Israel Hayom

המורשת תישאר בזכות תחושת השליחות

תרומתם של בני הזוג אדלסון למיזמי ענק, יצרה תשתית שתשפיע על הזיקה של מאות אלפי צעירים יהודים למדינת ישראל ● שלדון היה אחד ממנהיגי העם היהודי, שבלט בצניעותו ובנגישותו לכל אדם

- הכותב הוא סטודנט בפקולטה לרפואה ע"ש אדלסון באריאל

תמיד אמרתי לשלדון אדלסון, שכשזה מגיע לעם היהודי הוא ללא ספק משה מונטיפיורי של דורנו.

כן, בדיוק כמו הפילנתרופ פורץ החומות ובוע נה ירושלים, כך היה שלדון אדלסון עמוד תווך מרכזי במסע הענק להבטחת קיומו של העם היהודי ולנטיעת הזהות היהודית בקרב הדור הצעיר. הוא הפך זאת לתפיסת עולם אקטיבית בעיקר בחינוך, ובמיוחד בחינוך לזהות היהודית בכל רחבי העולם היהודי.

הפעם האחרונה שבה התראינו היתה בזום אך לפני כמה שבועות בטקס מרגש במיוחד, שבו הנצחנו את בית הספר לשליחות של הסוכנות היהודית על שמם של שלדון ומרים אדלסון בזכות תרומתם העצומה למפעל השליחות של עמיתי ישראל שלנו בקמפוסים ברחבי העולם, זירת פעולה ומאבק קריטית בתקופה של חרמות וגינויים כנגד מדינת ישראל והציונות. בשעת בוקר מוקדמת ישבנו בקמפוס שלנו בקריית מוריה בירושלים ושוחחנו בזום עם שלדון ומיע רי, שנראו נינוחים ושמחים כשפגשו אותי ואת קודמי נתן שרנסקי המכהן כיו"ר המכון. השיחה

אהיתה מלבבת ומפוכחת על המציאות ברחבי העולם ועל אהבת ישראל שאיחדה את כולנו.

מתוך החזון התובע הכרה במרכזיות מדינת ישראל בעם היהודי כולו, שלדון אדלסון ז"ל ורעייתו מרים תבדל"א הפכו למנוע המרכזי הדוחף מיזמי ענק דוגמת "תגלית", "עמיתי

וקטובר ,2019 פתיחת הפקולטה לרפואה ע"ש אדלסון באריאל. יחד עם 70 חברותיי וחבריי לספסל הלימודים, עמדתי נרגש כשזכינו לחגוג את הפתיחה ואת היותנו חלק מעשיית ההיסטוריה יחד עם מר שלדון וד"ר מרים.

מר שלדון ישב במקומו כשחיוך גדול נסוך על פניו בזמן שהדוברים בירכו, וד"ר מרים נשאה הרצאה רפואית בתחום התמחותה - התמכרויות.

מעטים האנשים שמשלבים בחייהם השפעה ותרומה בתחוע מים שונים, בארץ ובעולם, ואתה, מר שלדון, יחד עם רעייתך, ד"ר מרים, היית אחד מאותם יחידים - הקמת פקולטה מצוינת, חדשנית ומקצוענית; זאת, במיקום אסטרטגי וציוני מהמעלה הראשונה, במסלול ייחודי לסטודנטים שהחליטו לאחר קריירות ישראל" בקמפוסים בעולם, ארגון הישראלים בתפוצות הע,IAC "כוח מכבי" ואינספור מפעע לות חינוך, בתי ספר יהודיים, מוסדות להשכלה גבוהה, ישיבות, מחנות קיץ ומרכזים קהילתיים, וכמובן יד ושם.

כל אלה יצרו תשתית עצומה שתיזכר לדוע שונות ובגילאים שונים שהם מעוניינים לקדם את הרפואה והמחקר הרפואי בארץ, ולזכות לטפל באנשים. למעשה החע לוצי שהובלתם צפויה תרומה והשפעה שתיזכר בדברי הימים של מדינת ישראל.

חזונו ומפעל חייו של שלדון יחד עם משפחת אדלסון באו לידי ביטוי בלהיטיב עם הזולת ועם החברה הישראלית, ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. בפקולטה לרפואה ע"ש אדלסון באריאל, הרופאים של מחר ימשיכו את חזונו.

בשם מחזור א' של הפקולטה לרפואה ובשם הנוכחים בכנס הפתיחה - אני שולח את תנחומיי לד"ר מרים ולמשפחת אדלע סון, לעם ולמדינת ישראל, ולכל מי שהציונות מפעמת בדמם. רות ותשפיע על הזיקה בין מאות אלפי צעיע רים יהודים למדינת ישראל לזהותם כיהודים ולהיסטוריה ולתרבות של עמם.

שנות היכרותנו הארוכות זימנו לי קשר אישי עמוק עם אדם מיוחד במינו שהיה אחד ממנהיגי העם היהודי, שתמיד בלט ביחסו האדיב, בצע ניעותו ובנגישותו לכל אדם. לא תמיד ראינו דברים עין בעין וידענו גם להיות בני פלוגתא, אך היינו שותפים מלאים במחויבות העמוקה לעם היהודי ולמדינת הלאום שלו - ישראל.

תנחומיי הכנים לד"ר מרים אדלסון, אהבת חייו ושותפתו לחיים ולדרך העשייה הציבורית, מי שהמצפן לעשייתה המבורכת והענפה הוא העמידה לצד מי שגורלו לא שפר עליו. יחד הם שזרו בעשייתם המקיפה את העבר והעתיד של מדינת ישראל והעם היהודי, שלדידם תמיד שזורים זה בזה. תנחומיי לילדיו ולנכדיו, לחבריו ולמוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך.

שלדון היה עמוד תווך מרכזי במסע הענק להבטחת קיומו של העם היהודי ולנטיעת הזהות היהודית בקרב הדור הצעיר

 ??  ?? הנחת אבן הפינה בפקולטה לרפואה באוניברסיט­ת אריאל
הנחת אבן הפינה בפקולטה לרפואה באוניברסיט­ת אריאל
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? הרצוג ושלדון אדלסון בפורום "ישראל היום", 30.06.2019
צילום: יוסי זליגר הרצוג ושלדון אדלסון בפורום "ישראל היום", 30.06.2019
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel