Israel Hayom

סערת "ג'נין ג'נין": "הגנת בכרי התפרקה"

פרקליטיהם של לוחמי הקרב בג'נין קיבלו בסיפוק רב את פסיקת ביהמ"ש: "עושה צדק" ● הרמטכ"ל בירך: "מסר חד וברור המהווה גיבוי ללוחמים"

- יאיר אלטמן ולילך שובל

הלוחמים שלחמו בקרב בג'נין לא מסתירים את שמחתם לאחר פסיקתו המכוננת של בית משפט מחוזי־מרכז, שהחליט לקבל את תביעת לשון הרע שהגיש סא"ל נסים מגנאג'י, לחייב את במאי הסרט מוחמד בכרי בפיצוי של 175 אלף שקלים וב־05 אלף הוצאות משפט ולאסור את הקרנתו של הסרט בארץ. "התרגשנו לקרוא את פסק הדין. אנו חושבים שהוא צודק ונכון ועושה צדק עם הלקוח שלנו, שהוצג בסרט כמי שייצג מעשי ביזה שלא היו ולא נבראו. בהמשך השמענו אנחת רווחה ביחס ללוחמים שלחמו במבצע בג'נין, ואולי בעיקר למשפחות השכולות שחיפשו אמירה של בית משפט, שאומרת שהסרט הזה הוא שקרי ומאמצת את העמדה הברורה של חיילי צה"ל שלחמו במחנה, תוך שמירה על ערך טוהר הנשק", מסביר עו"ד טל שפירא, שייצג בהתנדבות את סא"ל מגנאג'י יחד עם עו"ד נבות תל־צור, שגם לחמו באותו מבצע.

אתם חוששים מבית המשפט העליון? "אנחנו לא חוששים. אם יוגש ערעור אנחנו נשיב לו במגרש. פסק הדין הוא איתן ולא משאיר אבן מההגנה של מוחמד בכרי. לאורך 67 עמודים השופטת התייחסה לכל טענות ההגנה בהרחבה ודחתה אותן בזו אחר זו, ולנו אין כל צל של ספק שפסק הדין יעמוד במבחן הביקורת של בית המשפט העליון".

אין זה הקרב המשפטי הראשון סביב הסרט הפרובוקטיב­י. הסרט נאסר לשידור בארץ כבר 2003־ב על ידי המועצה לביקורת סרטים, אך בג"ץ ביטל את החלטתה. חמישה חיילים מילואים שהשתתפו במבצע הגישו תביעה ארבע שנים לאחר מכן, אך בית המשפט קבע שאף שהמעשים המיוחסים בסרט עולים לכדי הוצאת לשון הרע, אי אפשר לתבוע בשם קבוצת אנשים אלא רק עבור אדם ספציפי. כך נולד הקרב המשפטי השלישי, שבו הגיש סא"ל מגנאג'י את התביעה, והפעם מדובר באדם שמאורעות הסרט מתייחסים ספציפית אליו.

בתוך כך, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, פרסם אתמול הודעה שלפיה הוא "מברך על עשיית הצדק" בקביעת בית הדין המחוזי כי "אין אמת בעיקרם של הדברים שפורסמו בסרט", ועל איסורו להקרינו בישראל. רא"ל כוכבי שוחח אתמול בבוקר עם מובילי המאבק ואמר כי "זהו מסר חד וברור המהווה גיבוי ללוחמי צה"ל בעבר, בהווה ובעתיד, כמו גם למשפחות השכולות".

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול: "כמי שפיקד על צה"ל ועומד בראש מערכת הביטחון, אני יודע היטב שחיילינו מקפידים על טוהר הנשק ועושים אולי יותר מכל צבא אחר כדי למנוע הרג חפים מפשע. כרמטכ"ל וגם כשר ביטחון תמכתי במאבקם של לוחמי חומת מגן להוצאת הצדק על הסרט 'ג'נין ג'נין', ואני מברך על סגירת המעגל שהגיעה בפסיקת בית המשפט".

גנץ: "כרמטכ"ל וכשר ביטחון תמכתי במאבק לוחמי חומת מגן להוצאת הצדק על הסרט"

 ?? צילום ארכיון: יונתן נאמן/לע"מ ?? לוחמי צה"ל בג'נין בזמן מבצע חומת מגן
צילום ארכיון: יונתן נאמן/לע"מ לוחמי צה"ל בג'נין בזמן מבצע חומת מגן
 ?? צילום ארכיון: יוסי זליגר ?? בכרי
צילום ארכיון: יוסי זליגר בכרי
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? הרמטכ"ל כוכבי
צילום: מישל דוט קום הרמטכ"ל כוכבי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel