Israel Hayom

יקיר העיר נגד עיריית ת"א

הבמאי שמואל עצמון צבר דו"חות תנועה בסך 10,000 שקלים ● טוען: הוצב שלט חדש והדו"חות נשלחו רק לאחר שנערמו ● עיריית ת"א: "נסע בניגוד לחוק"

- דניאל רוט־אבנרי

לא בכל יום עולה אזרח של כבוד בעיר להתקפה כנגדה: שמואל עצמון ,)91( יקיר העיר ת"א, יוצא כנגד העירייה בעקבות 20 דו"חות תנועה שקיבל בסך 10,000 שקלים - על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.

עצמון, ניצול שואה שלחם במלחמת העצמאות, הוא שחקן תיאטרון ובמאי, המייסד של תיאטרון יידישפיל. הוא זכה בשנת 2005 בתואר "יקיר העיר ת"א" על תרומתו לתרבות הישראלית, ובעבר זכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים. אלא שלמרות תואר הכבוד מהעיר, הוא טוען שהעיר לא כיבדה אותו כתושב, שביצעה, לדבריו, שינויים בהסדרי התנועה בעיר, וכי הוא הופתע לקבל דו"חות, כל אחד בסך 500 שקלים, שחלקם נשלחו אליו לאחר שנערמו.

"אני תושב ת"א מזה 70 שנה ותמיד שמרתי על חוקי העיר. אני נוסע ברחוב קינג ג'ורג' בעיר במשך 40 שנה, בדיוק באותו המסלול, כדי להגיע לבן שלי ולבקר אותו. יום אחד אני נדהם לגלות ערימה של דו"חות שהגיעה אלי הביתה", מסביר עצמון וממשיך, "אני רגיל לנסוע 40 שנה באותה הדרך ומצפים ממני לראות שלט עם אותיות קטנות שהוצב לפתע? זה ממש לשים מכשול בפני עיוור".

עצמון פנה אל העירייה במכתבים רבים וגם בפגישות שקיים, בבקשה לבטל את כל הדו"חות, אך לדבריו, בעירייה ניסו להגיע עימו להסכם חלקי, והוא אינו מוכן לכך "בשם הפרינציפ". "יש לי תו נכה, מקום חניה של נכה, אבל במסלול תחבורה ציבורית אני לא יכול לנסוע כי אני לא מספיק נכה? כאזרח תלאביבי נאמן אני נלחם מלחמה שאינה רק שלי, אלא גם של שאר התושבים שקיבלו דו"חות מנופחים לפתע, אך לא קיבלו מכתב על שינוי בהסדרי התנועה". מעיריית ת"א נמסר: העירייה מוקירה את פועלו של מר עצמון. לפיכך בעבר לפנים משורת הדין בוטלו לו 15 דו"חות שניתנו לו בגין נסיעה בנת"צ. מאחר וגם לאחר ביטול הדו"חות המשיך מר עצמון לנסוע בניגוד לחוק החליט היועמ"ש כי לא מדובר באי ידיעת החוק והדו"חות בגין נסיעה אסורה בנת"צ ניתנו כדין".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? שמואל עצמון
צילום: יהושע יוסף שמואל עצמון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel