Israel Hayom

בעומק סוריה: עשרות הרוגים בתקיפת מתחמי נשק ובסיסי מיליציות איראניים

- דניאל סיריוטי, לילך שובל ונטע בר

התחדשה המתיחות בגבול ישראל סוריה בע קבות התקיפה החריגה המיוחסת לישראל בלילה שבין שלישי לרביעי, ובה לפי דיווחים זרים נהרגו עשרות בני אדם ונפצעו רבים.

שבוע לפני תום כהונתו של נשיא ארה"ב טראמפ, בכיר במודיעין האמריקני אמר לאל ג'זירה כי סדרת התקיפות בוצעה בסיוע מודיעין אמריקני. היא כוונה נגד מחסן ששימש מרכז להעברה ואחסון של נשק איראני מתקדם וכן לשינוע של חומרים עבור תוכנית הגרעין האיראנית.

המרכז הסורי לזכויות אדם שמיקומו בלונ דון, דיווח על נפגעים רבים ובהם עשרות הרו גים בתקיפות המיוחסות לישראל. לפי הדיווח, ההרוגים הם חיילי הצבא הסורי ואנשי מיליציות פרו איראניות במדינה.

כלי תקשורת בסוריה ובלבנון דיווחו שחיל האוויר הישראלי תקף באזור אלבוכמאל ובדיר א זור שבמזרח המדינה. ב"אל מיאדין" דווח על לפחות 12 יעדים שהותקפו. סוכנות הידיעות המזוהה עם המורדים "סטפ" דיווחה כי נזק נרחב נגרם לתשתיות הציר האיראני, בהם על בסיס "אימאם עלי" הממוקם סמוך לגבול העיראקי.

זו התקיפה הרביעית המיוחסת לצה"ל בסוריה רק בינואר, בין השאר לאור התנאים האסטרט גיים הטובים והתנאים המבצעיים שאפשרו זאת.

מדובר בתקיפה מרוחקת, חריגה בהיקפה וב מיקומה, כ 700 ק"מ משטח ישראל, ובטיסה מסוכנת לעבר היעד.

לבד מניצול ההזדמנות לתקיפה נרחבת בי מיו האחרונים של טראמפ בבית הלבן, אם אכן ישראל תקפה אזי מדובר באיתות שלפיו ישראל לא תפסיק את התקיפות גם בעידן ג'ו ביידן, ולא תאפשר את המשך ההתבססות האיראנית. בעקבות התקיפה נמצא צה"ל בכוננות מוגברת לקראת אפשרות של תגובה.

אזור אל בוכמאל נמצא בגבול שבין עי ראק לסוריה, ונחשב לציר מרכזי במסדרון היבשתי שדרכו מעבירה איראן נשק לסוריה. גם דיר א זור הוא מקום שהותקף לא אחת, ועל פי הדיווחים נמצאים בו אנשי המיליציות הפרו איראניות ואתרים ומפעלים שמשמשים את איראן.

 ??  ?? טנקים של צה"ל בגולן, אתמול
טנקים של צה"ל בגולן, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel