Israel Hayom

המהומות שטלטלו את אשדוד

פקחי העירייה הותקפו בפעילות אכיפה שביצעו בישיבה ● 3 שוטרים נפצעו, 15 מפירי סדר נעצרו ● החרדים טוענים: "סגירת הישיבה מנוגדת לחוק" ● עיריית אשדוד: "נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק"

- שלומי דיאז

עימותים אלימים פרצו אתמול באשדוד בין מאות חרדים לבין כוחות משטרה, על רקע הוראה של הפיקוח העירוני באשדוד לסגור פעילות של מוסד חינוך ברובע ג' באשדוד של ישיבת גרודנא, שפעלה בניגוד להנחיות הסגר.

במהלך ההפגנה, שארכה כשש שעות, נפצעו שלושה שוטרים באורח קל. בה בעת נעצרו 15 מפירי סדר, שחלקם היו מעורבים בתקיפת פקחים ושוטרים.

תחילת האירוע בצוות עירוני שנשלח לסגור את הישיבה ואת המוסד החינוכי, לאחר שהוברר שהוא פועל בניגוד לחוק ולהנחיות. אלא שהפקחים מיהרו להזעיק תגבור ואת המשטרה, לאחר שלדבריהם בקשתם סורבה. מעבר לכך, הדו"ח שביקשו לתת הושלך לעיניהם, והם אף הותקפו באבנים ובמקלות והניידת שלהם ניזוקה.

עד שהמשטרה הגיעה החלו מאות צעירים לחסום כבישים ולהשליך זבל, וחלקם התיישבו על הכביש וסירבו לפנות את הרחוב ואת ההתקהלות.

המשטרה הזרימה כוח מתוגבר שכולל שוטרי יס"מ ופרשים, אך החרדים סירבו להתפנות. עד מהרה החלו עימותים שהסלימו כשהמשטרה ניסתה לבצע מעצר של מתפרעים ומפירי סדר. תוך שהם קוראים לשוטרים "נאצים", ניסו כמה מהם למנוע את המעצר, וכוח המשטרה החל לפזר את המחאה בכוח. למקום הוזעקו מכת"זיות.

המשטרה אף הקימה מחסומים בכניסות לשכונה כדי למנוע הגעה של מוחים נוספים. גורמים במשטרה ובעירייה מסרו כי הם רואים את האירוע בחומרה וימוצה הדין עם האחראים והמעורבים - ולא רק בהיבט הקנסות. בתנועת בני תורה הפיצו הודעה לתקשורת, גינו את האירועים וטענו כי מדובר בניסיון לסגור ישיבה בני

גוד לחוק. "תקנות הסגר אינן אוסרות הפעלת ישיבה שתלמידיה לנים בפנימייה", מסרו, "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד לסגור את הישיבה הגדולה - גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באוהלה של תורה".

הגורמים במשטרה ובעירייה הדפו את הטענה וציינו כי יש בהחלטת הממשלה היתר לישיבה ולפנימייה לעבוד, אך הסבירו כי על פי הנחיות הסגר ההיתר לא ניתן לישיבות.

"נמשיך לאכוף בנחישות"

מעיריית אשדוד נמסר כי הם ימשיכו "לאכוף בנחישות את תקנות שעת חירום כפי שנקבעו על ידי ממשלת ישראל, מתוך מטרה לשמור על בריאות ציבור".

לדבריהם, "אנו נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ויתרה מכך, לא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? העימותים באשדוד
צילום: לירון מולדובן העימותים באשדוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel