Israel Hayom

טראמפ: "אני לא אפגע מהדחה, המהלך יסבך את ממשל ביידן"

- יוני הרש, ארה"ב

בהופעה הפומבית הראשונה שלו מאז התפרעויות תומכיו בגבעת הקפיטול והפריצה שלהם לבניין הקונגרס בשבוע שעבר, הנשיא היוצא טראמפ בחר שוב שלא להביע חרטה על מעשיו, והדגיש רק עד כמה הניסיון להוציא אל הפועל הליך הדחה שני נגדו גורם ל"כעס אדיר".

טראמפ, שעשה את דרכו לביקור בחומה שנבנית בטקסס לאורך הגבול עם מקסיקו, שוחח עם כתבים, והתייחס לנאום שנשא לפני האירועים האלימים בשבוע שעבר, שלדעת רבים הצית את האש בתומכיו רגע לפני שפרצו לקונגרס.

"אנשיי חשבו שמה שאמרתי היה ראוי לחלוטין", התעקש הנשיא היוצא. הוא אמנם הדגיש כי הוא "לא רוצה אלימות", אך במקביל הצהיר כי הליך ההדחה השני שנפתח נגדו בסנאט "גורם לכעס אדיר".

טראמפ אמר אתמול בעת סיור במכשול שהוקם בחלקו על גבול מקסיקו כי אינו חושש מהדחה. "התיקון ה־52 לא מהווה עבורי שום סיכון, אבל הוא יסבך את ג'ו ביידן ואת ממשלו".

בית הנבחרים היה צפוי להצביע אמש - ולפי כל ההערכות גם לאשר - הצעה שקוראת לסגן הנשיא פנס להפעיל את הסעיף ה־52 בחוקה האמריקנית, ולהדיח את הנשיא מטעמי אי־כשירות. אם פנס יבחר שלא לפעול, הרי עוד היום הדמוקרטים מתכננים להצביע על האישום נגד טראמפ, שבמרכזו סעיף של "הסתה למרד". טראמפ ופנס, שהתעמתו סביב המהומות בגבעת הקפיטול, נפגשו לראשונה מאז אירועי השבוע שעבר.

לדברי מקור בממשל היתה "שיחה טובה". בינתיים, בארה"ב חוששים מהמשך האלימות לקראת ההשבעה של ביידן.

חבר הקונגרס הדמוקרטי קונור למב סיפר ל־NNC כי לפי תדרוך שקיבל, אלפי תומכי טראמפ מתכננים לפשוט שוב על גבעת הקפיטול סביב אירועי ההשבעה. איום זה מתווסף לאזהרה של ה,FBII ולפיה ייתכנו הפגנות המוניות של תומכי טראמפ חמושים בכל רחבי ארה"ב.

 ??  ?? טראמפ בטקסס, אתמול
טראמפ בטקסס, אתמול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel