכולם מחכים לשובה של השגרה מבלי להפנים שהשגרה השתנתה ולא תחזור להיות מה שהכרנו. יעבור עוד הרבה מאוד זמן עד שמ שבר הקורונה - הבריאותי, הכלכלי והחברתי - יחלוף באמת. ועד שזה יקרה, ייתכן כי נסחפנו ללופ אינסופי של שידורי אקטואליה שנשמעים כמו שידור חוזר מהשנה שעברה.

‪● ● ●‬

דרמה ב"האח הגדול". טוב, לא בדיוק דרמה, כי העונה משעממת מדי כדי להצמיד אליה מילה דרמטית כמו דרמה, אך בטח שמתם לב שרונית הביביסטית הודחה שלשום. וזה רק הופך את העונה הנוכחית ליותר מוזרה, כי בכל נקודת זמן שההפקה מנסה לרמוז לצופים את מי כדאי להם לשמור )בעזרת עריכה מגמתית והבלטה של דיירים ברדקיסטים(, המצביעים מעדיפים לזרוק דווקא את מחממי האווירה. רונית היתה האחרונה ברצף.

כצפוי, היא יצאה משם עם קופסת סיגריות ביד, קצת בהלם לג לות שמסע ההשחרה וההסתה שניהלה מפינת ספסל העישון במשך השבועות האחרונים, לא עזר כדי לסחוף אחריה מספיק מצביעים. החונטה שלה קרסה, וגם הדרמה.

 ?? צילום: רון קדמי ?? "טלוויזיה היא אסקפיזם". זו ארץ
צילום: רון קדמי "טלוויזיה היא אסקפיזם". זו ארץ
 ??  ?? "האח הגדול". החונטה קרסה, וגם הדרמה
"האח הגדול". החונטה קרסה, וגם הדרמה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel