Israel Hayom

מנצחים את הקורונה מהיום: יחוסנו בני 50 ומעלה

התחלואה מזנקת לשיא חדש ומדאיג: כמעט 10,000 נדבקים ביום - הנתון הגבוה בישראל מאז פרוץ המגיפה ● חמישית מהאוכלוסיי­ה התחסנה במנה הראשונה ● שיעור דיווחי תופעות הלוואי: 0.06%

- מיטל יסעור בית־אור ואסף גולן מחקר של קופ"ח לאומית

לצד תחילת מבצע חיסון עובדי ההוראה והגעה לכמעט 1.9 מיליון איש שהתחסנו במנה הראשונה, מבצע החיסונים מתרחב. החל מהיום יחוסנו מבוטחי קופות החולים מגיל 50 ומעלה.

אתמול החלו להתחסן עובדי הוראה ובני 55 ומעלה. מדו"ח משרד הבב ריאות באשר להתפשטות נגיף הקוב רונה בישראל, עולה כי זוהו אתמול 5,39999 חולים מאומתים. כלומר, שיב עור הנשאים שזוהו בבדיקות עמד על 7.3 אחוזים מתוך 73,874 בדיב קות שנעשו אמש עד סגירת הגיליון.

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל חצה את החצי מיליון ועמד אמש על 508,604 בני אדם. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 75,408 בני אדם. מספר החולים המאושפזים עומד על 1,738 איש, מתוכם 1,072 במצב קשה. 336 מהם במצב קריטי 2699בו מונשמים. מספר המתים בישראל כתוצאה מנגיף הקוב רונה עומד על 3,756 בני אדם. מספר האנשים בישראל שקיבלו חיסון עד אמש עמד על 1,871,288 בני אדם ושיעור המתחסנים במנה ראשונה מכלל האוכלוסייה עמד על .21%

במשרד הבריאות פרסמו לבקב שת" ישראל היום" נתונים המראים עד כמה עמדו קופות החולים ביעד של חיסון בני 60 ומעלה, נכון לתב חילת השבוע. מהנתונים עולה כי 58% מהחיסונים אכן ניתנו לבני 60 ומעלה וכי חוסנו 73% מבני ובנות

קבוצת גיל זו.

עם זאת, בקופת חולים מאוחדת ניתנו כמעט מחצית מהחיסונים )46%( לאנשים הצעירים מגיל ,60 במכבי ובלאומית 40% ובכללית 399% ניתב נו למתחסנים צעירים יותר. מנכ"ל מכבי האשים בראיון ל"דה מרקר" כי קופות אחרות נותנות לצעירים חיסון תמורת מעבר כ"שוחד", ואילו מכבי שומרת על כללי התעדוף, אך הנתוב נים מראים כי מרבית הקופות, למעט מאוחדת, שומרות על נתונים דומים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "ביום ראשון היינו עדים לגל נוסף, הפעם לא של תחלואה, אלא הגל השני בהגעת חיסונים, שיימשך כל שבוע. אין מחסור בחיסונים ליב שראל. זו בשורה ענקית.

בחיסון צוותי הוראה יש חשיבות לשם הגנה על הצוותים החינוכיים וגם למניעת בידודים שהכבידו על מערכת החינוך. אנחנו פותרים את הסוגיה הזאת. במקביל אנחנו בגל תחלואה שמדאיג מאוד. הסגר בתוך כמה ימים צריך לתת את התוצאות החיוביות. אבל זה יקרה רק אם יהיה שיתוף פעולה. יחד נצליח לגרום למכונית של החיסונים להקדים את המכונית של התחלואה ונוכל לחזור לחיים לפני רוב מדינות העולם".

באשר לתופעות הלוואי מהחיב סונים, בסה"כ דווחו 1,127 תופעות לוואי, שיעור של 0.06% מכלל המתב חסנים, בהן שלושה מקרים של התקף אלרגיה מסכן חיים (אנפילקסיס), מקרים של שיתוק עצב הפנים ועוד.

מהנתונים עולה שנשים דיווחו באופן מובהק יותר על תופעות לוואי מאשר גברים. תופעות הלוואי המב קומיות כללו בעיקר כאב, אודם ונב פיחות או הגבלה בתנועה. תופעות לוואי כלליות היו חולשה כללית, כאב ראש וסחרחורת.

50-40 נפטרים ביום

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כינסה אתב מול מסיבת עיתונאים, שהתקיימה על רקע העלייה במספר הנדבקים בישראל ובזמן שמבצע ההתחסנות בשיאו. "מספר המאומתים (שלשום) הגיע לשיא חדש - מעל ,"99,600 אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "מתחילת המגיפה לא היינו בשיא כזה".

עוד אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי 17%" מהחולים החדשים חוסנו במנה אחת. אנו עושים מאמצים בהסברה ובהנגשה. שיעור המחוסנים בחברה הערבית והחרדית נמוך - ואנו עושים מאמץ שם. היינו במצב של 30 פטירות ביום, והיום מדווח על 50.40 זה מספר שקשה לנו לראות אותו. חלקם אנשים צעירים ללא מחלות רקע. כל פטירה היא כואבת".

 ??  ??
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? חיסון עובדי הוראה, אתמול
צילום: יוסי זליגר חיסון עובדי הוראה, אתמול
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? תור לחיסון קורונה בזמן הסגר
צילום: אורן בן חקון תור לחיסון קורונה בזמן הסגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel