Israel Hayom

ידי ישראל"

- הכותב הוא יו"ר ימינה, לשעבר שר החינוך ושר הביטחון

מפעליו המפוארים ימשיכו להנציח את זכרו לעוד שנים רבות", ציין כהן.

"לא ניתן למדוד במילים"

שר הביטחון בני גנץ: "אדלסון תרם תרומה משמעותית למדינת ישראל, לתפוצות ולהמשכיות העם היהודי שתיזכר ותורגש עוד שנים רבות".

שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף שאדלסון היה "פטריוט ציוני שאת תרומתו בתחומים רבים כמו חינוך, שימור המורשת, המסורת והערכים היהודים, לא ניתן למדוד במילים".

"שלדון ייזכר כיהודי בעל לב חם למסורת ולציונות, אשר לא חסך מהונו ומרצו לתרום למפעלים גדולים לחיזוק הקשר שלנו לארץ ישראל ולעזרה לזולת", ספד לו גם שר הפנים אריה דרעי. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "משתתף בצערה של משפחת אדלסון על פטירתו של מר שלדון אדלסון. תרומתו האדירה לבניין ארץ ישראל וחיזוק היישוב היהודי תיזכר לנצח".

שרת התחבורה מירי רגב הגדירה את אדלסון "איש רוח, חזון וחסד, שפעל ללא לאות למען ישראל והעם היהודי בכל העולם, והוביל עשייה פילנתרופית ציונית חסרת תקדים".

"תרומתו - היסטורית"

ח"כ גדעון סער מסר: "אדלסון היה מהתורמים הגדולים ביותר לארגונים יהודיים בארץ ובעולם. לאורך עשרות השנים האחרונות תרם אדלסון למטרות רבות ובהן חיזוק החינוך היהודי, הנצחת השואה, בניית גשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל וחיזוקה של ישראל".

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', הגדירה את מותו "אבידה לעם היהודי. אדלסון סייע רבות לחיזוק הזהות היהודית ובפעולות רבות למען העם היהודי ומדינת ישראל. פעילותו הענפה תיזכר לעוד שנים רבות".

חבר הכנסת ניר ברקת הצהיר כי "תרומתו לעם ולמדינה תיכתב בספרי ההיסטוריה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' נפרד במילים "אוהב העם והארץ. האיש ששינה את פני התקשורת במדינת ישראל. ציוני בכל נימי נפשו".

"פעל בכל כוחו למען ירושלים"

ח"כ אופיר סופר: "אדלסון עשה רבות למען התיישבות ביהודה ושומרון, להקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיט­ת באריאל ולגיוון השיח בתקשורת הישראלית".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הוסיף כי "מעורבותו ותרומתו ליד ושם, לפרויקט תגלית ולפרויקטים נוספים רבים שחיזקו את מורשת העם היהודי, ילוו אותנו עוד שנים רבות".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הדגיש שאדלסון "פעל בכל כוחו למען העיר ירושלים, ביטחונה ועתידה ותרם תרומה אישית ומכרעת להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ולהכרה בירושלים כבירת ישראל".

מאוניברסיט­ת אריאל שבשומרון, שאדלסון המנוח היה ממקימי הפקולטה לרפואה הקרויה על שמו, נמסר כי האוניברסיט­ה "משתתפת בצערה של ד"ר מירי אדלסון ומשפחת אדלסון כולה. "שלדון אדלסון", נכתב בהודעת ההספד המיוחדת שהוציא הקמפוס, "היה מידידיה הגדולים של מדינת ישראל ואוניברסיט­ת אריאל ותרם רבות לפיתוחה וקידומה.

"לאחרונה הוקם בי"ס לרפואה על שם ד"ר מירי ושלדון אדלסון באריאל בעזרת תרומתם הנדיבה. תרומה זו מתווספת לתרומתו הגדולה לקידום מערכת ההשכלה הגבוהה ומערכת הבריאות בישראל".

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, דורי גולד, שכיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד החוץ לשעבר, סיכם: "אין ספק שמורשתו של אדלסון תמשיך ללוות אותנו בשנים הבאות, וחובתנו לדאוג לכך שרעיונותיו ודעותיו לא יישכחו".

שר החינוך יואב גלנט: "עבורו ישראל היתה החשובה מכל. לצד תרומות ביד רחבה, רובן בסתר, הוא רתם את השפעתו העצומה למען המדינה וביטחונה"

 ?? צילום: אתר "ישראל היום" ?? הזוג פולארד במטוסו של אדלסון
צילום: אתר "ישראל היום" הזוג פולארד במטוסו של אדלסון
 ?? צילום: הרצי שפירא ?? אדלסון עם חיילים בביה"ס הריאלי בחיפה, 2018
צילום: הרצי שפירא אדלסון עם חיילים בביה"ס הריאלי בחיפה, 2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel