Israel Hayom

"דאגתי מאוד לשלומי"

לאה שבת מוציאה שיר חדש, "בדרך שלך", מספרת על הדאגה לאחיה, שלומי שבת, בתקופה שבה אושפז עם קורונה, ונהנית לעבוד עם מוזיקאים צעירים ● "אני כותבת המון בתקופה הזאת ומפתיעה את עצמי", היא אומרת

- מאיה כהן

חמש שנים אחרי שהוציאה את אלבומה האחרון, לאה שבת )63( מוציאה שיר חדש, "בדרך שלך", שאותו כתבה והלחינה ביחד עם אבי אוחיון, שאחראי ללהיטים כמו "דרך השלום" של פאר טסי ו"אחרי כל השנים" של עומר אדם.

את אוחיון היא הכירה כשהקליטה ביחד עם אחיה, שלומי שבת, ועם ילדיו את השיר "בוא הביתה". "באתי אליו כדי לעבוד על שיר אחר שכתבתי, אבל החלטנו לכתוב שיר מההתחלה", מספרת שבת. "הוא שאל על מה אני רוצה שהשיר ידבר, ואמרתי שעל החופש שלי ללכת על הדברים שאני רוצה בלי מעצורים, לתת ללב להוביל. הוא לקח דף ועט והתחלנו לזרוק רעיונות. הוא תפס גיטרה, וזה פשוט נהיה שיר. הייתי מאוד מופתעת מאיך שזה זרם בכזאת טבעיות וקלות". את מתכננת להוציא אלבום בקרוב? "בשנתיים האחרונות הוצאתי חמישה

סינגלים, אז אני לא מבטלת את האפשרות שהם יתחברו לאלבום מתישהו. יש עוד שירים שאני מקליטה ממש בימים אלה עם אנשים חדשים שלא עבדתי איתם קודם. יש לי רצון להתחדש, להכיר את החבר'ה הצעירים ולהתחבר איתם. אני בת ,63 אבל בנפש ובנשמה אני הרבה יותר צעירה", היא צוחקת. "אני פוגשת אנשים מקסימים ומוכשרים מאוד, ויש גם שמחה והתלהבות לעבוד יחד. זה ממש מרגש".

איך עברה עלייך תקופת הקורונה?

"הייתי הרבה בבית, ולשמחתי הענקית, אני כותבת הרבה. אני כותבת דברים שהם חדשים גם בשבילי, מפתיעה את עצמי. בעבר, כשכתבתי שיר, לא התעסקתי איתו אחרי שסיימתי לכתוב. עכשיו יש אצלי איזשהו תהליך מתמשך של חיפוש אחרי המילה הנכונה והמנגינה השלמה. יש גם משהו מאוד טוב בתקופה הזאת. זה הוציא פתאום מהחיים את הקפיץ ואת הריצות. את בבית, את חיה, בקצב של חיים ולא בקצב של ריצה. הלוואי שזה משהו שנשמור עליו".

היה לא פשוט כששלומי אושפז עם קורונה בבית החולים.

"בתוכי מאוד מאוד דאגתי, אבל עשיתי דברים שנתנו מענה לדאגה הזאת. התפללתי הרבה, ביקשתי מאנשים שיתפללו, עשיתי לו כל מיני ברכות מיוחדות, צילמתי אנשים ברחוב שבירכו אותו. זה היה מאוד חזק לראות את כל האהבה הזאת אליו, משהו מנחם ומחזק". ואיך הוא מרגיש היום? "הוא אחלה".

 ?? צילום: סיגל קרימולובסק­י ?? לאה שבת
צילום: סיגל קרימולובסק­י לאה שבת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel