Israel Hayom

פטריוט ענק, תורם עצום וחריף־שכל

- בנימין נתניהו

אני חש יגון עמוק על פטירתו של חבר נפלא, ואדם נפלא, שלדון אדלסון, שהלך לעולמו.

בשברון לב, בשם רעייתי שרה, בשמי, ובשם רבים בארץ ובעולם, אנחנו שולחים תנחומים שיוצאים מן הלב, למירי ולמשג פחה. רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה.

קשה לתאר את מה ששלדון עשה עבור העם היהודי ומדינת ישראל. שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. התרומה הכספית שלו למוסדות רבים היתה עצומה. למחקר רפואי ומדעי, להשכלה גבוהה, לאוניברסיט­ת אריאל, ל"תגלית", ולפרויקטים אדירים שהוא עשה, בכל דבר. עם רעייתו מירי, הוא נידב ביד רחבה למג פעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. שלדון היה פטריוט יהודי ענק. הוא פעל לחיזוקה של ישראל בארץ, לחיזוק מעמדה בארצות הברית, ולחיזוק הקשר בין העם היהודי בישראל לתפוצות.

שלדון גדל בפרבר של בוסטון כילד עני, והגיע להיות אחד היזמים והנדבנים הגג דולים בעולם. הוא עשה זאת בזכות חריג פות שכלו, ישירות מחשבתו, העוצמה של אישיותו ואומץ ליבו. שלדון היה יכול לעג מוד מול כל דבר ועשה את מה שהוא האמין בו. ומה שהוא האמין בו, יותר מכל דבר אחר, הוא הבטחת העם היהודי ומדינתו.

שלדון אהב מאוד את אמריקה – אמריג קה שנתנה לו כל הזדמנות שאפשר לחלום עליה. הוא רצה שההזדמנויו­ת הללו, והחוג פש הזה, יינתנו לרבים בעולם.

אני חייב להגיד שפגשתי הרבה אנשים נפלאים במהלך חיי. אבל ענק כזה, אישיות כמו של שלדון, זה אחד בדורו. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען העם היהודי ומדינת ישראל. ההשפעה שלו תהיה עימנו לדורות.

יהי זכרו ברוך.

 ?? צילום: יהושע יוסף צילום: רויטרס ?? מורשתו: לשרת את עם ישראל. עורך "ישראל היום" ביסמוט לצד אדלסון, 2017 לצד דגם של אתר נופש בבעלותו, 1997 לצד הנשיא טראמפ בכנס למען ישראל רה"מ נתניהו עם אדלסון. "אבל כבד"
צילום: יהושע יוסף צילום: רויטרס מורשתו: לשרת את עם ישראל. עורך "ישראל היום" ביסמוט לצד אדלסון, 2017 לצד דגם של אתר נופש בבעלותו, 1997 לצד הנשיא טראמפ בכנס למען ישראל רה"מ נתניהו עם אדלסון. "אבל כבד"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel