Israel Hayom

"עם אינטל מובילאיי תצמ

במסיבת עיתונאים מירושלים הציג פרופ' שעשוע את האסטרטגיה שתוביל למהפכה כבר בשנים הקרובות ● המכוניות החדשניות יצוידו ברדאר שכבר לומד את השטח מחוכמת ההמונים

- ערן בר־טל

כי מציון תצא המכונית האוטונומית... במסיבת עיתונאים וירטואלית מירושלים הציגה אמש מובילאיי, החברה הישראלית במקור שנרכשה על ידי אינטל, את האסטרטגיה והטכנולוגי­ה שיאפשרו לכלי הרכב האוטונומיי­ם לכבוש את כבישי העולם.

ההבטחה של אינטל היא "להציל חיים ברחבי העולם" ולהתגבר על אחד מגורמי התמותה הנפוצים - תאונות דרכים. בתערוכת האלקכ טרוניקה הצרכנית CES שתיערך השבוע יציג פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, את האופן שבו היא ערוכה לכבוש את השוק העולמי בתעשיית הרכב האוטונומי.

שעשוע שואף להכי רחוק שאפכ שר ומביע ביטחון שבעזרת אינטל והאסטרטגיה של מובילאיי הם יצכ מחו "לממדים חסרי תקדים". "מתכ חילת דרכנו כל חלק בתוכנית שלנו מכוון לצמיחה גיאוגרפית וכלכלית מהירה - והחדשות שאנו מביאים היום מראות כיצד החידושים שלנו מאפשרים לנו להוציא לפועל את האסטרטגיה הזו".

"השילוש הקדוש"

שעשוע הציג את מה שהוא מכנה "השילוש הקדוש" - הגישה של מוכ בילאיי: מתן פתרון חישה, שלדבריו עולה בכמה מונים על אלה של הנהכ גים בני האנוש; טכנולוגיית מיפוי המבוססת על סריקת השטח; וטכנוכ לוגיות ייחודיות להבטחת האחריות בנהיגה. טכנולוגיה זו כוללת גם רדאר לכל רכב, המאמת את נתוני התקשורת של המכונית עם המציאות הנקלטת בשטח.

לדברי החברה, כדי לשגשג בשוק העולמי חיוני להוריד את המחיר של הטכנולוגיה למחיר בר השגה, שיהיה תואם למחירי השוק העתידיים של כלי רכב אוטונומיים. הפתרון של מובילאיי מתחיל במצלמה זולה המכ שמשת חיישן עיקרי, המשולבת במכ ערכת חיישנים מקבילה (רדאר וליכ דאר) שפועלת עצמאית ומאפשרת ביצועים חיוניים לבטיחות, העולים ברמת בטיחותם לפחות פי שלושה על אלה של נהגים אנושיים.

לדבריו, "חזון החברה כולל כלי רכב אוטונומיים עם יכולות משופכ רות של זיהוי ומדידת מרחק המבוכ ססות על אור וגלי רדיו, שהן המפתח להעלאה נוספת של רף הבטיחות בכביש. מובילאיי ואינטל מציגות פתרונות חדשניים שיעניקו את

הטכנולוגיה החדשנית מסוגלת כעת למפות את העולם באופן אוטומטי, עם מיפוי של יותר מ־8 מיליון ק"מ ביום ועם קרוב למיליארד ק"מ שמופו עד כה

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? פרופ' אמנון שעשוע
פרופ' אמנון שעשוע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel