Israel Hayom

"שיא החולים עוד לפנינו"

הקורונה שוברת שיאים: 1,693 מאושפזים ו 1,056 במצב קשה ● בכירים במערכת הבריאות: "המצב מטריד" ● מנכ"ל ברזילי: "לא נגיע לאי ספיקה"

- בהכנת הידיעה השתתפו יורי ילון

ועדויות שונות. יש מי שחוו פקקים ואחרים נסעו בכבישים ריקים. אנחנו פועלים לפי מדדי תנועה מחברות שונות, אך הם מגיעים באיחור של יום-יומיים. היום נקבל את המידע הזה ונדע. לתחושתי, העם איתנו בסגר הזה ואנשים נענים להנחיות. אני מקווה שנראה זאת בנתונים".

"משלוחים בזה אחר זה"

בישראל מתכוונים להיערך לקבלת מאות אלפי חיסונים מחברת פייזר מדי שבוע. בחברה, מנגד, מבקשים להפוך את ישראל למעין "מדינת פיילוט" כדוגמה למדינות אחרות בעולם.

עם הגעתם אתמול של 700 אלף החיסונים הנוספים, גילה רה"מ נתניהו כי סיכם עם מנכ"ל החברה, אלברט בורלה, "שנביא משלוחים לכאן בזה אחר זה. ביום ראשון יגיע משלוח ענק נוסף", ציין רה"מ. "שר הבריאות ואנוכי סיכמנו שכבר היום

נתחיל להעלות את הקצב ל 170 אלף חיסונים ביום".

אמש הוחלט במשרד הבריאות כי עוד השבוע יחלו להתחסן עובדי ההוראה וגם בני 55 ויותר. כשהכוונה היא לחסן בני 50 ויותר מהשבוע הבא.

נתניהו גילה כי המשלוח הבא יגיע בשבוע הבא, מה שיאפשר להתחיל בחיסונם של בני ה 50 עד .60 "הפכנו את ישראל למודל הצלחה עולמי", אמר נתניהו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין נפגש אמש עם ראשי קופות החולים, "לקראת אמצע מארס נגיע ל 5 מיליון איש במדינת ישראל שיקבלו את החיסון".

בתי החולים הגיעו אמש לשיא של 1,693 מאושפזי קורונה ולשיא של 1,056 חולים במצב קשה, מהם 306 במצב קריטי. לשם השוואה, רק לפני שבועיים - כאשר החלו הגבלות "מהודקות" אך מערכת החינוך המשיכה לפעול - היו בישראל 930 מאושפזים במח לקות הקורונה ומהם 608 חולים במצב קשה.

בשבועות האחרונים נוספו עוד כ 500 מיטות למחלקות הקורונה באופן מדורג, כך שהתפוסה נשארת כ .74%-73% אך המספרים מטרי דים. בעקבות העומס, מחלקה לטיפול נמרץ באסף הרופא הוסבה למחלקת קורונה וחולי טיפול נמרץ אושפזו במחלקות פנימיות. בד בבד, בבית החולים בני ציון נעזרו בחיילי מי לואים כדי לפתוח מחלקת קורונה נוספת, וכן בכמה בתי חולים צמצמו ניתוחים שאינם דחופים בשל מחסור במרדימים. בעיה נוספת שמקשה על בתי החולים היא מספר שיא של אנשי צוות מבודדים או חולים - .5,680 "הגענו למספר חולים קשה גבוה יותר מבגל השני. אנו רואים את התחלואה עולה במוסדות האשפוז הגריאטריים ובבתי האבות", אמר ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש. "זה מאוד מטריד ומדאיג. אנו עו שים מאמצים להוריד את התחלואה". עם זאת הוא הרגיע כי "ההשפעה הראשונה של החיסונים היא אחרי עשרה ימים. אנחנו מקווים לראות את ההשפעה וירידת החולים הקשים בשבוע הבא".

מנכ"ל ברזילי, פרופ' יניב שרר, שבבית החולים שבראשו הוא עומד מאושפזים כ 41 חולים, 26 במצב קשה ואחד אנוש בשתי מחלקות קורונה, סיפר כי "אין ספק שבהיבט הלאומי אנחנו בשיא התחלואה שהיתה לנו בבתי החולים".

פרופ' שרר: "אנחנו עם כמות חולים יותר גבוהה מהגל השני בבתי החולים. העומס רב, אך עמדתי שמערכת הבריאות תוכל גם לגל הזה"

"השיא עוד לפנינו"

הוא הוסיף, "אנחנו עם כמות חולים יותר גבוהה מהגל השני בבתי החו לים. העומס רב, אך עמדתי שמערכת הבריאות בישראל תוכל גם לגל הזה. לא נגיע לקריסה או לאי ספיקה. עמוס

 ?? צילום: מוטי מילרוד ?? נתניהו ואדלשטיין עם החיסונים החדשים, אתמול
צילום: מוטי מילרוד נתניהו ואדלשטיין עם החיסונים החדשים, אתמול
 ??  ?? הנשיא ריבלין מתחסן בשנית
הנשיא ריבלין מתחסן בשנית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel