Israel Hayom

מנצחים את הקורונה חצי מיליון ישראלים נדבקו בקורונה שיא בתחלואה

מספר החולים הפעילים עלה 71,557־ל ● במשרד הבריאות מעריכים: "בעוד שלושה שבועות נראה את אפקט החיסון" ● על הבדיקות: "היעד הוא תשובה בתוך 24 שעות"

- מיטל יסעור בית־אור

חצי מיליון נדבקים בקורונה. זהו הרף החדש ויוצא הדופן שצפויה היום לחצות מדינת ישראל, ובלימה משמעותית של התחלואה עדיין לא נראית לעין.

ביממה החולפת אובחנו 5,861 נשאים חדשים, שהעלו את מספר החולים הפעילים 71,557־ל בני אדם. בה בעת, מתו מהנגיף 24 אנשים - והמספר הכולל עומד כעת על .3,695 מספר המאושפזים בבתי החולים עומד על ,1,733 1,065־ו מתוכם במצב קשה. מספר האנשים שהתחסנו עד כה בישראל עומד על 1,819,328 בני אדם, ואת הזריקה הראשונה של החיסון קיבלו עד אמש 20.5 אחוזים מתושבי ישראל.

מעבר לכך, במשרד הבריאות צופים שעד סוף מארס יהיה אפשר לחסן 5 מיליון איש מתוך האוכלוסייה בישראל, כך אמרה אתמול ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית "מגן ישראל", בתדרוך מיוחד.

"עם המחלימים ובעלי הסרולוגיה החיובית, נוכל להגיע ל־6 מיליון עם נוגדנים. כך נוכל להגיע לפתיחה משמעותית. אנחנו מתכננים את הפתיחה ההדרגתית והבטוחה", הסבירה הרופאה הבכירה.

ד"ר גרינפלד עדכנה כי יותר מ־9.1 מיליון אזרחים התחסנו במנה הראשונה וממשיכים במנה השנייה. "עם הגעת

חיסונים נוספים, ממשיכים עם קבוצות היעד הבאות ומרחיבים מגיל 60.55 כמובן, גם צוותי ההוראה והחינוך המיוחד ובני 60 ומעלה שטרם התח

סנו", הוסיפה ד"ר גרינפלד, שהדגישה כי "התחלואה עדיין קשה, יותר 1,000־מ חולים קשים ויותר מ־7 אחוזים חיוביים".

לדבריה, "יש מיתון קל ואולי אופטימיות זהירה, שיש שמירה על ההגבלות בחצי הסגר הראשון. שיעור ההדבקה הגבוה ושיעור המאומתים מוסבר על ידי הימצאות המוטציה האנגלית, שמידבקת הרבה יותר. מדובר 20-10־ב אחוזים מההדבקה הקשורים למוטציה. יש עומס על מערכת האשפוז, פתיחת עוד מחלקות על חשבון מחלקות אחרות. יש פגיעה בטיפול השוטף, והדבר הזה חייב להיעצר".

ד"ר גרינפלד ציינה כי כשבוע אחרי החיסון הראשון רואים 60 אחוזי יעילות. ד"ר גרינפלד הדגישה כי היעילות המלאה היא רק אחרי החיסון השני. "רק עכשיו אנו מתחילים את החיסון השני. הרוב מ־9.1 מיליון המתחסנים התחסנו רק לפני שבועשבועיי­ם בחיסון הראשון. בעוד שלושה שבועות נתחיל לראות את האפקט של החיסון", אמרה. בהקשר זה הוסיפה בהמשך כי "הגיעו 120 אלף מנות חיסון של מודרנה. בוחנים למי לתת את זה. כשיהיו אוכלוסיות יעד מדויקות, נפרסם זאת".

תעודת מתחסן, לדבריה, "תינתן לכל מי שעשה את החיסון השני, שבוע לאחר מכן. בשלב ראשון התעודה תינתן לחצי שנה וייבחן בהמשך אם לזמן רב יותר. התעודה

 ??  ??
 ??  ?? ד"ר אורלי גרינפלד
ד"ר אורלי גרינפלד
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel