Israel Hayom

כל זמן שהלב פתוח - אפשר עוד לרפא

12 רופאים נבחרו לפרס דניאלי לרפואה עם לב ● מספר שיא של 317 אלף מבוטחי קופות החולים השונות הצביעו ● מוטי זוננפלד, מייסד קרן דניאלי: "העם משתוקק להודות לרופאי המשפחה"

- עדי חשמונאי

ההודעות שקיבלו 12 מתוך 5,500 רוו פאי המשפחה הפועלים בישראל, על זכייתם בפרס דניאלי לרפואה עם לב, קיבלו השנה משמעות מיוחדת. בסמוך ליום הרופא הבינלאומי, שצוין השנה בצל מגיפה קשה הפוקדת את האנושות אחת למאה שנים, לא היה אפשר לחוש סגירת מעגל עם מחוות מחיאות הכפיים של הציבור לצוותי הרפואה עם פרוץ הקורונה לחיינו.

חמש שנים חלפו מאז החלה חלוקת הפרס השנתי, והשנה נשבר שיא נוסף במספר מבוטחי קופות החולים שהצביעו עבור רופאי המשפחה שלהם. אם בשנה שעברה הצביעו 250 אלף מבוטחים, השנה השתתפו בהצבעה לא פחות מ־713 אלף מבוטחי קופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. אלו ציינו לשבח את רופאיהם, שלצד עבודתם המקצועית, העניקו יחס אנושי ואמפתי יוצא דופן, שנתן מזור לנפשם.

"בשל הקורונה השנה ארגון ההצבעה היה מאתגר מאוד", סיפר מוטי זוננפלד, מייסד קרן דניאלי על שמה של בתו דניאלי זוננפלד, שנהרגה בתאונת דרכים ימים אחדים לפני שקיבלה את ההודעה כי התקבלה ללימודי רפואה. הוא הוסיף כי "בשנים קודמות הצבנו קלפיות במרפאות, אבל בגלל ההגבלות והסגרים 99 אחוזים מההצבעות היו דיגיטליות, מתוכם 2 אחוזים בטלמסר לטובת הציבור החרדי, ואחוז אחד בלבד דרך קלפיות, כשלעיתים שליח נסע מרחקים עצומים בשביל לאסוף מהקלפיות קולות בודדים".

לדבריו, "הרגשנו שהעם משתוקק להודות לרופאי המשפחה שלו, שהם הראשונים שמקבלים את המטופלים לפני הרופאים המומחים ומלווים אותם לאורך כל הדרך".

וכך, בתחילת דצמבר התכנסה ועדת הפרס בראשותו של חתן פרס ישראל ויו"ר עזרה למרפא הרב אליעזר פירר והתפעמה מהייצוג של קשת החברה הישראלית כולה שגילמו הרופאים שנבחרו: אשכנזים ומזרחים, יהודים וערבים, חילונים וחרדים, עולים חדשים, אנשי ההתיישבות העובדת ותושבי עיירות הפיתוח וערים חזקות במרכז הארץ.

כזה הוא, למשל, סיפורו של ד"ר טל ניר ,)65( חרדי המשמש רופא משפחה כפרי בקיבוץ חצור, במושב שתולים ובמרפאת המושבים אמונים של קופ"ח כללית. בין העדויות של מטופליו שסיפרו כי הוא מעניק יחס אישי ושמח לעזור גם בשעות לא שגרתיות, התבלטה עדותה של מושבניקית מהדרום שסיפרה: "הוא מביא לנו מצות בפסח, הוא בא בראש השנה כדי לתת ברכה והוא דואג לברך אותי ואת אחותי בכל מקום שהוא נמצא. הוא הפך להיות סוג של מטפל אישי שלי".

ד"ר ניר מספר שהוא נולד בקיבוץ גבים שבעוטף עזה וחזר בתשובה במהלך לימודי הרפואה שלו באוניברסיט­ת בן־גוריון שבנגב. על דילמת השילוב בין הדת שאליה התמסר לבין לימודי הרפואה, נועץ עם רב. "הוא אמר לי 'תהיה כמו הרמב"ם - גם תלמד תורה וגם תהיה רופא'. איך שהוא אמר לי את זה ירדה לי אבן מהלב והרגשתי שזה מה שאני צריך לעשות", אמר ד"ר ניר, "הפרס מגיע למטופלים שלי, לא לי - כי זאת הבחירה שלהם. הקב"ה הוא המרפא ואני רק השליח, הצינור להעביר את הרפואה לחולים".

"אחד, יחיד ומיוחד במינו"

כאלו הם גם שאר רופאי קופת חולים כללית: ד"ר היתאם נמארנה מעראבה שבגליל; ד"ר אמנון ביטון מדימונה שבנגב; ד"ר אדהם יחיא ממרפאה במגדל העמק; וכן ד"ר מרה ברקוביץ מראשל"צ. רופאי קופת חולים מכבי: ד"ר טל אגמי ממרפאה בראשל"צ; ד''ר חנה מינצראופיר ממרפאה בבני ברק; וכן ד"ר ג'ק שטרן ממרפאה ברמת השרון שהזמר אושיק לוי נמנה עם ממליציו והעיד עליו כי הוא "אחד, יחיד ומיוחד במינו".

רופאי קופ"ח מאוחדת: ד"ר חנה לאה לוין ממרפאות קופ"ח מאוחדת בקריית יערים ובית שמש; וכן ד"ר ניק ביילינסון העובד במרפאה בהרצליה. רופאי קופ"ח לאומית: ד"ר ג'רלד חן ממרפאות בגני תקווה ובראש העין; וכן ד''ר מרינה אנשקין ממרפאת בחולון.

טקס חלוקת פרס דניאלי לרפואה עם לב צפוי להתקיים אחרי הסגר בירושלים.

 ??  ?? מוטי זוננפלד
מוטי זוננפלד
 ??  ?? ד"ר ג'ק שטרן
ד"ר ג'ק שטרן
 ??  ?? ד"ר חנה מינצר־אופיר
ד"ר חנה מינצר־אופיר
 ??  ?? ד"ר מרינה אנשקין
ד"ר מרינה אנשקין
 ??  ?? ד"ר חנה לאה לוין
ד"ר חנה לאה לוין
 ??  ?? ד"ר היתאם נמארנה
ד"ר היתאם נמארנה
 ??  ?? ד"ר טל אגמי
ד"ר טל אגמי
 ??  ?? ד"ר אדהם יחיא
ד"ר אדהם יחיא
 ??  ?? ד"ר טל ניר
ד"ר טל ניר
 ??  ?? ד"ר ניק ביילינסון
ד"ר ניק ביילינסון
 ??  ?? ד"ר מרה ברקוביץ
ד"ר מרה ברקוביץ
 ??  ?? ד"ר אמנון ביטון
ד"ר אמנון ביטון
 ??  ?? ד"ר ג'רלד חן
ד"ר ג'רלד חן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel