Israel Hayom

בריטניה: גם בוריס ג'ונסון לא נצמד להגבלות; "אחד מתוך 50 - נשא"

המדען הממשלתי שאחראי למאבק בקורונה בממלכה: "אנחנו בנקודה הקשה ביותר של המגיפה, בסביבת לונדון - אחד מ־03 נושא את הנגיף" ● ארגון הבריאות העולמי פסימי לגבי חסינות עדר ● מספר מקרי התחלואה חצה את רף ה־09 מיליון

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

הסגר הקשה שהוטל ברחבי בריטניה בתחילת החודש לנוכח התפשטות המוטציה הבריטית, עשוי להיות מוחרף משמעותית בשל היעדר שיתוף פעולה מצד האזרחים ג'ונסון. וגם מצד ראש הממשלה הבריטי בוריס

בעקבות המשך התחלואה הגוברת בממשלה שוקלים להגביל משמעותית את היכולת לצאת מהבית, אפילו למטרות חיוניות. כמו כן, המדען הממשלתי שאחראי למאבק בקורונה מסר אתמול כי "אנחנו בנקודה הקשה ביותר של המגיפה", והוא צופה שבשבועות הקרובים מערכת הבריאות הבריטית הממלכתית תימצא מול האתגר הגדול ביותר שידעה. "אנחנו במצב שבו אחד מתוך 50 איש בממלכה נשא של הנגיף, בסביבות לונדון אחד מתוך ",30 אמר.

ההגבלות הקשות שחלות כרגע מאפשרות לאדם לצאת מביתו רק למטרות נקודתיות כמו קניות בסופר. כמו כן, ניתן לבצע פעילות גופנית עם אדם נוסף, אך רק פעם ביום ורק באזור המגורים.

אולם לצד ההגבלות, אתמול נחשף כי ג'ונסון עצמו ככל הנראה הפר אותן בסוף השבוע האחרון, כאשר רכב להנאתו על אופניים הרחק מביתו. גורם בלשכתו התעקש כי "החוקים מאפשרים לך לנהוג למקום מסוים כדי לבצע שם את הפעילות הגופנית", אך הצהרה זאת נוגדת את התייחסותו של שר הבריאות, שאמר: "אתה יכול לבצע פעילות גופנית, כולל רכיבה, אך אתה חייב להישאר קרוב לביתך".

גם מקרה שבו שתי נשים יצאו להליכה, כאשר הן מחזיקות כוס תה, הוביל לקנס כבד ולזעם ציבורי רחב,

אתמול נחשף כי ג'ונסון עצמו ככל הנראה הפר את ההנחיות בסופ"ש האחרון, כשרכב להנאתו על אופניים הרחק מביתו

מכיוון שהמהלך הוגדר כ"פנאי" ולא כ"ספורט".

אתמול מסר המדען הראשי של ארגון הבריאות העולמי כי למרות מבצע החיסונים המקיף ברחבי הגלובוס, נראה כי האוכלוסייה לא תפתח חסינות עדר .2021־ב ההודעה שלו הגיעה זמן קצר לאחר שנודע כי מספר מקרי התחלואה בעולם חצה את רף ה־09 מיליון.

 ?? צילום: ?? ג'ונסון ליד נוטינגהם, יולי 2020 GettyImage­s
צילום: ג'ונסון ליד נוטינגהם, יולי 2020 GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel