Israel Hayom

הגדיר מחדש את המונח "אהבת ישראל"

- שהם ניקולא שהם ניקולא הוא מנכ"ל ה IAC

פטירתו של שלדון אדלסון הותירה אותנו המומים וכואבים. הוא היה יחיד בדורו, וזוהי אבדה ענקית לעם ישראל ולעו לם היהודי. סיפור חיים מופלא של יזם בכל רמ"ח איבריו, איש של חזון, עשייה ונתינה. ביחד עם אשתו, ד"ר מרים אדלסון, הם הפכו לפילנתרופי­ם הגדולים של זמננו בעולם היהודי, והגדירו מחדש את המונחים נתינה וענווה, את המונח אהבת ישראל.

היה זה שלדון שזיהה את הפוטנציאל הגדול ב ,IAC מיזם מקומי שאפתני של ישראלים אמריקנים בלוס אנג'לס. בערב אחד, עם אלף ישראלים ויהודים אמריקנים שבאו לחגוג את הקהילה וישראל, שלדון ראה בחזונו את המקום שיש לקהילה היש ראלית אמריקנית בכתיבת הפרק הבא של ההיסטוריה של העולם היהודי.

הוא ראה את האהבה והתמיכה הבלתי מתפשרת של הקהילה לישראל, מעבר לכל פוליטיקה ומחלוקות, ורצה להנחיל אותה בכל ארה"ב. הוא האמין שחיבור לי שראל הכרחי לזהות ולהמשכיות של הדור הצעיר היהודי אמריקני. הוא גם האמין, שתמיכה בלתי מסויגת של קהילה גדו לה בישראל, היא נכס אסטרטגי לישראל, לארה"ב, ולעם היהודי.

כמו שהוא החליט להפוך ביקור בישראל לנגיש לכל צעיר יהודי דרך פרויקט תג לית, כך גם רצה לראות שלכל צעיר יהודי בכל מקום בארה"ב תהיה היכולת להתחבר לישראל לכל אורך חייו. בזכות התמיכה האדירה שלו ושל ד"ר מרים, הצליח ה IAC לצמוח במהירות ולפתוח סניפים בכל רחבי ארה"ב, שמביאים את אהבת ישראל ללב של עשרות קהילות ויותר מ 90 קמפוסים אוניב רסיטאיים ברחבי אמריקה. קהילה שביד אחת מחברת לזהות, לשפה ולתרבות הישראלית, וביד השנייה אקטיבית במלחמה באנטיש מיות ובשנאת ישראל.

בנימה אישית, כל דקה עם שלדון היתה זכות גדולה. מי שזכה לבלות איתו זמן, נושא עימו בלב את החוכמה, הבינה, החדות והנ חישות שניבטו מהעיניים שלו. את היכולת להבחין בשבריר שנייה בכל פרט קטנטן וגם לחשוב בסדרי גודל שהם הרבה מעבר למי דות של כולנו. ההבחנה שלו בין עיקר לטפל, האנושיות, הלב החם, האכפתיות וההומור. השילוב בין נתינה אדירה וענווה נדירה. האהבה הגדולה והניצוץ בעיניים בכל פעם שהוא דיבר על אשתו מרים.

נתת לנו את הכוח לחלום ולשנות מציאות. הרוח שלך תמשיך ללוות אותנו בעשייה למען מדינת ישראל והעם היהודי. נוח על משכבך בשלום, שלדון. אנחנו זוכ רים ואוהבים אותך.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel