Israel Hayom

לואיס מגשים החלומות

על הפנטזיות שלו לואיס סוארס כבר סימן "וי" בתחילת העונה הוא שוחרר מברצלונה וענה על אלה של מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה

- דור הופמן

פלוריאן לז'ן חשב שהצליח לעצור את לואיס סוארס. השעון באצטדיון מנדיסורוסה הראה 90 דקות, ובמהלכן הבלם הצרפתי של דפורטיבו אלאבס מנע מהאורוגווא­י של אתלטיקו מדריד להתקרב לשערו של פאצ'קו. התוצאה היתה ,1:1 ובדיוק אז הקולצ'ונרוס יצאו להתקפה אחרונה. הכדור נע שמאלה, סוארס ברח ללז'ן בפעם הראשונה במשחק - ואת כדור הרוחב של ז'ואאו פליקס הוא דחק ממטר פנימה.

זו היתה הבעיטה היחידה של החלוץ לשער, והיא גם זו שסידרה לקבוצה של דייגו סימאונה ניצחון 1:2 שמביא אותם למשחק החשוב הערב מול סביליה מהמקום הראשון בטבלת הליגה הספרדית. "סוארס בסך הכל היה במקום שבו חלוץ רחבה צריך להיות", אמר בסיום מאמנו הארגנטינאי, ולמשפט הזה משמעות הרבה יותר רחבה.

סימאונה רצה לומר שהחלוץ האורוגוואי היה במקום הנכון לכבוש את שער הניצחון הזה, אבל כשהעונה קרובה לקו האמצע שלה ואתלטיקו מביטה על כל הליגה מלמעלה, אפשר לקבוע שסוארס נמצא במקום הנכון - נקודה. השער מול אלאבס היה התשיעי שלו העונה ב־21 משחקים שבהם שותף, ורק לאו מסי וג'רארד מורנו כבשו יותר ממנו. כוכבית קטנה: סוארס שיחק פחות מהם, והוא היחיד שלא בועט פנדלים.

נוסף על כך, מתוך תשעת השערים שכבש, שישה היו כאלה שהביאו נקודות או שהבטיחו ניצחון. בגילו ובמצבו הפיזי, סוארס לא בנוי להפציץ כמויות של שערים כפי שעשה בעבר, אבל הוא כן בנוי לתת את כל כולו בשביל הגול האחד שהקבוצה צריכה. סוארס נזקק ל־31 בעיטות לשער כדי לכבוש את תשעת השערים שלו, ששבעה מהם נכבשו בנגיעה אחת וחמישה ברגל שמאל, החלשה שלו. כמו שאמר סימאונה - סוארס יודע להיות במקום, וניכר ששחקני אתלטיקו יודעים למצוא אותו.

ממיר מאמצים לנקודות

המאמן הארגנטינאי פינטז המון זמן על סוארס בקבוצה שלו. מאז הימים של רדאמל פלקאו שעזב 2013־ב ודייגו קוסטה שסיים את הקדנציה הראשונה והמוצלחת שלו ,2014־ב הקולצ'ונרוס לא מוצאים את החלוץ שימיר את כל המאמצים שלהם לנקודות. היו שם ג'קסון מרטינס, קווין גמיירו, אלברו מוראטה, לוסיאנו וייטו, מריו מנז'וקיץ', שוב פעם קוסטה, אפילו פרננדו טורס בקאמבק מרגש. חלקם היו מוצלחים יותר, הרוב מוצלחים פחות, אבל אף אחד לא היה מה שסימאונה חיפש.

"אל צ'ולו" רצה חלוץ עם קבלות ושיניים, כזה שמביא תארים ולא מחמאות. לכן, כשברצלונה החליטה הקיץ לשים את האורוגוואי על המדף – מטעמים מקצועיים או חברתיים, תהיה הסיבה המטופשת אשר תהיה – סימאונה קפץ על המציאה מייד. "מה אפשר להגיד כשמגיעה פתאום הזדמנות כזאת?", תהה בקול רם, "המספרים שלו מדברים בעד עצמם, זה שחקן של 25 גולים בממוצע לעונה".

רק שלושה שחקנים התקרבו למספר הזה באתלטיקו של סימאונה. קוסטה, פלקאו ואנטואן גריזמן הם היחידים שכבשו יותר מ־02 שערים בעונה תחת הארגנטינאי, ובכל פעם שזה קרה - אתלטיקו זכתה בתואר או לפחות נלחמה עליו. סוארס בקצב של 20 גולים, ונשאלת השאלה: האם הוא – ששוחרר מברצלונה והגיע בהעברה חופשית – מסוגל בגיל 33 לקחת את הקולצ'ונרוס לאליפות ראשונה מאז ?2014

"ההנהלה בוחנת אם צריך להביא עוד חלוץ", ענה סימאונה כשנשאל בנוגע לעזיבה של דייגו קוסטה, "אבל יכול להיות שלא נביא אף אחד". החצי השני של התשובה הגיוני מאוד. סוארס הוא בדיוק מה שאתלטיקו וסימאונה חיפשו, לא פחות ולא יותר, ואם אין בשוק מישהו טוב כמותו או ממנו – לא מביאים.

בינתיים, שחקני אתלטיקו ימשיכו לעשות הכל – לרוץ, ללחוץ, להגביה ולמסור – הכל, כדי שסוארס ימשיך להיות במקום הנכון עבורו, ועבורם.

 ??  ?? סוארס. במקום הנכון - נקודה
סוארס. במקום הנכון - נקודה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel