Israel Hayom

יוזמה: לחסן את כל ניצולי השואה בעולם

- אריאל כהנא בהכנת הידיעה השתתף אסף גולן

נותנת אפשרות לא להיכנס לבידוד אם חזרת מחו"ל או אם נחשפת לחוי לה. ניתן יהיה להוריד אותה באתר משרד הבריאות ובקופות. התו הירוק יהיה גם למתחסנים, גם למחלימים וגם למי שיעשה בדיקת ,PCR כני ראה 48 שעות לפני. זה נבחן. נעשית עבודה מאומצת לבחון מה יכלול התו הזה ומה אפשר יהיה לעשות איתו".

"נחל בפתיחת בתיה"ס"

המנהלת הרפואי של "מגן ישראל" הסבירה כי מספר החולים במצב קשה הוא תוצאה של העלייה בהדבקה לפני שבועיים. היא הבהירה כי במערכת הבריאות בונים אסטרטגיית יציאה מהסגר. "מה שנרצה לפתוח קודם כל לא רק כלל אזרחי ישראל יקבלו חיסון נגד הקורונה, אלא גם כל ניצולי השואה החיים כיום בארץ ובעולם. זו היוזמה שמשרד התפוצות, בראשות השרה עומר ינקלביץ', החל לקדם.

מאחר שמדובר במבצע לוגיסטי מסובך וחובק ארצות רבות, התהליך רק בראשיתו. בימים האחרונים הטיי לה ינקלביץ' על ארגון "חיל השי לום" ‪,)Shalom Corps(‬ אחד הארי גונים הפועלים תחת המשרד, לרכז את ההליכים הביורוקרטי­ים. הארגון פנה לכמה חברות שילוח רפואית גדולות כדי לטפל בכל הלוגיסטיקה המורכבת של מבצע החיסונים. בד בבד, פנו במשרד התפוצות למשרד זה את החינוך".

בעניין ההבדל בין המגזרים בישי ראל בהיענות לחיסון, ד"ר גרינפלד ציינה כי בציבור החרדי ובחברה העי רבית התחסנו 40 אחוזים מבני 60 ומי עלה. "אנו עושים כל מאמץ להעלות את שיעור המתחסנים", אמרה, "יש שיפור ויש עלייה קטנה. נעשית הסי ברה על ידי אנשי רפואה ודת מהמגי זרים, שמסבירים את יעילות החיסון. אנו פורסים תחנות במגזרים החרדי והערבי כדי לאפשר להם להתחסן".

בנוגע לעיכוב בקבלת תוצאות הבדיקה לקורונה, מנהלת התוכנית אמרה כי "היעד הוא תשובה לבדיקה בתוך 24 שעות. כרגע הוא עומד על 36-35 שעות. אנו מקווים שבעקבות הבריאות כדי שיסייע מול חברות החיסונים מודרנה ופייזר.

על פי התוכנית המתגבשת, מבצע החיסונים ייערך במרכזי חיי סון ייעודיים במדינות השונות. אל ניצולי שואה שלא יכולים לצאת מביתם בשל מצבם הרפואי יגיעו צוותי רפואה ומתנדבים. ירידה בתחלואה היעד יושג".

לגבי התלונות של מבוטחי קופת חולים מכבי, כי הקופה לא מאפשרת להם לקבוע תור לחיסונים, בניגוד לקופות אחרות, הבהירה הבכירה במי ערכת הבריאות כי ההנחיה היא לחסן קודם כל את האוכלוסיות בסיכון. "כל ארגון ורשות שנקטו צעדים אחרים - זה חוסר אחריות. אני מברכת את מי שנהגו לפי ההנחיות. החיסונים הם משאב לאומי וצריך לנהל זאת באחריות. כדי שנגיע לכך שנחסן את כולם, קבענו תעדופים במדרגות של ירידה לפי גילים, ואנו מצפים שכולם יפעלו לפי הקריטריוני­ם".

ב"חיל השלום" יבחנו בימים הקרובים את החלופות הלוגיסטיות לניהול המבצע. אשר למימון, במשי רד מתכוונים לגייס נדבנים יהודים שישתתפו בעלויות.

הכוונה היא לרכוש את החיסונים לניצולי השואה נוסף על הקיימים, כך שאלו לא ייגרעו ממכסת החיי סונים שהוקצתה לישראל.

שרת התפוצות ינקלביץ' אמרה כי "בשעה של משבר עולמי חריף לנוי כח מגיפת הקורונה, יש לנו הזכות לגמול, ולו במעט, לניצולי השואה ששרדו את תופת הצורר הנאצי ובי זכות אומץ ליבם הצליחו לשמור על הגחלת היהודית. יש לנו הזכות לספק להם הגנה מפני מגיפת הקוי רונה. זהו הצו המוסרי שכל יהודי נושא בליבו - לדאוג שהם לעולם לא יצעדו לבד".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? מחלקת הקורונה בביה"ח קפלן
צילום: יוסי זליגר מחלקת הקורונה בביה"ח קפלן
 ??  ?? שרת התפוצות ינקלביץ'
שרת התפוצות ינקלביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel