Israel Hayom

"מתבייש להיות מנהל בית חולים בישראל"

מנהלי בתי החולים הציבוריים טוענים לאפליה תקציבית לעומת המוסדות הממשלתיים ● במפגן מחאה מול מטה משרד האוצר בירושלים הם איימו: "נעבור למתכונת חירום, תראו מיטות ריקות"

- מיטל יסעור בית אור

מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה, האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה, ערכו אתמול בבוקר מפגן מחאה מול מטה משרד האוצר בירושלים.

לפי המנהלים, מוסדותיהם עומ דים על סף קריסה כלכלית בשל אפ ליה תקציבית לעומת בתי החולים הממשלתיים. לאור כך, בעוד שבוע בתי החולים הציבוריים בארץ צפויים לעבור למתכונת חירום ולא יינתנו טיפולים שאינם דחופים.

לדברי מנכ"ל לניאדו נדב חן, "בתי החולים הציבוריים מורעבים ומקופחים במשך שנים רבות. מערכת הבריאות רואה בנו בן חורג של המערכת, סרח

העודף שאפשר להרעיב, להשתיק ול טאטא מתחת לשטיח. בשיאו של גל שלישי אין לנו מאיפה לשלם לספקים שלנו, לשולמנים. מלאי החירום שלנו ירדו מתחת לקו האדום", ציין.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר כי: "במקום לטפל בחולים אנחנו צריכים לבוא יום אחרי יום להתחנן למשרד האוצר לתקציבים. פתחנו את 2021 עם הלשון בחוץ. שבעת בתי החולים שנמצאים כאן לא יכולים לסיים את החודש. אם המצב לא ישתנה, נראה מיטות ריקות ביום רביעי הבא".

לדברי מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רו טשטיין: "איך זה יכול להיות שמדי נת ישראל במלחמה, והחיילים בחזית, צוותים, נשלחים לקרב ללא משאבים? אין לנו יכולת לשלם להם שכר בסוף החודש. המצב הזה לא נתפס. זה פשוט חלום רע".

מנהל בית החולים המשפחה הקדו שה בנצרת, ד"ר אברהים חרבג'י: "אי אפשר לנהל את המלחמה בלי תחמו שת. ראש הממשלה, שרי האוצר והב ריאות - תעזרו לנו, אנחנו לא מסוגלים לנשום יותר".

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, הוסיף: "המילה בושה לא מספיק גדולה כדי להביע את מה שקורה פה. שיתבייש שר האוצר, חנ קתם אותנו. אני מתבייש להיות מנהל בית חולים היום בישראל. אין לי איך לשלם לספקי האנטיביוטי­קה שלי היום. כולם מודעים למצב, מסכימים איתנו, אבל לא עושים כלום. אנחנו בסך הכל דורשים שוויון".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מחאת מנהלי בתי החולים
צילום: אורן בן חקון מחאת מנהלי בתי החולים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel