Israel Hayom

לידתו של מנהיג

רובן דיאס הפורטוגלי הפך בתוך זמן קצר לשר ההגנה של מנצ'סטר סיטי וייצב אותה ● אף שהוא רק בן 23 ולראשונה משחק מחוץ לארצו, כולם מתמוגגים מהצעיר ש"הופך את האחרים לטובים יותר" ● על הבינגו שפפ גווארדיולה חלם עליו במשך שנה

- דור הופמן

בהתחשב בכך שעלה 68 מיליון יורו, רובן דיאס עשה מעט מאוד רעש כשהגיע בסוף ספטמבר למנצ'סטר סיטי כרכש היקר בתולדו תיה. ביחס להחתמות של וירג'יל ואן דייק בליברפול והארי מגווייר במנצ'סטר יונייטד, שעלו קצת יותר, זמן המסך וכמות הנייר שקיבל בתק שורת היו מינוריים.

הסיבות לכך יכולות לנוע בין העו בדה שהגיע מסגנית אלופת פורטוגל בנפיקה, ומבלי שקיבל דקה אחת במונ דיאל ב ,2018 דרך העובדה שמנצ'סטר סיטי רכשה לאותו התפקיד את נייתן אקה ב 45 מיליון יורו, ועד לתזמון של העסקה. דיאס הרי הוחתם ב 29 בספטמבר, יומיים אחרי שסיטי חטפה חמישייה מלסטר סיטי באחת התצו גות ההגנתיות הרעות שלה בעידן פפ גווארדיולה. העורף של התכולים נראה פרוץ ומבורדק בתחילת העונה – 7 שערים ספגה סיטי בשלושת משחקיה הראשונים – וקשה היה להאמין שאיש אחד, בן ,23 שמעולם לא יצא מפורטו גל, יהיה מסוגל לשנות את המצב. אבל רובן דיאס שינה. מן הקצה אל הקצה. מאז ערך את הופעת הבכורה ב 1:1 מול לידס יונייטד, סיטי הפסידה רק פעם אחת 2:0( לטוטנהאם במשחק היחיד שבו ספגה יותר מפעם אחת) וספגה שבעה שערים ב 13 משחקי ליגה.

עם הפורטוגלי בהרכב, סגנית האלופה שמרה על שער נקי ב 12 משחקים בכל המסגרות, והצליחה להמיר פתיחת עונה מגומגמת בכזאת שעומדת כרגע על כרטיס לגמר גביע הליגה, סיבוב רבי עי בגביע, שמינית גמר ליגת האלופות, והיא מספיק קרובה לפסגה עם שני מש חקים חסרים ולו"ז נוח, שמתחיל הערב עם משחק ביתי מול ברייטון.

קרדיט מוצדק

"הוא נמצא במרכז הע ניינים בכל התקפה", ניתח בלם ליברפול לשעבר ג'יימי קראגר, "יש תחושה שהוא נמצא בקבוצה הזאת כבר חמש שנים". עבור בלם, בטח כזה שהגיע לאנגליה לפני פחות מארבעה חודשים, אין מחמאה גדו לה מזאת. הפורטוגלי באמת נראה כמי שדילג בטבעיות על שלב ההתאקל מות, ועבר מייד לשלב העבודה. מספיק לראות את הסרטונים שכבר הפכו וירא ליים, ובהם נראה הפורטוגלי מכוון את חבריו להתקפה, כדי להבין שהאיכויות של דיאס לא עוצרות במהירות, משחק גובה ויכולות תיקול. הבלם בן ה 23 ניחן בראיית משחק, קריאת מצבים, אגרסי ביות, אסרטיביות, ולא מעט מהתבלין הזה שהופך שחקנים למנהיגים. כש סיטי עלתה ליתרון 0:1 מול צ'לסי, בזמן שכולם חגגו, הפורטוגלי חילק הוראות לאלכסנדר זינצ'נקו וראחים סטרלינג. במה לך חגיגות הניצחון 0:2 על יונייטד בגביע הלי גה, הוא תפס את ג'ון סטונס לחיבוק ארוך שהבלם האנגלי היה ראוי לו. סטונס הוא אחד המרוויחים הגדולים מהגעתו של דיאס. בין השניים נוצר חיבור יוצא דופן, והנתונים בלבד מס פרים את הסיפור. סיטי ניצחה בשבעת המשחקים שבהם דיאס וסטונס פתחו במרכז ההגנה וספגה בהם שער אחד. "אני פשוט מאוד אוהב לשחק לצידו", הודה האנגלי בן ה ,26 שמספק בשבועות האחרונים יכולות מדהימה. "הרבה קר דיט לסטונס", הוסיף קראגר; "אבל הרבה קרדיט גם לדיאס. זה הקטע של מנהיגים – להפוך את האחרים לטובים יותר".

פפ וסיטי חיפשו דמות כזאת מאז שווינסנט קומפאני עזב ב .2019 ספק אם המאמן הספרדי שיער לעצמו שהאיש הזה יהיה דיאס, ושזה יקרה כל כך מהר, אבל לפעמים הפתעות מגיעות גם במארזים של 68 מיליון יורו. "כשא תה רוכש שחקן, אתה אף פעם לא יודע כמה הוא יתרום לסגל", אמר השבוע פפ, "אבל היכולות שלו והבנת המשחק שלו מדהימות, והוא תמיד רוצה ללמוד ולהשתפר". לפי גווארדיולה, דיאס חי כדורגל ומקדיש את כולו למקצוע. "אני יכול להבטיח שהחתמנו שחקן ל 7-6 השנים הבאות" סיכם פפ.

בינתיים, דיאס נראה כמו התאמה מיידית. סיטי אינה מכונת ההתקפה שא פיינה אותה בשנים האחרונות, והיום היא יותר צפופה מאחור ומהירה מקדימה. עם דיאס, וסטונס לצידו, יש רושם שפפ מצא את הנוסחה החדשה להצלחה הישנה.

 ?? צילום: ?? רובן דיאס. מחלק הוראות, במקום לחגוג שערים
GettyImage­s
צילום: רובן דיאס. מחלק הוראות, במקום לחגוג שערים GettyImage­s
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? פפ ודיאס. חי כדורגל
צילום: אי.אף.פי פפ ודיאס. חי כדורגל
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel