Israel Hayom

כל כלב בא יומו להסגיר את בעליו

עיריית ת"א בוחנת טכנולוגיה שתזהה דנ"א של כלבים, בעקבות התרופפות באיסוף אחריהם בתקופת הקורונה ● בכיר בעירייה: "חלק מבעלי הכלבים איבדו את הבושה"

- דניאל רוט אבנרי

בעקבות עלייה בצואת כלבים שלא נאספת על ידי בעליהם בתל אביב, בעירייה בוחנים בימים אלה רכישת טכנולוגיה ייחודית בע לות של מיליוני שקלים, שתדע לזהות את הדנ"א של הכלב על ידי דגימה מצואתו ולשייך אותו לבעליו. זאת לטובת אכיפת הבעיה שהתגברה בתקופת הקורונה.

בכיר בעיריית תל אביב המעו רה בפרטי התוכנית המתגבשת אמר ל"ישראל היום" כי "משום שפחות אנ אירית רחמים סירבה ל"האח הגדול". זו היתה אמורה להיות הקונטרה לדניאל גרינברג: מפיקת האירועים, אירית רחמים, קיבלה הצעה להיכנס אל בית "האח הגדול" בכניסה השנייה, שבה גם צפויה להיכנס דניאל גרינברג, וסירבה - כך פורסם לראשונה ב"ישראל היום". כזכור, רחמים הפיקה את החתונה של אייל גולן ודניאל גרינברג, שיתוף פעולה שהסתיים בסכסוך ובעקיצות הדדיות - ומפגש שלהן בבית היה עשוי להיות מעניין. רחמים השתתפה בעבר ב"הישרדות" ויצאה משם עם המיליון. הפעם, כך על פי מקורביה, סיכויי הצטרפותה שים הסתובבו בחוץ בגלל הקורונה, חלק מבעלי הכלבים איבדו את הבו שה, והם פשוט אוספים פחות אחריהם. מדובר רק ב 2% מבעלי הכלבים, אך הם פוגעים באיכות החיים של כולנו".

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, בדגש על תקופת הסגרים, חלה עלייה משמ עותית באי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם בעיר, ובעיריית תל אביב לא נשארים אדישים לתופעה. ל"ישראל היום" נודע כי בשבוע שעבר נערך דיון פנימי בעירייה בנושא, ומנכ"ל העירייה הנחה לבדוק רכישה או פיתוח של מערכת איסוף דנ"א של כל הכל בים בעיר, שנאמדת בכמות משוערת של 40 אלף כלבים.

כיום מאות ערים בארה"ב ובמע רב אירופה הקימו מאגרים דומים, אך בהן החקיקה מאפשרת לרשות מקומית להקים מאגר כזה - עניין משפטי שאותו בודקים בעיריית תל אביב בימים אלה. מדובר בהליך שצ פוי להיערך כמה חודשים, ומעלה את השאלה החוקתית, כיצד למעשה גו רמים לכל כלב בעיר להירשם. נזכיר כי קנס על אי איסוף צרכים עומד על 730 שקלים.

העלייה בצואה ברחבי העיר תל אביב החריפה בשנת הקורונה בשני פיקים: האחד בסגר הראשון, שבו בין היתר בעלי כלבים יכלו לצאת לה סתובב, לכן זו סברה אחת לעלייה בצואה ברחובות.

בסגר השני חלה שוב עלייה. אז אחת הסברות היתה שהילדים נמצאים בבית והם למעשה מוליכים את הכלבים וייתכן שאוספים פחות את צורכיהם.

בסגר השני חלה שוב עלייה. אז אחת הסברות היתה שהילדים נמצאים בבית והם למעשה מוליכים את הכלבים וייתכן שאוספים פחות את צורכיהם

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? לכלבים אין קשר לכתבה
צילום: יהושע יוסף לכלבים אין קשר לכתבה
 ?? צילום: אריק סולטן ?? מייקל לואיס
צילום: אריק סולטן מייקל לואיס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel