Israel Hayom

סערת עו"ד דבוש: "אסור למנות אותה למרחיקת המסתננים"

חשיפת אתר "ישראל היום": עו"ד יעל דבוש תמונה לאחראית הרחקת מסתננים מטעם משרד המשפטים - אף שפעלה בעבר למנוע את גירושם ● "מציאות מקוממת"

- עקיבא ביגמן

חשיפת "ישראל היום" על אודות מינויה של עו"ד יעל דבוש לתפקיד רפרנטית הגירה במשרד המשפטים עוררה סערה.

הסיבה: דבוש היתה בעברה פעילה בארגוני זכויות שהשתתפו במאבק נגד החזרת מסתננים, ובין היתר תיארה את מדיניות הממשלה כ"חושך". חבר הכנסת עמית הלוי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כך: "עצמו עיניים, דמיינו שמשרד המשפטים ממנה סוחר סמים למנהל המלחמה בסמים, או ממנה מבריח גבול מנוסה למנהל מעברי הגבולות. ועכשיו לכו לקצה גבול האבסורד, דמיינו מינוי של מי שהגדירה את מדיניות המסתננים של הממשלה כמקבילה לזו של גרמניה הנאצית, לאחראית על מדיניות הממשלה בנושא".

חבר הכנסת אריאל קלנר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "משרד המשפטים למען המסתננים! מדיניות הממשלה לא מעניינת. הציבור עוד פחות. פעילת מסתננים, החושבת שהמאבק למענם הוא מאבק של בני אור בבני חושך, ממונה לרפרנטית אוכלוסין והגירה!" כתב קלנר. והצהיר כי "הערב פניתי ליו"ר ועדת חוקה כדי לקיים דיון בהול בנושא. את הטרלול הזה חובה לעצור!". חברת הכנסת מאי גולן (ליכוד) מסרה בתגובה: "משרד המשפטים ממשיך ליישם מדיניות שמאל הזויה וקיצונית, כמו למשל למנות פעילה בארגוני סיוע למסתננים - כרפרנטית אוכלוסין והגירה במשרד. לא, זו לא בדיחה, זו המציאות העצובה והמקוממת".

לדברי עו"ד יונתן יעקובוביץ, מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית: "הופתענו מאוד לקרוא שמשרד המש

פטים מצא לנכון להפקיד סוגיה חשובה זו בידיה של מי שסבורה כי אין לאכוף את החוק ומדיניות הממשלה בנידון. מבלי לפקפק לרגע בכישוריה המשפטיים של עו"ד דבוש, שיכולים לבוא לידי ביטוי בשלל תחומים במשרד המשפטים, קשה לראות, בלשון עדינה, איך היא תוכל לייצג בלב שלם ונפש חפצה את החוק ומדיניות הבוחרים - או כפי שהם מכונים - 'בני החושך'".

משרד המשפטים מסר שלשום עם חשיפת הפרשה כי: "עו"ד דבוש התקבלה לעבודה במשרד המשפטים בהתאם לכל הכללים לקבלת עובדים בשירות המדינה. מדובר בפעילותה של עו"ד דבוש כסטודנטית אשר הסתיימה לפני שנתיים וחצי והיתה ידועה עם קליטתה במשרד. עתה, בטרם קבלת הטיפול בתחומי אוכלוסין והגירה בייעוץ וחקיקה, ומטעמי זהירות בלבד (שכן תקופת הצינון המקובלת חלפה, ובהתנדבותה כסטודנטית עסקה בעניינים פרטניים ולא מול ייעוץ וחקיקה) העניין הועבר לבחינת הלשכה המשפטית של המשרד אשר קבעה, כי בנסיבות העניין אין מקום להטיל מגבלה כלשהי ואין צורך בעריכת הסדר למניעת ניגוד עניינים.

"יודגש, כי רפרנט אוכלוסין בייעוץ וחקיקה אחראי להכנת חוות דעת ראשוניות, וזאת בהנחיית ראש האשכול הממונה עליו (ובוודאי בתחילת דרכו) בתחומי הרפרנטורה. שאלות עקרוניות מועברות להכרעת המשנה הרלוונטי ליועץ המשפטי לממשלה".

 ?? צילום: קוקו ?? מסתננים בגינת לוינסקי בתל אביב
צילום: קוקו מסתננים בגינת לוינסקי בתל אביב
 ??  ?? "ישראל היום", 10.01.2021
"ישראל היום", 10.01.2021

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel