Israel Hayom

בעולם נפרדים בתודה

-

שלדון אדלסון הכפיל את פרויקט "תגלית". פשוטו כמשמעו. היה זה רגע מסוים לפני 15 שנים, שבו הבנו שהמשולש של ממשלת ישראל, הקהילות היהודיות בעולם, ובעיקר בארה"ב, וקבוצת המיליונרים היהודים, אינו מצליח לעמוד בביקוש הגדול לביקוריהם של הסטודנטים היהודים בישראל על חשבון העם היהודי.

2006־ב הגיעו ארצה כ־52 אלף צעירים במסגרת הפרויקט, מתוך שנתון יהודי של כ־001 אלף, בשעה שהיומרה הראשונית שלי היתה להגיע לרוב השנתון. התורים שהצטברו, בעיקר בצפון אמריקה ובדרומה, היו ארוכים מאוד וגרמו לתסכול בקרב רבים מן הסטודנטים, שביקשו ליהנות מן הפריבילגיה המיוחדת של טיסה בחינם ושהות בחינם בישראל למשך עשרה ימים.

אני זוכר היטב את ההכנות למפגש בינו לבין שני בעלי ההון הראשונים שנענו לבקשתי והתגייסו לקדם את "תגלית", צ'רלס ברונפמן ומייקל שטיינהרט. לא היה לנו מושג אם אדלסון יהיה מוכן להשתתף במימון פרויקט שכותב השורות האלו יזם.

ברונפמן הסביר את הרעיון, והתברר לו כי אדלסון ידע היטב במה המדובר. כשאמר לו ברונפמן כי יעריך מאוד אם יהיה מוכן לתרום לפרויקט מיליון דולר, הוא נעלב. שטיינהרט מיהר לתקן וביקש חמישה מיליון. אדלסון אמר: יש לכם רעיון נפלא ואתם מוכרים אותו בזול. באשר לאבי הרעיון - הוא אמר שהפער האידיאולוג­י הגדול בינינו לא ימנע ממנו לסייע לפרויקט היהודי החשוב ביותר ב־05 השנים האחרונות. השניים נשמו לרווחה... הסכומים הגדולים שהשקיעו הוא ורעייתו מרים בפרויקט, הכפילו את מספר המשתתפים בשנה מ־52 אלף ליותר מ־05 אלף, וכך נוצרה התמונה שפיללנו לה: רוב השנתון היהודי הגיע לישראל בכל שנה.

חלקתי עליו כמעט בכל נושא, אבל לא בנושא העיקרי: הבטחתה של המשכיות יהודית. אין ספק כי בתחום הזה תחסר מאוד מחויבותו העמוקה.

 ?? צילום: אי.פי ?? בני הזוג אדלסון לצד הנשיא טראמפ
צילום: אי.פי בני הזוג אדלסון לצד הנשיא טראמפ
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? שלדון אדלסון ויוסי ביילין
צילום: יהושע יוסף שלדון אדלסון ויוסי ביילין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel